Satt o läste om detta, som någon annan skrev, blev helt i chock när man får se ens gamla lagkamrat dyka upp på bild. PS var ingen psykisk barnmördare precis, det är han inte nu heller, tills det fastställs men visst, udda var han, inte "Hej jag är ko-ko i huvudet konstig" utan mindre socialt begåvad, kanske hans osäkerhet inför vissa människor.
Dock ska jag snappa upp lite på den tråd som någon skrev om att en del har spärren, en del inte. Nu tror inte jag att T stod försvarslös och blev sönderslagen utan spärren för när tillrättavisning räcker, fanns inte där.
Jag har barn och vårt barn hade kolik som liten, hon grät o grät och man kände sig så oförmögen att trösta så tillslut byggde man upp en ilska över sin oförmåga, trött som man var, så kände man bara ett stort "GAAAAAAAHHHH" inom sig, men spärren PÅ, och man fick ta en paus medans mamma tog hand om barnet medans en själv fick pusta ut, kanske gå ut på balkongen för o dämpa öronen lite o ladda om, helt normalt, man känner sig så maktlös och handlingsförlamad, något man verkligen inte vill som nybliven förälder, detta är ju ens älskade barn som är ledsen.
Oroa er inte, jag fick inte känslan av att slå mitt barn, var inte dit jag ville komma.
Sen kommer vi till detta fall, där jag tror, observera "tror", att barnet kan varit ledsen och man tillrättavisat barnet för att man ansett att detta varit rätt att göra, något som fått barnet ännu mer ledsen, eller arg. När man gå går in fysiskt så förstår man ju att ett 2årigt barn reagerar ännu mer, något som kan eskalerat i att man gått över spärren, vill inte ens veta vad som hänt med barnet, det är en 2 åring som inte är kapabel att vare sig skydda sig, gömma sig, fly eller berätta... usch, har ett kusinbarn till mitt barn, denne är 2 år, blir så ledsen när man tänker i vilket utvecklingsstadie de är i.
Måtte det vara något som hänt, något som fått PS att agera räddare med omedvetet för mycket våld, någon nämnde hjärtproblem hos pojken. Men som det står, på sannolika skäl.
Vart vill jag komma med detta, ja bra fråga, känner att man vill prata av sig.
Senast redigerad av Brallan84 2010-07-15 kl. 23:11.