2010-07-15, 23:05
Medlem
Nu vet inte jag huruvida SH har vetat om vad GM gjort mot pojken, men enligt mycket säker källa var hon inte närvarande när pojken avled, hon jobbade nämligen!
Och att döma henne efter hennes utseende tycker jag bara är omoget av er. Man kan se bra ut men vara en idiot till människa, och man kan se illa ut men ändå vara en bra människa.
Jag känner SH sedan länge, men vi har inte varit vänner på flera år, och jag har aldrig träffat henne tillsammans med varken pojken eller GM. Jag ser mig varken som vän eller ovän till henne numer, och jag kan därför inte svara bra för om hon skulle vara delaktig i misshandel av pojken eller inte, men för mig låter det osannolikt.
Citera
2010-07-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezdoodles
Men var det inte någon som skrev någonstans att den på bussen inte var han?

Personerna på bilden i bussen är varken SH eller GM.
Citera
2010-07-15, 23:06
Medlem
Fliinchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Och hur vet DU det då att hon inte brydde sig? Idiot!

Om man skaffar barn när man är såpass ung och är ihop med en som dödar ungen för att sedan återigen skaffa en ny (Läste hon var gravid).
Samt att hon försvarar mördaren.

Finns det någon bättre definition på whitetrash?
Citera
2010-07-15, 23:07
Medlem
Satt o läste om detta, som någon annan skrev, blev helt i chock när man får se ens gamla lagkamrat dyka upp på bild. PS var ingen psykisk barnmördare precis, det är han inte nu heller, tills det fastställs men visst, udda var han, inte "Hej jag är ko-ko i huvudet konstig" utan mindre socialt begåvad, kanske hans osäkerhet inför vissa människor.
Dock ska jag snappa upp lite på den tråd som någon skrev om att en del har spärren, en del inte. Nu tror inte jag att T stod försvarslös och blev sönderslagen utan spärren för när tillrättavisning räcker, fanns inte där.
Jag har barn och vårt barn hade kolik som liten, hon grät o grät och man kände sig så oförmögen att trösta så tillslut byggde man upp en ilska över sin oförmåga, trött som man var, så kände man bara ett stort "GAAAAAAAHHHH" inom sig, men spärren PÅ, och man fick ta en paus medans mamma tog hand om barnet medans en själv fick pusta ut, kanske gå ut på balkongen för o dämpa öronen lite o ladda om, helt normalt, man känner sig så maktlös och handlingsförlamad, något man verkligen inte vill som nybliven förälder, detta är ju ens älskade barn som är ledsen.
Oroa er inte, jag fick inte känslan av att slå mitt barn, var inte dit jag ville komma.
Sen kommer vi till detta fall, där jag tror, observera "tror", att barnet kan varit ledsen och man tillrättavisat barnet för att man ansett att detta varit rätt att göra, något som fått barnet ännu mer ledsen, eller arg. När man gå går in fysiskt så förstår man ju att ett 2årigt barn reagerar ännu mer, något som kan eskalerat i att man gått över spärren, vill inte ens veta vad som hänt med barnet, det är en 2 åring som inte är kapabel att vare sig skydda sig, gömma sig, fly eller berätta... usch, har ett kusinbarn till mitt barn, denne är 2 år, blir så ledsen när man tänker i vilket utvecklingsstadie de är i.
Måtte det vara något som hänt, något som fått PS att agera räddare med omedvetet för mycket våld, någon nämnde hjärtproblem hos pojken. Men som det står, på sannolika skäl.
Vart vill jag komma med detta, ja bra fråga, känner att man vill prata av sig.
Senast redigerad av Brallan84 2010-07-15 kl. 23:11.
Citera
2010-07-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fliinch
Om man skaffar barn när man är såpass ung och är ihop med en som dödar ungen för att sedan återigen skaffa en ny (Läste hon var gravid).
Samt att hon försvarar mördaren.

Finns det någon bättre definition på whitetrash?

Enligt något inlägg i tråden hade SH skrivit de sakerna på GM's Fb-wall innan GM blev anhållen.

Och vad gäller att hon sitter vid datorn bara några få dagar efter att hennes son mördats, tycker inte jag spelar någon större roll. Vad anser ni att hon ska göra istället? Sitta och skära sig i armarna?
Senast redigerad av village-idiot 2010-07-15 kl. 23:13.
Citera
2010-07-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av village-idiot
Nu vet inte jag huruvida SH har vetat om vad GM gjort mot pojken, men enligt mycket säker källa var hon inte närvarande när pojken avled, hon jobbade nämligen!
Och att döma henne efter hennes utseende tycker jag bara är omoget av er. Man kan se bra ut men vara en idiot till människa, och man kan se illa ut men ändå vara en bra människa.
Jag känner SH sedan länge, men vi har inte varit vänner på flera år, och jag har aldrig träffat henne tillsammans med varken pojken eller GM. Jag ser mig varken som vän eller ovän till henne numer, och jag kan därför inte svara bra för om hon skulle vara delaktig i misshandel av pojken eller inte, men för mig låter det osannolikt.

Men som mamma måste man väl ändå i det läget fundera på varför barnet får så mycket skador och i vilket sammanhang. Vem barnet varit tillsammans med när det hände osv. Det äör ju inte lite som hänt den lilla grabben.
Citera
2010-07-15, 23:28
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Kanske lite klumpigt att kommentera bilder av en person som det kan vara väldigt synd om idag.
Men jag måste säga att jag ej får några bra vibbar av de bilderna.

För att hon ser ut på ett speciellt sätt?
Eller för att du har en massa fördomar?
Citera
2010-07-15, 23:31
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Då hade hennes son levt idag..

Hon skötte sig utmärkt de kan du inte yttra dig om
Citera
2010-07-15, 23:32
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Varför gjorde han det, du som verkar känna honom? Eller tror du att han är oskyldig?

Jag tror att han är oskyldig så ja
Citera
2010-07-15, 23:33
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men du kanske va likadan? Så du såg (ser) det inte så själv?
Ok förlåt, ska inte blanda mig i GMs personlighet (eller din) men vad har du att säga
om brottsmisstankarna, du som känner GM bra?

Kanske de kanske, han är oskyldig de är allt jag har och säga
Citera
2010-07-15, 23:36
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
PS växte upp i Ekholmen i Linköping, där han även gick i skolan och umgicks med rätt mycket pack. Han var dock riktigt, riktigt bra på fotboll och spelade tidigt i Kentys A-lag. Helt sanslöst snabb och stark i djupled. Som person kändes han rätt skev, lite stissig på något sätt och hängde som sagt med ett gäng tveksamma polare. Sedan såg jag honom några år senare och då var han mest ensam och såg aningens nedstämd ut. Kan dock bekräfta att WT-stämpeln stämmer till punkt och pricka.

Lite chockerande och äcklande att det var en snubbe man rört sig i närheten av under några år.

Han gick även på Ljunkan på gymnasiet, någon form av bygg/el-program om jag inte är helt ute och cyklar. Att han gick på Ljunkan kanske inte är helt oväntat då ungefär hälften av alla från Linköping går där.
Citera
2010-07-15, 23:37
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:

Vad jobbar mamman med? Var PS ofta ensam med pojken? Inget dagis, ingen dagmamma? Mor- eller farföräldrar, fanns de med i bilden och isåfall, misstänkte de ingenting ("stamkund" på akuten). Hade den biologiska pappan kontakt med sin son?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in