Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Nej, men hon såg alla gamla skador, vilka ambulanspersonalen med övertygande samstämmighet alla uppmärksammat, och tyckt att det var mycket blåmärken på den lilla kroppen.
Jag vet inte vad ambulanspersonal brukar få se i sitt jobb, jag kan bara tro, och jag tror inte att de hade reagerat nämnvärt om det sett "naturligt" ut.
Var står det att de tyckte det var mycket blåmärken?
Såvitt jag kan läsa så uppger två av fyra att de regerade på blåmärken - den ena på blåmärken mot den vita kroppen - vilket är naturligt, eftersom blåmärken framträder mycket tydligt på en död eller döende männsika, de blir väldigt markanta. Två uppger att de noterat och registrerat märkena.
Att man reagerar - noterar är det inte detsamma som att man säger att de är många eller att barnet ser misshandlat ut.
Här kommer de dessutom till platsen för ett döende/dött barn där händelserna inte stämmer - vilket gör det helt naturligt att notera varje avvikelse per automatik - vilket innebär att enbart ett enda blåmärke borde ha räckt för att fastna på deras näthinna och noteras. Det ingår i jobbet.
Så var uppger de att det handlar om många märken? Är det uttalat, eller är det något du läst in själv?