2010-09-17, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej - inte en person som hon nyss lärt känna. En person som hon umgåtts intensivt med flera dagar i veckan under nästan ett halvår.

Det här händer enligt förhöret strax innan de flyttar tillsammans.

Jag tycker inte man känner en person speciellt väl efter ett halvår, faktiskt. Sluta tjafsa med mej nu om detta, jag orkar inte med dej o Yori.
Citera
2010-09-17, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vi vet att han tog i så hårt att Z reagerade, och t.o.m MINNS detta efter såpass lång tid. Jag minns inte överhuvudtaget när mina barns mamma tagit tag i nåt av våra barn, och det har hon ju säkert gjort, men eftersom jag inte minns det kan det inte varit speciellt hårt, så jag TROR att det var ganska hårt. Annars hade hon väl inte reagerat.

Jaså annars hade hon inte reagerat. Varför tror du inte det?
Citera
2010-09-17, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori

Kan du tänka eller är du helt stendum? Hon SÄGER ju att hon reagerade FÖR ATT HAN TOG I FÖR HÅRT!
Citera
2010-09-17, 16:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Logik. Om någon inte tar för hårt (enligt något mått) i ens barn säger man väl inte till? "Stopp, du nuddade honom!"
Citera
2010-09-17, 16:40
Bannlyst
Citat:
Kan du tänka eller är du helt stendum? Hon SÄGER ju att hon reagerade FÖR ATT HAN TOG I FÖR HÅRT!

Ja vad är det med det egentligen?
Citera
2010-09-17, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Logik. Om någon inte tar för hårt (enligt något mått) i ens barn säger man väl inte till? "Stopp, du nuddade honom!"

Självklart, men det finns otroliga gradskillnader i att "ta hårt" och vi vet inte hur hårt eller hur han agerade i övrigt. Tycker du hon skulle gjort slut då? Eller vad skulle hon ha gjort?
Citera
2010-09-17, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vi vet att han tog i så hårt att Z reagerade, och t.o.m MINNS detta efter såpass lång tid. Jag minns inte överhuvudtaget när mina barns mamma tagit tag i nåt av våra barn, och det har hon ju säkert gjort, men eftersom jag inte minns det kan det inte varit speciellt hårt, så jag TROR att det var ganska hårt. Annars hade hon väl inte reagerat.
Minns Zanna det?

Det är väl Patric om uppger händelsen i förhör - efter flera förhör - inte Zanna.

Dessutom är det väl inte konstigt att man minns en händelse som avviker från det normala när det gäller ens barn. Eller normala händelser.

Jag minns massor av gånger då jag både berömt och skällt på mina ungar - utan att jag betraktar det som några övergrepp eller misshandlar på något vis -- jag är helt enkelt mamma och minns stora delar av mina barns uppväxt och liv.
Citera
2010-09-17, 16:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Självklart, men det finns otroliga gradskillnader i att "ta hårt" och vi vet inte hur hårt eller hur han agerade i övrigt. Tycker du hon skulle gjort slut då? Eller vad skulle hon ha gjort?
Pratat.
Citera
2010-09-17, 16:45
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Gör det någon skillnad för dej om du får veta att insidenten skedde strax innan de flyttade ihop, dvs hade inte nyligen träffats och de planerade att leva tillsammans.
Skulle det också göra skillnad för dej om du fick veta att mamman sa ifrån utifrån hur hon ville att pojken skulle behandlas men att själva hanteringen var inom det normala?
Citera
2010-09-17, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Gör det någon skillnad för dej om du får veta att insidenten skedde strax innan de flyttade ihop, dvs hade inte nyligen träffats och de planerade att leva tillsammans.
Skulle det också göra skillnad för dej om du fick veta att mamman sa ifrån utifrån hur hon ville att pojken skulle behandlas men att själva hanteringen var inom det normala?

Välkommen till ignorelistan
Citera
2010-09-17, 16:47
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Välkommen till ignorelistan
??
Vad gjorde jag?
Citera
2010-09-17, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Självklart reagerade hon för att hon ansåg att han tog för hårt och inte behandlade Theo såsom hon ville att hennes barn skulle behandlas -- det säger dock inte att det var frågan om misshandel eller brysk behandling, det säger bara att det låg utanför vad Zanna fann acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in