2010-07-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Kanske de kanske, han är oskyldig de är allt jag har och säga

Vad är det då för medgivanden han gjort om att han använt sig av våld?
Citera
2010-07-15, 23:46
Medlem
cochrans avatar
För några år sedan läste jag en artikel i GP om att någon amerikansk forskningsstudie kommit fram till att när man är "häftigt" förälskad/passionerat kär, så kan man agera som om man har en lindrig psykisk störning. Man kunde inte se några brister eller fel hos den man "dyrkade" hur tydliga de än må varit. Graden av verklighetsförnekelse var högre, om man hade dålig självinsikt eller lågt självförtroende. Jag tyckte väl då att det verkade litet suspekt, men det kanske ligger något i det.

Om alla "olyckor" hände när mamman var frånvarande och hon lyssnade och verkligen (ville) tro
på förklaringarna, så kanske hon inte kunde eller klarade av att se sammanhangen.

(Bara mina egna funderingar. Har givetvis inte mer fakta än vad som skrivits i tidningar och här).
Citera
2010-07-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Vad jobbar mamman med? Var PS ofta ensam med pojken? Inget dagis, ingen dagmamma? Mor- eller farföräldrar, fanns de med i bilden och isåfall, misstänkte de ingenting ("stamkund" på akuten). Hade den biologiska pappan kontakt med sin son?

Det enda jag fick veta var att hon jobbade, tog aldrig reda på vad hon jobbar med. Eftersom jag inte pratar med SH längre vet jag inte om GM ofta var ensam med grabben. Vad jag förstått gick pojken på förskola. Morföräldrarna vet jag vilka de är, men jag har ingen kontakt med dem längre, men jag vet i alla fall att den ene av dem fanns med i bilden. Jag vet inte hur ofta de träffade pojken och om de misstänkte något. Pojkens biologiska pappa har jag aldrig träffat, eftersom att jag och SH slutade umgås x antal år innan pojken blev till, så jag vet inte om han hade kontakt med pojken.
Citera
2010-07-15, 23:48
Medlem
Nu är det så här att den biologiska farsan slog mamman när barnet var i magen så hon stack där ifrån så han är inte vatten värd heller... Sen så gick barnet på dagis så konstigt att de inte såg nått plus sjukhuset.. sen så är det så att han har medgett att han slog T och det har gjort att han har dött säger obduktionen. mamman i sej är en vilsen tjej och har alltid varit det vad hon nu känner eller hur det än är vet vi inte för hon är nog i förnekelse och det är en överlevnads staregi som alla människor använder sig av och hennes straff är att få leva med detta resten av sitt liv.

Sen om en person är anhållen på sanolika skäll så är det den högsta anhållningsgraden så det är som att säga de vet till 100 att han gjort det...
Citera
2010-07-15, 23:48
Medlem
Tjackapotatiss avatar
Lugna nu gott folk! Om människan inte är helt frisk så ska man ju tycka synd om honom och försöka hjälpa honom istället!

Tråkigt att samhället inte har mer koll på hur människorna vi lever bland är. :/
Citera
2010-07-15, 23:51
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumdum

Lyssnar du på allt du hör eller?
Citera
2010-07-15, 23:53
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
För några år sedan läste jag en artikel i GP om att någon amerikansk forskningsstudie kommit fram till att när man är "häftigt" förälskad/passionerat kär, så kan man agera som om man har en lindrig psykisk störning. Man kunde inte se några brister eller fel hos den man "dyrkade" hur tydliga de än må varit. Graden av verklighetsförnekelse var högre, om man hade dålig självinsikt eller lågt självförtroende. Jag tyckte väl då att det verkade litet suspekt, men det kanske ligger något i d

OT instämmer, har själv varit i den situationen.
Citera
2010-07-15, 23:55
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yours
Nu är det så här att den biologiska farsan slog mamman när barnet var i magen så hon stack där ifrån så han är inte vatten värd heller... Sen så gick barnet på dagis så konstigt att de inte såg nått plus sjukhuset.. sen så är det så att han har medgett att han slog T och det har gjort att han har dött säger obduktionen. mamman i sej är en vilsen tjej och har alltid varit det vad hon nu känner eller hur det än är vet vi inte för hon är nog i förnekelse och det är en överlevnads staregi som alla människor använder sig av och hennes straff är att få leva med detta resten av sitt liv.

Sen om en person är anhållen på sanolika skäll så är det den högsta anhållningsgraden så det är som att säga de vet till 100 att han gjort det...

Det var mig ett krångligt inlägg att förstå, men varför har du reggat dig idag och betalat 30 kr för att slippa vänta posta?
Is there something you know?
Citera
2010-07-15, 23:56
Medlem
Denna sjukdom passar in på många av dom här sjuka incidenterna när det gäller o skada sitt egna barn.

En undergrupp till detta syndrom är Münchhausen by proxy (på svenska även kallat Münchhausensyndrom genom ombud). Vilket innebär att personen i fråga inte själv utger sig vara sjuk, utan i stället framträder som ombud för någon annan som utan grund uppges vara sjuk. Då den sjuke, vanligen en förälder, använder företrädesvis sina barn som ställföreträdande sjukdomsbärare. Münchhausen by proxy, även kallat MBP, anses vara den mest dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag.
Detta tillstånd är extremt farligt för barnet vars vårdare kontinuerligt utsätter det för livsfara. Dödligheten bland barnen är stor. Det är inte ovanligt att man i dessa fall, när man väl avslöjar dem, finner att samma förälder förlorat både ett och flera barn tidigare under märkliga omständigheter och med döda barn begravda i olika länder allt eftersom hon, liksom de av Münchhausens syndrom drabbade, tvingas byta sjukhusområde. Av de fall av MBP som har upptäckts har 25% av de utsatta barnen förlorat ett eller flera syskon genom förälderns sjukdom.

Den frågan som kommer upp hos mig är rätten att vem som helst får skaffa barn. Missbrukande föräldrar som går på soss tex. Skall dom få skaffa barn?
Citera
2010-07-15, 23:57
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumdum

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Lyssnar du på allt du hör eller?

http://mvt.se/nyheter/1.895215-24-aring-misstanks-for-mord-pa-tvaarig-pojke

Citat:
Pojken var svårt skadad när han fördes till sjukhus på måndagen, uppger polisens presstalesman Tony Georgson, för TT.
– Det var skador som han inte hade kunnat åsamka sig själv.

Till Aftonbladet säger Tony Georgson att 24-åringen har gjort vissa medgivanden om att han använt våld mot barnet.

Enligt ovan kan man även läsa vad polisens presstalesman säger.
Citera
2010-07-16, 00:02
Medlem
Snälla alla kan ni inte lugna ner er nu finns faktiskt folk som är berörda av detta okej...
Citera
2010-07-16, 00:03
Medlem
Mina djupaste sympatier till tvååringens anhöriga. Fy fan vilka kräk det finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in