Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-07-15, 09:13
  #1
Medlem
supernalles avatar
Hej,
Har haft väldigt växlande mage dom sista veckorna, och har märkt att det tar sjukt när man trycker på magen på höger sida av naveln. Va fan är det som tar sjukt?

bild på var det tar sjukt: HÄR
Citera
2010-07-15, 10:00
  #2
Medlem
Traktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Hej,
Har haft väldigt växlande mage dom sista veckorna, och har märkt att det tar sjukt när man trycker på magen på höger sida av naveln. Va fan är det som tar sjukt?

bild på var det tar sjukt: HÄR

Eh, "tar sjukt"?
Vad om man får fråga menar du med det?
Hur som, är det något som känns konstigt när du känner så känns det ju som om du borde uppsöka en läkare, det är nästintill omöjligt för oss att genom internet diagnostisera något som "känns konstigt när du tar på det".
Citera
2010-07-15, 10:37
  #3
Medlem
supernalles avatar
har halvt magknip, som verkar förvärras när man trycker lite lätt på högra sidan av naveln...
Citera
2010-07-15, 11:40
  #4
Avstängd
hublers avatar
Första som slår mig är blindtarmen, men gå till doktorn så får du klarhet i dina problem.
Citera
2010-07-16, 19:21
  #5
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubler
Första som slår mig är blindtarmen, men gå till doktorn så får du klarhet i dina problem.
Igår kväll var jag till sjukhuset och läkaren trodde på blindtarmsinflammation, allting tydde på det sa han.
Så i morse skulle jag dit igen på operation sa han, men då kom nån jävla tillfällig vikarie fitta och avfärdade det eftersom jag inte hade tillräckligt ont. Både CRP och leukocyter var något förhöjda.
Jag är tveksam till vikariens diagnos på "en virusinfektion i magen".
Kan blindtarmsinflammation ha en relativ långsam utveckling eller är det alltid smärta som tilltar jävligt på några dagar? Borde jag kontakta dem igen, tycker allting pekar på nåt skit med blindtarmen, eftersom det tar ont när jag hoppar, rör på mig, trycker i högra sidan etc..
Citera
2010-07-16, 20:21
  #6
Avstängd
hublers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
Igår kväll var jag till sjukhuset och läkaren trodde på blindtarmsinflammation, allting tydde på det sa han.
Så i morse skulle jag dit igen på operation sa han, men då kom nån jävla tillfällig vikarie fitta och avfärdade det eftersom jag inte hade tillräckligt ont. Både CRP och leukocyter var något förhöjda.
Jag är tveksam till vikariens diagnos på "en virusinfektion i magen".
Kan blindtarmsinflammation ha en relativ långsam utveckling eller är det alltid smärta som tilltar jävligt på några dagar? Borde jag kontakta dem igen, tycker allting pekar på nåt skit med blindtarmen, eftersom det tar ont när jag hoppar, rör på mig, trycker i högra sidan etc..



Det är ju solklart ett fall av blindtarmsinflammation, i alla fall tolkar jag det så när jag lär dina åkommor. Gör det ont när nån trycker på bäckenbenet inåt i magen?
Citera
2010-07-16, 21:04
  #7
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubler
Det är ju solklart ett fall av blindtarmsinflammation, i alla fall tolkar jag det så när jag lär dina åkommor. Gör det ont när nån trycker på bäckenbenet inåt i magen?
ja, det gör det.
va fan ska jag göra åt detta nu då? ringa dit imorgon å härja?
Som sagt, kan blindtarmsinflammation vara så här "vaga" smärtor då? Om man lyssnade på vikarie typen så skulle man vika ihop sig av smärta. Men som jag förstått det är det endast så våldsam smärta om den brister/spricker?
Citera
2010-07-16, 22:06
  #8
Avstängd
hublers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
ja, det gör det.
va fan ska jag göra åt detta nu då? ringa dit imorgon å härja?
Som sagt, kan blindtarmsinflammation vara så här "vaga" smärtor då? Om man lyssnade på vikarie typen så skulle man vika ihop sig av smärta. Men som jag förstått det är det endast så våldsam smärta om den brister/spricker?

Förfan dra till sjukhuset, och överdriv smärtorna så kommer du nog få en operation för när jag var in med samma skit, så "brast" den inne på sjukhuset och jag lovar dig vännen, att man får så jävla ont så man får tårar i ögonen och jag försökte ju vara "man" nog att hålla tillbaka smärtan, pytsan ja fyfan va ont jag fick


Men åk ner ikväll/imorgon sen överdriver du dina smärtor så drar du ihop att du var in några dagar sedan och fick ingen operation men nu har smärtorna ökat och kan knappt hålla ut... nånting sånt brukar få vilken tjapmongo som helst till vikarie att fatta lycka till och bli inte skrämd av min upplevelse.
Citera
2010-07-16, 22:26
  #9
Medlem
supernalles avatar
visst det skulle väl gå att överdriva skiten.. men va fan om dom öppnar och ska börja operera bort den då, och så typiskt nog är det väl inget fel på den... va gör jag då? skäms?
Citera
2010-07-16, 22:30
  #10
Medlem
Jag lider av precis samma nu... Varit på akuten i 7 timmar idag med säkert 10 olika prov o grejer men dom tror iaf inte de e blindtarmen... Jag fick hoppa jämnfota, o kunde man det utan smärta så e de tydligen inte blindtarmen sa farbror doktorn till mig. Men ska in imorgon igen för ultraljudsundersökning + lite fler prov, kan återkomma med svar då.

Så stå på dig, det har ja gjort idag, o de ser ut som att detta kommer få en lösning för mig iaf.
Citera
2010-07-16, 22:32
  #11
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahmen
Jag lider av precis samma nu... Varit på akuten i 7 timmar idag med säkert 10 olika prov o grejer men dom tror iaf inte de e blindtarmen... Jag fick hoppa jämnfota, o kunde man det utan smärta så e de tydligen inte blindtarmen sa farbror doktorn till mig. Men ska in imorgon igen för ultraljudsundersökning + lite fler prov, kan återkomma med svar då.

Så stå på dig, det har ja gjort idag, o de ser ut som att detta kommer få en lösning för mig iaf.

ja.. jag ska försöka stå på mig och kräva mera undersökningar... detta verkar vara klart fall egentligen när jag googlat lite på symptomen. Verkar inte alltid vara så brutal smärta inledningsvis, verkar faktiskt kunna gå flera månader i vissa fall utan att man dör av smärta.
Men va fan ska allt vara så svårt för? Ena läkaren säger solklart blindtarmsfall, den andra avfärdar det.
Man blir så less...
Citera
2010-07-16, 22:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supernalle
ja.. jag ska försöka stå på mig och kräva mera undersökningar... detta verkar vara klart fall egentligen när jag googlat lite på symptomen. Verkar inte alltid vara så brutal smärta inledningsvis, verkar faktiskt kunna gå flera månader i vissa fall utan att man dör av smärta.
Men va fan ska allt vara så svårt för? Ena läkaren säger solklart blindtarmsfall, den andra avfärdar det.
Man blir så less...

Ja dom har svårt o vara överens märkte jag med... Googla på gallblåsan, har för mig den har lite liknande symptom med...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback