Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-10, 01:32
  #1165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Med 8 år i sthlm bostadskö, kan man räkna med att få en sjysst studentlägenhet då? Alltså ikke korridor.

Som någon annan sa, det borde gå bra. Det är dock många med kötid från 2005 och 2006 som söker dem så du måste fortfarande ha en rejäl skopa tur. Men typ Dialoggatan vid Telefonplan borde funka, även kanske Skrapan på Götgatan.
Citera
2014-12-18, 20:40
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Som någon annan sa, det borde gå bra. Det är dock många med kötid från 2005 och 2006 som söker dem så du måste fortfarande ha en rejäl skopa tur. Men typ Dialoggatan vid Telefonplan borde funka, även kanske Skrapan på Götgatan.

Kan rekommendera Götgatan, mycket trevligare än Dialoggatan.
Citera
2014-12-27, 14:57
  #1167
Medlem
bwahahahas avatar
Sket sig med Roslagstull. Vill gärna flytta till VT. Står då mellan Lappis, Jerum och Fyrtalet av de som ligger uppe. Är alla delar av Lappis så sunkiga och skitiga som man hört?
Citera
2014-12-27, 15:04
  #1168
Medlem
r4ll3s avatar
Ingen som bott på Strix och kan berätta hur det var?
Citera
2014-12-27, 18:24
  #1169
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Som någon annan sa, det borde gå bra. Det är dock många med kötid från 2005 och 2006 som söker dem så du måste fortfarande ha en rejäl skopa tur. Men typ Dialoggatan vid Telefonplan borde funka, även kanske Skrapan på Götgatan.
Skrapan hade varit riktigt sjysst.
Citera
2014-12-29, 11:09
  #1170
Medlem
birdshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gioes
När vi ändå är inne i studentskrapan så har jag lite frågor till er som bor eller har bott där.

Hur hårda är det med studieintyg? Hur länge kan man bo kvar efter att man slutat plugga samt hur ofta vill de ha in betyg/tagna poäng per termin?

Minns inte riktigt men tror dom är hårda på intygen, du måste ha det för att bo där.
Intyg varje terminen tror jag och att du måste ta minst 15hp per termin.
Lite osäker faktiskt och dom kan ha ändrat. Går säkert att hitta villkoren på hyresvärdens site.

Citat:
Ursprungligen postat av omigal
Är det glas mellan badrummet och rummet, eller helt öppet?

Nej det är glas mellan. Lite kul detalj faktiskt.
Citera
2014-12-29, 20:52
  #1171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birdshit
Minns inte riktigt men tror dom är hårda på intygen, du måste ha det för att bo där.
Intyg varje terminen tror jag och att du måste ta minst 15hp per termin.
Lite osäker faktiskt och dom kan ha ändrat. Går säkert att hitta villkoren på hyresvärdens site.



Nej det är glas mellan. Lite kul detalj faktiskt.

Intyg krävs.
15hp per termin minst. Kontroller genomförs då och då.

Utsikten längst upp är riktigt bra kan jag lova.
Finns upp till treor i huset, för er som är sugna på att ta med flickvän/polare och inte känner för att bo på varandra hela tiden.
Citera
2014-12-29, 22:28
  #1172
Moderator
rotadents avatar
Vad kostar lägenheterna där? Jag hade gärna bott där när jag var student, man hamnar i princip mitt på Södermalm och det är inte så dumt för en partysugen student. Jag bodde långt ute i förorten istället... I och för sig på fler kvadrat och förmodligen billigare, men mycket tråkigare.

Kul val att bygga studentlägenheter där, mer folk och mer liv är positivt. För oss som lämnat det där med studentliv långt bakom oss finns ju alltid restaurang och bar högst upp om man vill titta på utsikten
Citera
2014-12-30, 10:09
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Vad kostar lägenheterna där? Jag hade gärna bott där när jag var student, man hamnar i princip mitt på Södermalm och det är inte så dumt för en partysugen student. Jag bodde långt ute i förorten istället... I och för sig på fler kvadrat och förmodligen billigare, men mycket tråkigare.

Kul val att bygga studentlägenheter där, mer folk och mer liv är positivt. För oss som lämnat det där med studentliv långt bakom oss finns ju alltid restaurang och bar högst upp om man vill titta på utsikten

Ettorna (20kvm) spänner mellan 4000kr för lägsta våning till 4700kr längst upp (21 vån).
2-3or (35-40kvm) ca 6800kr upp till 8200kr beroende på våning och storlek.

Rimliga summor ändå får tyckas med tanke på läge och skick!
Citera
2014-12-30, 15:37
  #1174
Medlem
Jag studerar i Stockholm och har behov av ett boende, och samtidigt har jag ca 900 ködagar i Uppsala från tidigare studier. Är det möjligt om jag hittar en person i Uppsala som har ködagar i Stockholm att vi liksom "swapar" ködagar på något sätt?
Citera
2014-12-31, 00:05
  #1175
Medlem
bwahahahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwahahaha
Sket sig med Roslagstull. Vill gärna flytta till VT. Står då mellan Lappis, Jerum och Fyrtalet av de som ligger uppe. Är alla delar av Lappis så sunkiga och skitiga som man hört?
Någon? Vilken del av Lappis bör man satsa på?
Citera
2014-12-31, 01:26
  #1176
Medlem
Boblovebudss avatar
Om ni hade pengarna, skulle ni då köpa bostadsrätt eller är studentrum att föredra. Har inga köpoäng, börjar i höst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback