Citat:
Vänta nu här, nu säger du att banker kan kursa. Innan sa du: "Banker kan ta vilka risker de vill utan att falla, för faller bankerna faller allt, så centralbankerna kommer alltid gå in och rädda banker."
Hur tar man ut det sista ur banken? Menar du att man ska stjäla pengar? Det är olagligt och leder till fängelse. Hur kommer det sig att svenska staten är ägare i Nordea? Hur gick det för Carnegie, är deras ägare nöjda?
Jag har svårt att tro att du skulle vara någon form av andraårsstudent, eller student ö.h.t. Jag kan inte tänka mig att något universitet eller högskola har så dålig utbildning och du hänvisade till en stengammal lärobok som möjligtvis används på komvux eller någon ABF-kurs men knappast på ett universitet. Och nu när du börjar krydda det med diverse bankmyter så har du definitivt gått på grund. Du vet inte ens vad monetär bas är liksom.
Hur tar man ut det sista ur banken? Menar du att man ska stjäla pengar? Det är olagligt och leder till fängelse. Hur kommer det sig att svenska staten är ägare i Nordea? Hur gick det för Carnegie, är deras ägare nöjda?
Jag har svårt att tro att du skulle vara någon form av andraårsstudent, eller student ö.h.t. Jag kan inte tänka mig att något universitet eller högskola har så dålig utbildning och du hänvisade till en stengammal lärobok som möjligtvis används på komvux eller någon ABF-kurs men knappast på ett universitet. Och nu när du börjar krydda det med diverse bankmyter så har du definitivt gått på grund. Du vet inte ens vad monetär bas är liksom.
Hahaha. Du är så fruktansvärt naiv. Tror du på allvar att bankchefer på Wall Street kan få fängelse? De blir på sin höjd utfrågade av Senaten sen är det lugnt. https://www.youtube.com/watch?v=3I5CkDNkveg Det där är det värsta som kan hända bankchefer på Wall Street.
Lehman Brothers ledning med Richard Fuld i spetsen anklagades för bedrägeri, men alla friades och fick stora avgångsvederlag.
Lloyd Blankfein, CEO för Goldman Sachs, misstänktes också för bedrägeri i samband med finanskrisen då han sålde subprimelån (det hoppas jag du vet vad det är) med vetskapen om att de var värdelösa. Han tipsade sina kunder att investera i subprimelån, finns mejl mellan bankanställda i Goldman Sachs som garvar åt att de får helt värdelösa subprimelån sålda för miljontals dollar. Lloyd Blankfein är fortfarande CEO för Goldman Sachs, när han egentligen ska sitta i fängelse för bedrägeri och omoraliska affärer. Men banksektorn i USA är i princip helt avreglerad. Det finns inga regler och därför bryter dessa herrar inte mot lagen...
Trodde faktiskt du var äldre, men dessa löjliga påhopp när dina ekonomikunskaper visar sig vara dåliga visar att du trots allt är ganska ung.