Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-08, 18:07
  #121
Medlem
OcensureraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Några jobbar inom romska organisationer. Några jobbar säkert som hemspråkslärare. Andra jobbar som personliga assistenter åt släktingar.

De få som har vanliga jobb är vanligtvis förskjutna av övriga släkten.

Men, som sagt, det finns inte en enda zigenarkvinna i traditionell kjol som har ett vanligt jobb. Inte en enda.

De har väl på sig arbetskläder på jobbet, hur svårt kan det vara.
Citera
2010-07-08, 18:21
  #122
Medlem
Jobbar? Kallar man att kvinnorna jobbar när dom går i affärer med sina stora Zigenar-kjolar som de proppar fulla med mat och sedan bara går ur affären?
Citera
2010-07-08, 18:23
  #123
Medlem
Adeptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Säljer roser eller ge en en ros och kräva betalning efteråt är väll mer korrekt.

Har sätt dessa "ros-försäljare" i stockholm, om jag stöter på någon igen så ska jag få denne att ge mig en ros och den jäveln ska banne mig ha några pengar. H*n kan få ett leende och ett "fuck you"
Citera
2010-07-08, 18:34
  #124
Medlem
Min kära far är finsk zigenare och han har jobbat hårt ända sen han kom till sverige på 70-talet.
Han har jobbat mest inom fabriksarbete men också som busschaufför, haft eget städföretag mm.
När han har på sig "vanliga kläder", som han oftast har, ser han inte ut som en "typisk" zigenare.
Det finns nog många fler som är duktiga och utbildade zigenare runt om i landet, men ni lägger inte märke till dom, eftersom ni har era fördomar om hur ALLA zigenare ser ut och beter sig.
Citera
2010-07-08, 18:47
  #125
Medlem
Finns några zigenarkvinnor som jobbar på H&M's kundtjänst. Såg det när jag jobbade där...
Citera
2010-07-08, 18:47
  #126
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bicco
Jobbar? Kallar man att kvinnorna jobbar när dom går i affärer med sina stora Zigenar-kjolar som de proppar fulla med mat och sedan bara går ur affären?

Ja, du bara inte respekterar konsten. Svenska politikerna behärskar den på så sätt att de bibehåller makten om de trampar ned den svenska rasismen till förmån för den sionistiska dito.
Citera
2010-07-08, 18:49
  #127
Medlem
arakas avatar
de bidrar i alla fall på sitt sätt till samhället. alla ni giriga typer som köper stulna varor bidrar delvis till deras försörjning. antalet tjänster för socialsekreterare, poliser mfl skulle antagligen få skäras i om inte romerna fanns, tyvärr är förhållandet omvänt för skolan eftersom så få zigenare går i skolan.
Citera
2010-07-08, 18:54
  #128
Medlem
Lila_Lejons avatar
Zigenarna använder ordet jobb för att skrämma sina barn och få dom att lyda.

De vuxna säger till barnen om de är jobbiga:

"Om du inte är snäll så går vi ut och skaffar ett jobb åt dig!"

Och ni kan tänka er fasan barnen känner inför detta.
Citera
2010-07-08, 18:54
  #129
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimmie
Det finns nog många fler som är duktiga och utbildade zigenare runt om i landet, men ni lägger inte märke till dom, eftersom ni har era fördomar om hur ALLA zigenare ser ut och beter sig.

När en så pass stor del av zigenarna betér som zigenare så är det dumt att göra annat. Zigenaren är en blåsare och tjuv precis som semiten har en större benägenhet till sexuella trackasserier och våldtäkter och kurden och syrianen till inavel. Det finns gott om zigenare som ganska uppriktigt och ärligt erkänner att tjuveri är en del av zigenarens historia och kulturarv. En försörjningsstrategi som följt zigenaren genom århundradena. Det är dumt att kalla det fördomar när det i själva verket är fakta. Samtliga utredningar/studier som gjorts för att påvisa att romerna inte är kriminella har ju lagts ner då de visat på ett ofördelaktigt resultat. Det finns ju ingen som förnekar att det finns en och annan zigenare som skaffat sig ett hederligt jobb, men de försvinner liksom i mängden av de där andra zigenarna som är mer typiska för just zigenare.
Citera
2010-07-08, 19:12
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
När en så pass stor del av zigenarna betér som zigenare så är det dumt att göra annat. Zigenaren är en blåsare och tjuv precis som semiten har en större benägenhet till sexuella trackasserier och våldtäkter och kurden och syrianen till inavel. Det finns gott om zigenare som ganska uppriktigt och ärligt erkänner att tjuveri är en del av zigenarens historia och kulturarv. En försörjningsstrategi som följt zigenaren genom århundradena. Det är dumt att kalla det fördomar när det i själva verket är fakta. Samtliga utredningar/studier som gjorts för att påvisa att romerna inte är kriminella har ju lagts ner då de visat på ett ofördelaktigt resultat. Det finns ju ingen som förnekar att det finns en och annan zigenare som skaffat sig ett hederligt jobb, men de försvinner liksom i mängden av de där andra zigenarna som är mer typiska för just zigenare.

Det är dumt att tro att alla zigenare är tjuvar, kurder hedersmördare, albaner lite av varje,
muslimer terrorister, svenskar fega fjollor och finnar super och slåss med kniven m.m.
Det jag vill komma fram till att det säkert är en stor del av zigenare som beter sig som just du beskriver, men att ni missar dom som faktiskt är hederliga.
Att inte inse det är ren okunskap. Eller så är ni för blinda så ni ser bara det ni vill se.
Det var därför jag beskrev min far för att visa att det faktiskt finns hederligt folk bland zigenare. Tro det om ni vill.
När ska nästa tråd startas: Vad jobbar albaner med? Somalier? Troende muslimer? Judar? m.m
Citera
2010-07-08, 19:20
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Jag har aldrig sett en zigenare som jobbar, inte en sån zigenare som det syns på att han eller hon är zigenare. Aldrig har jag t.ex. sett en zigenare med tjuvkjol jobba nånstans?

Nån som vet vad dom jobbar med, dom som alltså faktiskt jobbar..?

Finns det många zigenare som assimileras och är som vem som helst, eller håller dom sig fortfarande med varandra?


I Malmö finns en zigenarkvinna som langar amfetamin via sina minderåriga barn. Hon bor på von Rosens väg och hennes fd man sitter inne för knarksmuggling.
Citera
2010-07-08, 19:24
  #132
Medlem
I Malmö finns det c:a 600 zigenarbarn på gator och torg som aldrig satt sin fot i en skola. De är fullt sysselsatta med annat.
Ring socialnämnden eller polisen i Malmö on du behöver få detta bekräftat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback