Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-07, 18:28
  #1
Medlem
Jag har aldrig sett en zigenare som jobbar, inte en sån zigenare som det syns på att han eller hon är zigenare. Aldrig har jag t.ex. sett en zigenare med tjuvkjol jobba nånstans?

Nån som vet vad dom jobbar med, dom som alltså faktiskt jobbar..?

Finns det många zigenare som assimileras och är som vem som helst, eller håller dom sig fortfarande med varandra?
Citera
2010-07-07, 18:34
  #2
Medlem
MoLoKs avatar
Några jobbar inom romska organisationer. Några jobbar säkert som hemspråkslärare. Andra jobbar som personliga assistenter åt släktingar.

De få som har vanliga jobb är vanligtvis förskjutna av övriga släkten.

Men, som sagt, det finns inte en enda zigenarkvinna i traditionell kjol som har ett vanligt jobb. Inte en enda.
Citera
2010-07-07, 18:39
  #3
Medlem
NavierStokess avatar
Handlar dom inte med bilar? Har fått för mig att en del bilhandlare är zigenare.
Citera
2010-07-07, 18:39
  #4
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Några jobbar inom romska organisationer. Några jobbar säkert som hemspråkslärare. Andra jobbar som personliga assistenter åt släktingar.

De få som har vanliga jobb är vanligtvis förskjutna av övriga släkten.

Men, som sagt, det finns inte en enda zigenarkvinna i traditionell kjol som har ett vanligt jobb. Inte en enda.

Katarina Taikon skrev väl ett gäng barnböcker iaf.
Citera
2010-07-07, 18:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Några jobbar inom romska organisationer. Några jobbar säkert som hemspråkslärare. Andra jobbar som personliga assistenter åt släktingar.

De få som har vanliga jobb är vanligtvis förskjutna av övriga släkten.

Men, som sagt, det finns inte en enda zigenarkvinna i traditionell kjol som har ett vanligt jobb. Inte en enda.

Bygger du det på nåt eller är det uppskattningar?