Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-08, 17:05
  #109
Medlem
Vad jag har fått erfara så är de flesta tjuvar. Jävla pack!
Citera
2010-07-08, 17:07
  #110
Medlem
Zigenare jag ser brukar sitta under parasoll vid någon väg och titta på bilar. Sitter kanske där på uppdrag av vägverket för att räkna hur tungt vägen är trafikerad?
Citera
2010-07-08, 17:08
  #111
Medlem
agradables avatar
En zigenare ifrån min högstadieskola jobbade ett tag som spärrvakt i tunnelbanan. Annars har jag ingen aning
Citera
2010-07-08, 17:09
  #112
Medlem
Nohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatellino
De flesta är väl professorer inom astrologi, matematik och kemi.

Antar att du var ironisk, professorer inom astrologi kan de nog vara http://sv.wikipedia.org/wiki/Astrologi

Anstronomi är väll inte lika troligt.
Citera
2010-07-08, 17:14
  #113
Medlem
Voltecs avatar
De zigenare som jag känner som faktiskt jobbar är oftast inom yrken som inte är ute i samhället, typ industrier eller jobb där man är mer skygg eller nattjobb som tex tidningsutdelare.
Finns många arbetslösa som "vill" jobba men utan att anstränga sig för det.

Måste dock påstå de nya generationerna försöker komma in i samhället rätt bra.
Citera
2010-07-08, 17:23
  #114
Medlem
macbookishs avatar
Sluta, jag har fan en zigienare som tandläkare, och han är jätteduktig. Sedan har jag sett att många jobbar som försäljare och sånt. De är också människor vet ni, fan va arg jag blir. Men det är rätt lätt ändå att sitta och vara smygrasse bakom tangentbordet..
Citera
2010-07-08, 17:30
  #115
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnel
Zigenare utför flygande kontroller av alla McDonaldresturanger i Sverige. Det görs en bedömning av personalens samarbetsförmåga, där dom bl.a. ser hur väl personalen kan hantera konflikter och "tjafs". Därefter ska maten kontrolleras. Om maten smakar dåligt och den snart är slut - ny mat.

Efter maten ska toaletten inspekteras. Eftersom myntinkastet går sönder så måste personalen öppna. Är det morgon ska gratis kaffe serveras och toaletten används återigen, för tandborstning och ansikts/kroppsrengöring. Efter toalettbesöket ska personalen fylla på papper och städa toaletten.

Vad betyder det här egentligen? Är det ännu ett imbecillt skämt eller gör zigenare faktiskt något produktivt?

Kan tänka mig att även detta är ett yrke de gillar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chop-shop
__________________
Senast redigerad av sven.hedin 2010-07-08 kl. 17:39.
Citera
2010-07-08, 17:31
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Handlar dom inte med bilar? Har fått för mig att en del bilhandlare är zigenare.

jag med... eller är det bara en fördom? shit vad pinsamt!

vet vad TS menar för typiskt utseende och jag kan hålla med om att jag aldrig sett en sådan i en riktig arbetsplats
Citera
2010-07-08, 17:46
  #117
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Hur ser han ut då? Som en svensk?

Skulle han säga att han kommer från Rumänien eller Kosovo så skulle jag tro på det.
Citera
2010-07-08, 17:54
  #118
Medlem
muttis avatar
En god vän till mig är zigenare, han går på soc, bor i en vacker lägenhet och älskar öl. Han verkar må ganska bra . Men han jobbar inte, han var bartender ett tag vet jag.
Citera
2010-07-08, 17:59
  #119
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noh
Antar att du var ironisk, professorer inom astrologi kan de nog vara http://sv.wikipedia.org/wiki/Astrologi

Anstronomi är väll inte lika troligt.

Jo, det är inget ovanligt med zigenarkärringar som spår i händerna.
Citera
2010-07-08, 18:06
  #120
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Jag har aldrig sett en zigenare som jobbar, inte en sån zigenare som det syns på att han eller hon är zigenare. Aldrig har jag t.ex. sett en zigenare med tjuvkjol jobba nånstans?

Nån som vet vad dom jobbar med, dom som alltså faktiskt jobbar..?

Finns det många zigenare som assimileras och är som vem som helst, eller håller dom sig fortfarande med varandra?

Alla zigenare jobbar, med konst. De har gjort bedrägeri till en ädel konst, sitt signum. Såsom läromästare finns främst juden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback