Appråpå kampen om la salvezza så börjar vi ju närma oss den tiden på säsongen där det dyker upp en del suspekta resultat, ofta där Chievo är inblandade. Så även idag (Cagliari-Chievo 0-0), nu såg jag förvisso inte matchen och nu var det ju trottsallt Cagliari som var hemmalag (i Trieste), vilket rimligtvis borde innebära att de hellre gick för 3 poäng än att "enas" om en poäng vardera. Hade matchen spelats på Bentegodi hade det kanske varit annorlunda. Men har det inte varit så tidigare säsonger när mittenlag (som inte har något att spela för) mer eller mindre skänker poäng till bottenlagen?
Det finns iochförsig en logisk aspekt i att bottenlaget går in i matcherna med mer motivation, men jag vill minnas att det varit en del matcher de senaste åren som varit extremt suspekta. Exempelvis förra säsongen var oddset på att Bologna-Parma skulle sluta oavgjort 1,40 hos unibet, matchen slutade också 0-0.
2010 var oddsen på X i Chievo-Catania 1.60. Matchen slutade 1-1. Titta in
straffen som Catania tilldelades vid ställningen 1-0 med en kvart kvar av matchen. Inget konstigt där inte.
Förra säsongen var oddsen på oavgjort i Chievo-Sampdoria 1.58 hos Betfair. Matchen slutade 0-0 och inget av lagen ska ha sett speciellt intresserad av att gå framåt.
Bologna-Genoa är en sådann match som jag ska försöka hålla koll på. Bologna har i princip ingenting att spela för samtidigt som Genoa slåss för sin Serie A-existens, båda skulle nog nöja sig med ett kryss, vilket jag även satsat en slant på. Dock är inte oddsen på denna match sådär suspekt låga.