Resultat: .
0%
röster
2012-04-29, 01:34
Medlem
Appråpå kampen om la salvezza så börjar vi ju närma oss den tiden på säsongen där det dyker upp en del suspekta resultat, ofta där Chievo är inblandade. Så även idag (Cagliari-Chievo 0-0), nu såg jag förvisso inte matchen och nu var det ju trottsallt Cagliari som var hemmalag (i Trieste), vilket rimligtvis borde innebära att de hellre gick för 3 poäng än att "enas" om en poäng vardera. Hade matchen spelats på Bentegodi hade det kanske varit annorlunda. Men har det inte varit så tidigare säsonger när mittenlag (som inte har något att spela för) mer eller mindre skänker poäng till bottenlagen?

Det finns iochförsig en logisk aspekt i att bottenlaget går in i matcherna med mer motivation, men jag vill minnas att det varit en del matcher de senaste åren som varit extremt suspekta. Exempelvis förra säsongen var oddset på att Bologna-Parma skulle sluta oavgjort 1,40 hos unibet, matchen slutade också 0-0.

2010 var oddsen på X i Chievo-Catania 1.60. Matchen slutade 1-1. Titta in straffen som Catania tilldelades vid ställningen 1-0 med en kvart kvar av matchen. Inget konstigt där inte.

Förra säsongen var oddsen på oavgjort i Chievo-Sampdoria 1.58 hos Betfair. Matchen slutade 0-0 och inget av lagen ska ha sett speciellt intresserad av att gå framåt.

Bologna-Genoa är en sådann match som jag ska försöka hålla koll på. Bologna har i princip ingenting att spela för samtidigt som Genoa slåss för sin Serie A-existens, båda skulle nog nöja sig med ett kryss, vilket jag även satsat en slant på. Dock är inte oddsen på denna match sådär suspekt låga.
Senast redigerad av viwil002 2012-04-29 kl. 01:37.
2012-04-29, 01:40
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002

2010 var oddsen på X i Chievo-Catania 1.60. Matchen slutade 1-1. Titta in straffen som Catania tilldelades vid ställningen 1-0 med en kvart kvar av matchen. Inget konstigt där inte.

Kommer ihåg den där matchen, tappade i det skedet all respekt för Maxi Lopez och reagerar sen dess alltid med avsky när jag hör hans namn.
2012-04-29, 14:43
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Kommer ihåg den där matchen, tappade i det skedet all respekt för Maxi Lopez och reagerar sen dess alltid med avsky när jag hör hans namn.

Avskyrvärt, vilken läggning han drog på med...
2012-04-29, 15:23
Medlem
Shuyins avatar
Lite tråkigt för Roma supportrar att Luis Enrique inte sprang tillbaka till Barcelona när Pep lämnade in? Annars tror jag Pep kanske hamnar i Milano, dock inte hos Milan som det stod i pressen utan istället i Inter. En känsla jag haft en tid, men får se.

Fiorentina orkar jag inte ens skriva om...
2012-04-29, 18:32
Bannlyst
Tror Juventus tar ligan med 6 poäng över Milan
2012-04-29, 19:30
Medlem
Mr.Golds avatar
Juventus ser ut att gå vinnande och obesegrade i ligan. Helt fantastiskt ju, har något lag i Serie A lyckats med det tidigare?
2012-04-29, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gold
Juventus ser ut att gå vinnande och obesegrade i ligan. Helt fantastiskt ju, har något lag i Serie A lyckats med det tidigare?

Så imponerande är det inte eftersom Juventus har 15 kryss i bagaget.
2012-04-29, 19:43
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
...Teams finishing a season unbeaten (i.e. having won or drawn every match) are more common. In Serie A, Italian club Perugia went the entire 1978–79 Serie A season without losing a game. A.C. Milan did the same in the 1991–92 Serie A season...
http://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_season#Domestic_teams
2012-04-29, 22:09
Medlem
Klopeks avatar
Blir riktigt hett om tredjeplatsen. Just nu känns det som Inter eller Napoli kniper platsen. Inter har ju kvalité har det visat sig nu på slutet, trodde aldrig Inter skulle ha chansen på den platsen men det beror delvis också på att Napoli, Lazio, Udinese och underpresterat. Borde redan vid det här laget varit avgjort tycker jag att Inter inte skulle få vittring på tredjeplatsen.

Mitt hjärta säger Napoli då jag gillar Napoli och jag vill se dom i champions league och fortsätta lagbygget, locka fler bra spelare dit. Risken är ju annars utan championsleague spel att de större profilerna i Napoli försvinner som flyttfåglar.

Märks på Lazio att utan Klose har dom inte spetsen som kan avgöra, finns ingen bra ersättare. Tror att det hade sett bättre ut än vad det gör idag poängmässigt. Hur många matcher har han varit borta irad nu, måste väl vara 4-5 matcher.

Milan blir som pånyttfödda med Cassano, otroligt hur dom lyfter sig med Cassano.

Har nog sagts förut men hade Juventus haft 1-2 spetsar där framme som kan avgöra alla oavgjorda matcher hade ligan varit avgjord för längesedan. Men kul att Vucinic kliver fram idag och sätter två mål det är inget vi Juve fans varit borskämda med när det gäller honom målgörandet.

Sedan så har Juve alltid varit kända för en trygg backlinje, släpper in snålt med mål. Tänk OM vi hade haft världsklass anfall + så fint försvar vi har nu då hade ju allt som kommit i vår väg krossats.

Börjar undra lite på vilka anfallare som ege ska vara kvar. Matri skrev ju på nytt kontrakt för inte så lång tid sedan. Frågan är om vi ska släppa Quagriella? Borriello och del piero försvinner förmodligen men Quagriella är ett osäkert kort. Pepe är ju mer en wingman som kan spela på olika positioner och han bör ju behållas. Vucinic är väldigt kreativ även fast han inte öser in mål men med rätt målskyttar brevid honom kan det bli giftigt.

Pepe, Matri, Vucinic + 2 nya anfallare?

Kommer ju behöva 5st anfallare om vi ska kunna köra 4-3-3 då och då och med Pepe som mer wingman på en kant vid 4-3-3 i anfallet om det skulle behövas.
2012-04-29, 22:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Milan lyckades med det säsongen 91/92..
Citat:
Ursprungligen postat av shpshp
Så imponerande är det inte eftersom Juventus har 15 kryss i bagaget.
Hur kan du påstå att det inte är så imponerande? Det händer ju inte direkt ofta att ett lag går obesegrat igenom en av världens bästa ligor.. Men det har varit nåt magiskt med Juventus denna säsong! Oerhört imponerande.

Ligan är inte avgjord än men det ser onekligen bra ut efter dagens 4-0 vinst mot Novara! Chanserna på Juventus 28:nde officiella ligatitel är höga.. Skulle kännas förjävligt om Juve slarvar bort det.
2012-04-29, 22:54
Medlem
Jaha, ikväll visade sig Lazio-mentaliteten igen.
Hur fan kan man få det till domarens fel att någon nisse på läktaren har en visselpipa?
Dessutom, borde de inte vara mer förbannade på sig själva med tanke på att man blev nollade och ändå skulle förlorat matchen? Haha, pinsamt.
2012-04-29, 22:58
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-BayYB
Jaha, ikväll visade sig Lazio-mentaliteten igen.
Hur fan kan man få det till domarens fel att någon nisse på läktaren har en visselpipa?
Dessutom, borde de inte vara mer förbannade på sig själva med tanke på att man blev nollade och ändå skulle förlorat matchen? Haha, pinsamt.

Vilka åsnor!
Största överreaktionen jag sett på länge, kanske någonsin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in