Resultat: .
0%
röster
2012-04-29, 23:03
Medlem
Biancocelestes avatar
Med tanke på den säsong man haft med konstanta motgångar är det inte konstigt att det kokar över till slut.

Ja, det är kraftiga reaktioner och även onödiga överreaktioner från flera håll. Men det är som sagt fullt förståeligt. Fotbollen handlar om att vinna och spelarna som reagerade kraftigast är några utav de som helst av allt vill vinna matcher åt sitt Lazio.
2012-04-29, 23:23
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biancoceleste
Med tanke på den säsong man haft med konstanta motgångar är det inte konstigt att det kokar över till slut.

Ja, det är kraftiga reaktioner och även onödiga överreaktioner från flera håll. Men det är som sagt fullt förståeligt. Fotbollen handlar om att vinna och spelarna som reagerade kraftigast är några utav de som helst av allt vill vinna matcher åt sitt Lazio.

Nej, det är inte alls förståeligt.
Och här handlade det som mest om att förlora med ett eller två mål.
Nu väntar avstängningar för åtminstone Dias samt (hoppas jag) Marchetti.
Det är helt oacceptabellt att attackera domaren på det viset.
Lysande med tanke på Lazios situation.

Alla utan Laziofans inser hur jävla obegåvat det var.
2012-04-30, 00:17
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Nej, det är inte alls förståeligt.
Och här handlade det som mest om att förlora med ett eller två mål.
Nu väntar avstängningar för åtminstone Dias samt (hoppas jag) Marchetti.
Det är helt oacceptabellt att attackera domaren på det viset.
Lysande med tanke på Lazios situation.

Alla utan Laziofans inser hur jävla obegåvat det var.

Om nu Marchetti blir avstängd tre matcher. Alla som är kvar dvs. Rök Marchettis chanser att komma med till EM nu måntro? Med tanke på Prandellis nya "gentlemans lagar" så kanske Marchettis chans till EM försvunnit. Det beror dock på hur Prandelli tar det och ser på det. Balotellis röda kort sist var ju inte farligt då det ingick i spelet.. Men annars har ju dock inte Prandelli svårt med att få med målvakter till EM. Han har ju Buffon, De Sanctis, Viviano, Sirigu att välja mellan. Dock tycker jag Marchetti är bättre än alla förutom Buffon.

Ingen är bättre än Buffon.

EDIT: Lazio gick ut i Silenzio Stampa.
Senast redigerad av Saandro 2012-04-30 kl. 00:23.
2012-04-30, 02:07
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Kampen om tredjeplatsen är mycket riktigt helt sinnesjukt svag i år. Jag roade mig med att titta på vad som krävdes för att nå tredje plats i ligan sedan 20-lagsserien infördes:

04/05 Inter 72p
05/06 Inter 76
06/07 Viola 73
07/08 Juve 72
08/09 Milan 74
09/10 Milan 70
10/11 Napoli 70

I dagsläget har laget på tredje plats 55 poäng vilket betyder att man med det poängsnittet är på kurs mot rekordlåga 59,7 poäng. Det är alltså anmärkningsvärt lågt.
2012-04-30, 10:27
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Milan lyckades med det säsongen 91/92..

Hur kan du påstå att det inte är så imponerande? Det händer ju inte direkt ofta att ett lag går obesegrat igenom en av världens bästa ligor.. Men det har varit nåt magiskt med Juventus denna säsong! Oerhört imponerande.

Ligan är inte avgjord än men det ser onekligen bra ut efter dagens 4-0 vinst mot Novara! Chanserna på Juventus 28:nde officiella ligatitel är höga.. Skulle kännas förjävligt om Juve slarvar bort det.

Håller med, hur i helvete kan man säga att det inte är imponerande med 35 matcher utan förlust. Förövrigt så har inte Juve kryssat 15 matcher, utan 14 matcher.

Någon som ska säga att 18 insläppta mål på 35 matcher inte heller är en bedrift, eller? Finns en anledning till att Italiens landslag utgörs av Juve's backlinje och till viss del mittfältet.

Känns inte avgjort på långa vägar nej, ser skitbra ut men så fort det blir grus i maskineriet så var vi inte spetsen som kan göra det lilla extra och sätta dom viktiga bollarna för vinst. Säger inte guld förräns det är klart och då helt klart.

Milan ledde som mest serien med 8 pinnar, vi leder med 3 pinnar och det är fortfarande 9 poäng att spela om. Lecce hemma tar vi på onsdag, matchen efteråt blir tuffare mot cagliari borta, kryss där och sedan vinner vi sista matchen, för mig det är atalanta hemma om jag inte missminner mig.
2012-04-30, 10:31
Medlem
Klopeks avatar
Har tänkt om lite angående 3e platsen för kval till champions league. Vore det inte bäst om Inter nöp kvalplatsen och kvalar sig in till champions leauge? Grundar det på att dom har kvalité och ska vi kunna få tre playoff platser i CL och en kvalplats i framtiden behöver ju italienska klubblag lyckas bättre i turneringen.
2012-04-30, 13:17
Medlem
billybombs avatar
Fan kan det bli jämnare än såhär om tredjeplatsen? Fyra lag, alla på 55p med endast tre matcher kvar att spela...väldigt intressant att se dessa lags matcher nu i slutet. Sen att mina kära Juventus kan dra nytta av detta då det fortfarande är ett Milano-derby kvar gör det hela mycket skönare!
2012-04-30, 16:08
Medlem
På tal om den där tredjeplatsen då:
Trots att Palermo oftast är värdelösa på bortaplan så kan man ändå aldrig känna sig riktigt säker när det gäller det laget. Men nu ska de tydligen låta Miccoli vila imorgon också, så ja... vilket läge för 3 pinnar till di blåe. Den här matchen ska Napoli förhoppningvis inte slarva bort. Men vem vet...
2012-04-30, 18:34
Medlem
Klopeks avatar
Quagriella förlänger sitt kontrakt ytterligare:

Fabio Quagliarella will continue his association with Juventus for at least another three seasons.

The striker, who had two years to run on his previous deal, has put pen to paper on a one-year extension which expires on 30 June 2015.

Matri, Quagriella och vucinic blir det garanterat nästa säsong alltså. Vilka ytterligare två anfallare ska vi fylla på med? Känns inte som vi borde nöja oss med en.
2012-04-30, 18:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Varför skriver du Quagriella när du ser i pressmeddelandet att han stavas Quagliarella?
2012-04-30, 18:46
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Varför skriver du Quagriella när du ser i pressmeddelandet att han stavas Quagliarella?

för att han precis i denna stund när jag skrev inlägget ändrade han sitt efternamn med några bokstäver

Eller så skrev jag fel men det kunde du uppenbarligen inte räkna ut själv.
2012-04-30, 19:17
Medlem
TKD_1337s avatar
WhoScored har tagit en titt på dyrbara misstag som lett till mål. Milan är i topp i denna mindre smickrade lista (efter det följer Arsenal, Liverpool, Chelsea och Bayern med flera).

Citat:
We have decided to analyse the number of errors that teams have made across Europe that have directly led to their opponents netting. We’ve look at the standout names at the top and bottom of the leaderboard, looking closely at the percentage of their overall goals conceded that could have been prevented were it not for individual slip-ups. ---

We begin in Italy, where second placed AC Milan have been the victim of their own downfall at times as they have attempted to stave off competition for the Scudetto from Juventus. The Rossoneri have been solid at the back for much of the season, but have conceded a whopping 37% (10) of their 27 goals against due to preventable errors from certain individuals.

The blame can't really be directed to one player in particular. With as many as 8 of Milan's side making costly errors which have led to a goal, keeper Abbiati and Thiago Silva, who many would consider to be the best defender in Serie A, making 2 apiece.

Their title rivals, on the other hand, have only conceded 11% of their European low of 18 goals against via mistakes, with 8 more individual errors leading to goals looking likely to cost Allegri's side the chance to retain their title.

However, the best record in this regard in Italy lies with Atalanta, who have overcome their 6 point deduction to all but secure safety. Excellent concentration levels have seen the newly promoted side concede just once through an individual error, from 36 against in total.

http://www.whoscored.com/Blog/uodwerfqyug5bu93ofijqq/Show/Stats-Analysis-Costly-Errors-%28Leading-to-Goals%29

Jag var inne på bl.a. SvenskaFans Milan-forum och såg att någon hade citerat Galliani. Detta:

Citat:
“The biggest regret this term, and I told President Silvio Berlusconi this the other day, has to do with Gattuso and Cassano,” stated Galliani.

“With those two at our disposal, we would have had a few more points on the board. These are injuries outside of the norm for a season.”

http://www.football-italia.net/18265/galliani-curses-milan-injuries

Det hade inte förvånat mig om Berlusconi höll med Galliani. Gattuso är slut som spelare och kan inte tillföra Milan något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in