Resultat: .
0%
röster
2012-06-17, 20:19
Medlem
Kommer aldrig hända att jag köper kanalen. Och hur vet man att det inte blir en ny tv4polis-kanal? Nej TV4 är pajaser och förstör för sportsverige. Föredrar hackig stream som förr än att betala deras reklamskit.
2012-06-17, 23:32
Medlem
4522s avatar
Trolig elva inför morgondagen:

Buffon

Abate - Barzagli - Chiellini - Balzaretti

De Rossi - Pirlo - Marchisio

Motta

Cassano - Di Natale

Borde väl kunna penetrera Irland analt om man så vill.
Senast redigerad av 4522 2012-06-17 kl. 23:39.
2012-06-17, 23:57
Medlem
Motta som trequartista i en "måste vinna"-match? Ok, kanske inte någon Johan Mjällby i en offensiv mittfältsroll, men helt fantastiskt låter det inte. Vilka alternativ har italienarna på den positionen?
2012-06-17, 23:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Motta som trequartista i en "måste vinna"-match? Ok, kanske inte någon Johan Mjällby i en offensiv mittfältsroll, men helt fantastiskt låter det inte. Vilka alternativ har italienarna på den positionen?

Montolivo, Giovinco, Diamanti eller om man spelar Balotelli (valfri annan anfallare) med Di Natale och plockar ner Cassano som trequartista. Så alternativ det finns, allting handlar bara om erfarenhet, dagsform samt tycke och smak. Tror man vill starta med Motta för att stå emot Irlands fysik i inledningen av matchen, sen kan man ändra matchbilden rätt rejält.
2012-06-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Montolivo, Giovinco, Diamanti eller om man spelar Balotelli (valfri annan anfallare) med Di Natale och plockar ner Cassano som trequartista. Så alternativ det finns, allting handlar bara om erfarenhet, dagsform samt tycke och smak. Tror man vill starta med Motta för att stå emot Irlands fysik i inledningen av matchen, sen kan man ändra matchbilden rätt rejält.
Ok, det låter ju bra. Hoppas mycket på Italien i detta EM, har aldrig tycks så mycket om deras landslag som nu. Känns väldigt charmigt på alla sätt och vis.
2012-06-18, 03:37
Medlem
sakkwalds avatar
Hoppas Di Natale startar idag, känns som om att det är bättre att han startar matchen än att han ska hoppa in. Giaccherini startar idag igen antar jag, är det Prandellis kelgris?

Zeman alltså, vilken man. Kan knappt vänta tills ligan börjar.
2012-06-18, 13:08
Medlem
Cowells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
TV4sport Xtra kommer att sända alla ligamatcher, ja.
Tyckte att detta lät alldeles för idiotiskt och orimligt så jag var tvungen att skicka iväg en fråga om det till publikombudet. De bekräftade detta.

Fyfan så irriterande. Det blir alltså att kolla på samtliga matcher via någon hackig stream för min del nu.

TV4 har ju knappt någon sport på sin gamla sportkanal.
2012-06-18, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Tyckte att detta lät alldeles för idiotiskt och orimligt så jag var tvungen att skicka iväg en fråga om det till publikombudet. De bekräftade detta.

Fyfan så irriterande. Det blir alltså att kolla på samtliga matcher via någon hackig stream för min del nu.

TV4 har ju knappt någon sport på sin gamla sportkanal.

Det roliga i det hela är att man behöver ha en HD-boxer för att kunna se TV4 sport Xtra. Givetvis vill man mjölka så mycket pengar som möjligt ur kunderna.

Jag hade accepterat 60 kr i månaden om kanalen fanns i det analoga utbudet.
2012-06-18, 13:28
Medlem
Fjodorovs avatar
Hoppas Bet365 har serie A i år också, där kunde man se alla matcher helt gratis, enda kruxet var att man behöver ha ett konto och lite pengar på det.
2012-06-18, 13:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Vilket skämt. Så nu ska man behöva TV4 Sport HD Extra något

Ja inte lär man lägga ner en krona på en kanal som bygger på det bästa! från TV4 Sport...

Serie A brukar det finns rätt ordentligt med streams till också. Spelbolag som visar matcherna gratis. Långt från samma exklusivitet som gäller för PL.
2012-06-18, 13:48
Medlem
Om man har Viasats kanaler hemma så är man lika "naken" som de utan box, när det gäller åtkomsten till Serie A dvs? Måste man skaffa C-more (canal +) för att sedan pröjja 60 spänn i månaden för att ha tillgång till den eller?
2012-06-18, 16:50
Medlem
Hellas Verona eller Sassuolo i Serie A skulle för mig varit som att välja mellan pest eller kolera. Nu blev det ju ändå så att bägge lagen missade uppflyttning då de slogs ut av Varese resp Sampdoria. Skönt i mitt tycke även om jag motvilligt tvingas medge att spelformen med slutspel (platserna 3-6) är något märklig då allting avgörs på 2 eller 4 matcher efter en lång säsong där Sassuolo & Verona faktiskt tog rätt många fler poäng än vad Samp gjorde.

Men men...alla vet ju reglerna från början.

Att klassiska Vicenza åkte ur Serie B efter att ha tillbringat hela 2000-talet i andradivisionen var jävligt trist. Dock finns det inte mycket att säga om eftersom de helt enkelt var för dåliga. De har alltså inte blivit tvångsnedflyttade som så många andra klubbar av Vicenzas storlek blivit de senaste åren.

Att långt ifrån klassiska AlbinoLeffe åkte ur välkomnar jag däremot då den här sammanslagningen som inte ens har någon egen hemmaplan eller ens en riktig hemort (Albino eller Leffe?) aldrig har varit särskillt lockande. Möjligen att lagets, på svenska, bisarra namn genererat lite kultstatus här i Sverige, men i Italien har väl klubben alltid haft Serie B:s sämsta publiksiffror så särskillt folkkära har de aldrig varit. Det ska dock sägas att AlbinoLeffe nu har legat i Serie B under nästan hela 2000-talet.

Det jag velat säga med olika inlägg om de mindre klubbarna i Serie B var att man som calcio-entusiast inte behöver skämmas om man inte känner till många av lagen. Under 00-talets andra halva har ju drösvis med klassiska större klubbar bytts ut mot småklubbar, så även de inbitna har numera kass koll på alla småklubbarna som härjar i Serie B. Jämför man med England så har nästan alla klubbarna i andraligan (Championship) spelat i högsta serien under den tid jag följt fotbollen. Nästan alla lag är alltså rätt välbekanta större klubbar, något som verkligen inte kan sägas om Serie B som mer & mer liknar en korpliga (överdrivet visst, men ni fattar poängen).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in