Resultat: .
0%
röster
2012-06-06, 11:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och nu verkar det bli:

Buffon

Chiellini - De Rossi - Ogbonna

Maggio - Marchisio - Pirlo - Nocerino - Balzaretti

Balotelli - Cassano

Vafan!

Oprövad uppställning med spelare som inte spelat tillsammans. Mot Spanien! Vafan!

Men jag måste erkänna att jag gillar det. Ett lag med massor av personlighet och personligheter. Och nu finns det dessutom en extra mittback att täcka upp bakom Maggio.

Katastrof. De Rossi istället för Bonucci? Mja, jag vet inte. Känns inte helt klockrent i min bok, det viktiga mot Spanien är positionsspelet och vet inte riktigt om han har det om mittfältare. Jag vet att han spelat mittback i Roma men ändå. Det här är inte Siena vi snackar om. Dessutom måste Motta spela, det inser väl vem som helst? Var är grinigheten och rivigheten? Aj, det kan bli en smärre våldtäkt. Sen Balotelli och Cassano... var dom så imponerande mot Ryssland? Jag vet inte, någon måste hänga centralt i så fall. Och Di Natale får alltså inte spela? Mannen som satt 80 (!!!) mål dom senaste tre säsongerna, bara Messi och Ronaldo har gjort fler. Vad i helvete.
2012-06-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Katastrof. De Rossi istället för Bonucci? Mja, jag vet inte. Känns inte helt klockrent i min bok, det viktiga mot Spanien är positionsspelet och vet inte riktigt om han har det om mittfältare. Jag vet att han spelat mittback i Roma men ändå. Det här är inte Siena vi snackar om. Dessutom måste Motta spela, det inser väl vem som helst? Var är grinigheten och rivigheten? Aj, det kan bli en smärre våldtäkt. Sen Balotelli och Cassano... var dom så imponerande mot Ryssland? Jag vet inte, någon måste hänga centralt i så fall. Och Di Natale får alltså inte spela? Mannen som satt 80 (!!!) mål dom senaste tre säsongerna, bara Messi och Ronaldo har gjort fler. Vad i helvete.
Ha ha...

Jag håller med. En mittfältare och en yngling från Serie B bildar mittlås mot de regerande världs- och europamästarna. Som aldrig spelat tillsammans. Kan sluta hur som helst.

Kommer att gå hårt åt whiskyn.

Jag ser fram emot det.
2012-06-06, 11:37
Medlem
Ferry31s avatar
Min dröm är att Italien och Irland (med Trapattoni i spetsen) går vidare från Grupp C. Nu kommer ju detta med all säkerhet inte ske, men jag håller tummarna
2012-06-06, 12:05
Medlem
4522s avatar
För att skifta till någonting helt annat, nämligen Serie B. Ikväll är första matchen i Play Off-finalen mellan Sampdoria och Varese. Jag snubblade dock över en bild på ett tidigare deltagande lag, nämligen Hellas Verona. Bakgrundshistorien är att man precis signat en svart holländare och det här skulle vara hans välkomnande... mysigt. Den har dock några år på nacken.

http://oi43.tinypic.com/5eh46q.jpg

Lite seriösare angående Hellas Verona så är Sean Sogliano klar som sportchef! Grymt! Kanske är en satsning på gång här nu.
Senast redigerad av 4522 2012-06-06 kl. 12:17.
2012-06-06, 12:08
Medlem
Ferry31s avatar
Haha, hysteriskt kul.
2012-06-06, 12:41
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
För att skifta till någonting helt annat, nämligen Serie B. Ikväll är första matchen i Play Off-finalen mellan Sampdoria och Varese. Jag snubblade dock över en bild på ett tidigare deltagande lag, nämligen Hellas Verona. Bakgrundshistorien är att man precis signat en svart holländare och det här skulle vara hans välkomnande... mysigt. Den har dock några år på nacken.

http://oi43.tinypic.com/5eh46q.jpg

Lite seriösare angående Hellas Verona så är Sean Sogliano klar som sportchef! Grymt! Kanske är en satsning på gång här nu.

Tja vad ska man säga, färgstark bild...Höll på att sätta bananen i halsen när jag såg den dock.

Det blir väl Trappatoni som lär få bära den italienska fanan i detta EM. Det ser smått kaosartat ut för Italien men det är vid sådana här mästerskap som de italienska spelarna stiger fram, typ som Grosso
2012-06-06, 15:51
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Och nu verkar det bli:

Buffon

Balotelli - Cassano

Vafan!

Oprövad uppställning med spelare som inte spelat tillsammans. Mot Spanien! Vafan!

Men jag måste erkänna att jag gillar det. Ett lag med massor av personlighet och personligheter. Och nu finns det dessutom en extra mittback att täcka upp bakom Maggio.

Bara åsynen av namnet Balzaretti förstör den uppställningen. Men ja, Italien har ju inga bättre vänsterbackar i truppen. De Ceglie borde varit med, han är tio gånger bättre.

Själv hade jag nog i detta elände startat mot Spanien med ett jävla betonglag och hoppats hålla nollan. Det är ett helvete att Barzagli är borta då backlinjen ser för svag ut, men vad göra:

Buffon
Maggio Ogbonna Bonucci Chiellini
Motta Pirlo De Rossi
Nocerino Marchisio
Balotelli

Sedan mot ängagängen hade jag växlat upp och kört:

Buffon
Maggio Ogbonna Bonucci Chiellini
Marchisio Pirlo De Rossi
Giovinco
Balotelli Di Natale
2012-06-06, 16:52
Medlem
David.s avatar
Citat:

Buffon

Balotelli - Cassano

Vafan!

Det man inte får glömma bort i sammanhang som detta är att formationen som tränarna presenterar är en sak medans den position som de faktiskt har på planen kan i många fall vara en helt annan.

De Rossis utgångsposition under sina tidiga år i både landslaget och A.S. Roma var nästintill så offensiv en mittfältare av den typen kan komma. Han bidrog inte bara med löpningar á la en modern Nocerino, utan lade både straffar och snurrade upp hela backlinjer i sin egen förträfflighet.

De senaste åren har hans position och spelsätt dock snarare gått att likna de drag som kännetecknar en klassisk libero. Han har stundtals legat bakom baklinjen och nästan alltid varit den spelfördelande typen som inte enbart för bollen vidare på klassiskt Pirlo-manér, utan även försvarar någon annan när denne gör det med hjälp av sin fysik.

... det är dock möjligt att jag som följd av Luciano Spalletti's sätt att sätta ut sina pjäser i en formation relativt med hur spelarna agerade på planen, faktiskt blivit trasig på kuppen, men att ett 3-5-2 lika gärna kan bli ett 5-4-1 beroende på situation och humör är väl de flesta ändå ense om.

Danelino kommer alldeles oavsett vara bäst i turneringen ändå - åtminstone efter Chiellini.

- d

Ps. La Mama de Zidane é una puttana. Ds.
2012-06-07, 11:12
Medlem
Nå, det börjar bli dags för mästerskap! Och då följer jag min tradition att packa väskorna för att stillsamt dra mig tillbaka och återkomma en stund efter finalen. Möjligen tittar jag in eftersom tekniken tyvärr har gått framåt. Vafan, blir allt svårare att dra sig undan på allvar...

Under EM kan man ta tillfället i akt och öva in det italienska uttalet:
http://www.youtube.com/watch?v=VAA-cAhqs5E

Eller kanske den lite popigare:
http://www.youtube.com/watch?v=nKjy_Ik-ZEY
2012-06-07, 15:59
Medlem
Ferry31s avatar
Feyenoord letar en ersättare till Guidetti nu under sommaren, och det finns rykten om allt möjligt. Ett av ryktena är att få hem Castaignos från Inter.

Med tanke på hur lite speltid Luc fått förra säsongen, så frågar jag er som har koll på Inter ifall det finns möjlighet att man lånar ut honom en säsong för att ge honom lite speltid? Kan ju vara en bra deal för bägge klubbarna, med tanke på att killen måste utvecklas.
2012-06-07, 16:22
Bannlyst
Investigators into the betting scandal claim they know things about the Genoa derby in May 2011 that “will have a devastating effect” on football. This is part of the same investigation that saw ex-Genoa man Omar Milanetto and current Lazio captain Stefano Mauri arrested last week. It is now believed a great deal of the investigation is focused on Genoa’s last-gasp 2-1 win over arch rivals Sampdoria on May 8 2011.“Milanetto was involved in that derby and it’ll be the worst thing we’ve seen in this investigation,” said public prosecutor Roberto Di Martino. “We know things that will have a devastating effect.”

The match ended 2-1 with Mauro Boselli’s goal at the 96th minute, but more importantly that result had a huge impact in sending Sampdoria down to Serie B.

2012-06-07, 19:10
Medlem
4522s avatar
Något av det intressantaste som händer i Italien och som hamnat i skymundan av spelskandalens samt skadornas svallvågor är uppdelningen av Berlusconi-imperiet. Det är visserligen inga nyheter men det har inneburit lite dolda händelser. Kort och gott så ska Marina köra Mondadori, Piersilvio Mediaset och Barbara kommer att ratta Milan. Det är väl den delen av affärsportföljen som genererar minst pengar och makt, därför verkar Barbara ha gått in med stor entusiasm och vill göra mycket för att hävda sig. Hon har lämnat sin tidigare position inom marknadsföring och merchandising för att hantera mer av det som händer i klubben.

För att göra så har hon bland annat tillsatt "sin" personal, Antonio Marchesi ska hålla koll på ekonomin, Massimo Zennaro ska hålla i PR osv. Det här hände i slutet av säsongen och nu har hon även skickat ut ett brev till alla anställda inom Milan att hon vill veta vad dom gör och hur mycket det kostar klubben. Hon var även den första att springa till pappsen Silvio efter Zlatans uttalande om att Milan inte har några pengar och påpekade att han tjänar €2 miljoner mer netto än Messi. Well, vad vill jag har sagt med det här? Jo att vissa personer kan känna sig hotade av Barbaras ökade makt och önskan att växa inom organisationen.

Dels sägs det att det finns någon sorts spricka mellan henne och Silvio Berlusconis nära vän Galliani. Han vet, vi vet, alla vet vilka sportsliga framgångar Adrianos strategier och anställda bidragit till. På senare tid gäller det främst värvningen av Zlatan som verkligen burit frukt och gett ny status till klubben. Och honom vill Barbara sälja på grund av lönen. Inte underligt att det kan bli lite gurgel i casa Milan, dock känns det inte riktigt som rätt läge. Det är nu det behövs ett starkt ledarskap, någon som går in och sätter agendan över dom nästa tre till fem åren. Samtidigt sägs det som att Silvio ska sätta sig ner och äta middag med ett gäng shejker i veckan. Svaghetstecken på svaghetstecken. Vinner Barbara eller Adriano? Är blod tjockare än vatten? Vi får väl se...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in