Resultat: .
0%
röster
2012-01-30, 21:39
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli

Kåmark har åtminstone lite koll, killen utbildade sig till domare innan han valde att sitta som expert i fotbollssändningarna. Däremot tycker jag inte man ska kunna samla ihop till ett kort utan det räcker med en tillrättavisning om man ser att en spelare kan tänkas skada någon senare vilket lär rendera i ett kort.
2012-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Håller helt med om Milans hemmamatcher mot provinslag. Sitter bokstavligen talat och skäms, som om jag vore ansvarig för produkten, när jag ser en sådan match med människor som vanligtvis inte föredrar Serie A.

Ärligt talat, det är glest på läktaren och publiken sover bortsett från vid mål, spelarna lunkar omkring och allting går i slow motion. Bortalagen dras ned i Milans gubbtempo och låter deras briljanta fötter avgöra, såsom Ibra, Seedorf etc. Så fort dessa spelare ställs mot ett motstånd med ambitioner så avslöjas Milan som ett icke modernt fotbollslag.

Hur många poäng var det Milan hade mot topp 6 lagen? Provinslag: SPRING FÖR HELVETE. SÄTT PRESS. Blir så jävla förbannad när man ser dessa lag komma till San Siro gång på gång och bara fläka upp rövhålet.

Sen så är jag inte så naiv att jag tror att detta är en garanterad nyckel till 3 poäng mot Milan, men det ger iaf en ärlig chans att störa dem. Spelar smålagen Milans slow motion-spel så kommer Ibra avgöra 99 gånger av 100, på samma sätt som han gjort sedan 2004. Så fort han möter tempo och inställning så försvinner han.

He He! Så du slänger dig också med uttrycket "provinslag" om de sämre lagen . Jag såg en intervju med Aurelio De Laurentiis efter 1-1 hemma mot Bologna då han yrade om provinslag. Han hade mycket stort förtroende för tränaren Walter Mazzarri som han ansåg stod för en positiv fotboll men att det var svårt att möta "provinslag" som inte bjuder till, utan spelar en tät fotboll som är svår att tränga igenom.

Det handlar väl då helt enkelt om att Milan är mycket bättre på att luckra upp sådana lag än vad Napoli är. Napoli bygger ju mycket på kantspel & riviga vändningar från Lavezzi, sen är Cavani inte någon spelare för små ytor heller. Så det där du vulgärt kallar "fläska upp rövhålet" stämmer inte alls när det gäller Napolis motståndare. Napoli hade helt klart föredragit att bottenlagen hade lyft upp laget & försökt sätta mer press, det är jag rätt säker på.
2012-01-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hmm? Låt oss tänka tillbaka lite.. Zlatan har tex avgjort ett mycket hett El Clasico, Gjort 2 mål mot Arsenal på bortaplan (kvartsfinal i CL) Avgjorde Serie A i den sista omgången i med 2 mål! Drömmålet för Sverige i EM 2004! Målen i EM 2008 mot Grekland och Spanien! Hans mål emot Ungern som bägge kom när Sverige verkligen behövde det!

http://www.youtube.com/watch?v=oQXcYHeWAL8
http://www.youtube.com/watch?v=A0PC2Rga31I
http://www.youtube.com/watch?v=XinR7Yfv7-8
http://www.youtube.com/watch?v=nsGS7...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ctRp5...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=UUIdDxbuW0k
http://www.youtube.com/watch?v=kJyE2Oqzpng 0:52 in i klippet.

Du kanske vill ta tillbaka ditt uttalande? Då du ganska tydligt har fel!
Haha ta det lugnt. Okej om han gjort mål mot Arsenal och avgjort ett El Clasico, men det bör man väl kräva av en spelare av hans kaliber? Hela Europa vet att Zlatan år efter år underpresterar när det väl gäller i Champions League, om det är någon mental spärr eller liknande vet jag inte. Dock är det ganska så uppenbart att han inte pallar att prestera när det väl gäller och han kommer knappast bli ihågkommen som de stora matchernas man.
2012-01-30, 22:43
Medlem
motvalls avatar
Provinslag?
Vilka provinser eller lag i serie A?

Kanske från Birro med rötter i Vicenza/Venetien som håller på Roma, vilken trovärdighet har han? Vicienza låg i serie A under hans Baileysperiod. (Vem fan har en period med en söt gräddig likör ens som bortförklaring? Min bananlikör och smör period?)

Längtar till helgen och Milan-Napoli. En slö Zlatan mot en boxfångad Caviani. Två i grunden kassa försvar om Sivia är skadad. En rullstolsbunden triangel eller nyfångad fisk hos hemmalaget ska möta kom-igen Camorra , de nyrånade napolianerna, mitt på planen. Sevärt minst sagt.

(Rom är huvudstad, men kan inte spela fotboll, de spottar. Nord/Syd.)

Provinslag???
Serie A?
Senast redigerad av motvall 2012-01-30 kl. 22:59.
2012-01-30, 22:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazydavy
Haha ta det lugnt. Okej om han gjort mål mot Arsenal och avgjort ett El Clasico, men det bör man väl kräva av en spelare av hans kaliber? Hela Europa vet att Zlatan år efter år underpresterar när det väl gäller i Champions League, om det är någon mental spärr eller liknande vet jag inte. Dock är det ganska så uppenbart att han inte pallar att prestera när det väl gäller och han kommer knappast bli ihågkommen som de stora matchernas man.
Det har ju hänt att han har gjort det ja men jag har ju precis gett många exempel på att han inte gör det, Så det gällde verkligen inte emot Arsenal då?

Och jag vet att den åsikten kommer försvinna fort om nu Zlatan vinner CL!
2012-01-31, 11:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Bisittaren Pontus Kåmark säger klart & tydligt att Diamoutene tar spelaren först & att domaren valde att plocka fram kortet pga den tidigare incidenten & Diamoutene hade även hunnit med att skalla ner Caracciolo en gång tidigare också, så domaren resonerade att han hade samlat ihop till kortet & behövde lugnas ner redan i första halvlek då han uppträdde flängigt.

Otroligt nog väljer Magnus Hedman i studion sen i pausen att plocka ut tacklingen på Caracciolo för att visa hur bedömningsnivåerna är olika & att man i Italien borde "höja ribban" som han sade. "Jag som spelat i Storbrittanien i många år tycker ju absolut inte att det där är ett gult kort", skrockade han. Sen började han yra om att det är en sport för män & att man i England har inställningen att "det ska göra ont att spela fotboll".

Jaja visst Magnus, kom ner på jorden för fan . Det var någon härinne, tror det var PelleBelle, som sade att experterna i studion ibland bara strötittar på matchen de ska kommentera. Att Hedman lyckades missa Kåmarks utläggning om Diamoutenes gula kort & sen själv plockar ut situationen för att börja dravla fick mig att fundera över om han inte suttit & kladdat med en kebabrulle större delen av halvleken.

Lider med Vivoli som tvingats genomlida en gammal sändning med Magnus Hedman. "Fast Forward" månne?

Hedman är en av de största idioter som någonsin befunnit sig i en svensk fotbollsstudio, och med tanke på alla gamla tränarfyllon och stjärnögda bimbos som gått parad sista 15 åren så är det ingen liten bedrift. Hedman är en av få svenskar som verkligen lever upp till epitetet white trash. Karln är dum som en rundningskon, och hur han kunde plockas till bisittare är ett mysterium. Anders Limpar framstår som Stephen Hawking i jämförelse. Tv4 måste ha jublat i tysthet när Hedman åkte fast med steroider i brallorna, så de kunde terminera hans kontrakt. Vilken jubelåsna.

Kåmark anser jag däremot lite underskattad; hans La Liga-kommenterande var en tillgång i mina öron. Lite trög är han, men samtidigt tydlig och engagerad.

- F.G
2012-01-31, 13:26
Medlem
snillet_1s avatar
Parma-Juventus ikväll! Giovinco mot bovarna!

Tog mig en titt på tv-matchen.nu och än så länge är inga matcher planerade att sändas på TV4sport...

Edit: Till helgen ska jag tillägga.
Senast redigerad av snillet_1 2012-01-31 kl. 13:34.
2012-01-31, 13:32
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Parma-Juventus ikväll! Giovinco mot bovarna!

Tog mig en titt på tv-matchen.nu och än så länge är inga matcher planerade att sändas på TV4sport...

Jajemän, tänkte återkomma lite till den matchen lite senare.
En av säsongens absoluta höjdpunkter för undertecknad.
Den sänds med start 20.45 i Tv4Sport.
2012-01-31, 15:14
Medlem
Spinnacers avatar
Vet att detta kanske borde hållas i Silly Season-tråden, men dessa övergångar är 100% klara:
Muntari till Milan
Iaquinta till Cesena

Varför Muntari.... obegripligt
Jag undrar då om Iaquinta+Mutu kan hjälpa Cesena att hålla sig kvar i Serie A.
2012-01-31, 15:21
Medlem
Från i fredags:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mycket som knasar i Italien nu, ryktas om att ett snöoväder kan dra in från Balkan inför morgondagens match mellan Juventus och Udinese. Dyker det upp i den kraft det förutspås så kan matchen behöva skjutas upp. Låt oss hoppas att det är mildare än väntat. Dessutom hade Norra Italien/Milano sin tredje eller fjärde jordbävning den här veckan, vet inte om det kanske ska kallas efterskalv? Nåja. Den första idag mättes till 5,3 på richterskalan den andra något lättare. Lägg där till översvämningarna tidigare i höst, den ekonomiska krisen och Concordias förlisande nu senast. Det är någon som vill Italien väldigt, väldigt ont.
Lägg till den strejk som drabbade Milanos tåg till Malpensa samt en del av Metron samma fredag så börjar bilden bli komplett...

Naturligtvis hade jag valt denna helg till att inviga min lille son i Calcions underbara värld! San Siro är ett tempel, och Cagliari en lagom motståndare. Om man startar med ett Milano-derby så finns det ingen fortsättning. Men nu kan vi planera nästa resa i lugn och ro. Kanske till Rom, Neapel eller...

Bara handbagage så inget strul på flygplatsen. Budgetflyg och ett sanslöst ruckel till hotell (men jävligt nära San Siro), det gäller ju att komma i stämning. Inget jävla finlir.

Köpte biljetter och strosade bort till Milano Store och köpte en tröja (Thiago Silva) samt käkade lite innan match. Kallt som fan men med sittunderlag, långkalsonger samt tre par strumpor och lite sprit så höll jag värmen fint, lillkillen hade ju för fan termobyxor!

Läste att många tyckte att Cagliari sålde sig alltför billigt, och att Milan var jävligt långsamma. Då missar man lite finesser, eftersom Cagliari ville och lyckades dra ner tempot den första halvtimmen. Tack vare ett onödigt hårt ingripande av Ekdal och en fantastisk frispark av Ibra sprack den taktiken.

När sedan Ibra och Nocerino ännu en gång kombinerade snyggt, så blev det riktigt tufft. Att hämta in 2-0 på San Siro är fan inte lätt. Men Ballardini försökte. I början av andra så, byttes backen Pisano ut och anfallaren Ribeiro kom in. Och direkt därefter så gick Cossu ut medan El Kabir kom in. Cagliari spelade alltså med fyra anfallare i ca 35 minuter i andra halvlek. Men...

Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Just i denna stund står alltså Brille68 i kylan på San Siro och småmuttrar "Tänk om Di Natale..." . Den vetskapen är ungefär hundratusen gånger roligare än att faktiskt titta på matchen.
De har ju inga målgörare, även om Pinilla (som spelade från start) gjorde ett fint intryck. Min son vände sig mot mig och sa "tänk om..."

Men det var framförallt Milans mittfält som vann matchen. Nocerino och Van Bommel väger tyngre än Dessena, Nainggolan och Ekdal. Conti kom in istället för Nainggolan, men det förändrade inget.

Och naturligtvis ögonblick av briljans från Ibra...

Dessutom var Nesta duktig, medan Mexes retar upp mig med sina rensningar. Vafan backar i Milan ska elegant spela sig ur svåra situationer.

När man läser tråden så verkar det vara många som inte riktigt förstått vad Allegri försöker bygga upp. Som inte kommer ihåg varifrån Milan kommer.

När Allegri började hade man stora stjärnor som Pirlo, Seedorf och Ronaldinho som alla kan slå den avgörande passningen i en CL-final. Men utan kraft och rörelse. De stod och passade runt bollen mellan sig med stor teknisk skicklighet. Men det hände inget.

Sedan kom dessutom Ibra och Robinho... och det fanns helt enkelt för många kockar.

Genom att spela med Nocerino, Aquilani och Boateng, har Allegri bytt ner sig i stjärnstatus och genialitet men vunnit i styrka och fart.

Det gör att man inte riktigt kan nå de höjder som man kunde innan, då alla spelade på sin bästa nivå. Men det var så jävla sällan som det skedde att det fan inte har så stor betydelse...

Milan är numera mer ett fungerande lag, även om det fortfarande finns stjärnglans, främst i form av Thiago Silva och Ibra.

PS.
Angående den dåliga uppslutningen på San Siro. Det var den match med störst publik i denna omgång (40.242). En tämligen usel siffra om man har gott minne, men Milan har ett snitt på 45.265 detta året och då drar derbyt såklart upp siffrorna.
http://www.stadiapostcards.com/A11-12.htm
2012-01-31, 18:26
Medlem
snillet_1s avatar
Vem tar på sig ansvaret att starta upp matchtråden?

Jag lyckas aldrig hitta något vettigt spelschema att kopiera in matcherna ifrån så jag slutar alltid upp med att sitta och pilla med detaljerna i en kvart, allt för att få det någorlunda vettigt...

Kul länk någon presenterade innan som visade på att Zlatan statistiskt sett är världens tredje bästa spelare. Grunnat på en teori (kanske inte helt originell) om att han är världens bästa ligaspelare. Sjukt effektiv i de där lunkarmatcherna som en del andra stjärnor kanske är mindre engagerade i...
2012-01-31, 19:25
Medlem
Ozknybergs avatar
IN
Palombo (lån med köpoption)
Guarin (lån med köpoption)
Juan (köp)

UT

Muntari (Milan, lån)
Thiago Motta (PSG, såld)
Coutinho (Espanyol, lån)
Viviano (Palermo, lån)
Mariga (Parma, delägarskap)
Caldirola (Brescia, lån)
Jonathan (Parma, lån)

Så ser det ut för Inter, vad hände med Lazios mercato? Flopp eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in