Resultat: .
0%
röster
2012-02-26, 19:47
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
OT. Lägg av med din stöddiga ton, tack.

OnT. Om Juventus hade gjort mål på kontringen efter, medan fjärdedomaren försökte avgöra om bollen var inne i Juve's mål eller inte, då gäls inte det målet? (Försök tänk generellt, det är inte alltid det är så tydligt som i matchen igår). Hur lång tid ska fjärdedomaren ha på sig? 5? 10? 20 sekunder?

Om du menar att första målet ska gälla, följt av avspark, så betyder det att allt som händer undertiden fjärdedomaren granskar alltså sker i ett parallellt universum? Ska röda och gula kort kunna delas ut under denna period? Nollställs allt som händer, om det visar sig att första situationen skulle varit mål?

Sen presenterar du ett alternativ med "uppkast". Var ska detta ske någonstans? Att jag jämförde med hockey var för att videogranskning används i den sporten, och de har tekningszooner (eller "uppkastzooner" om du så vill). "Inga konstigheter" skriver du, men du missade att beskriva vad som faktiskt ska hända.

Jag kan inte riktigt bestämma mig vilken version du förespråkar. Antingen måste domaren pausa spelet, följt av ett uppkast på oklar plats. Eller granskas videon parallellt med att spelet fortgår, där det är oklart vad som gäls under denna granskningsperiod.

-----

Jag är av den bestämda uppfattningen att de som förutsättningslös hävdar att videogranskning ska införas, inte har tänkt på alla aspekter och eventuella konsekvenser.

Varför VILL du ha ett problem där det inte finns något? Konservativa gnälljävel. Läs om min post och inse att det inte finns några problemområden över huvud taget. Videogranskning är inget problem i din favoritsport hockey och skulle inte vara några problem i fotboll heller. Motsvarigheten till tekningar som du verkar ha hängt upp dig på blir alltså uppkast och där är det oftast som så att det lag som hade bollen får den tillbaka. Snälla sluta spela dum nu. Jag orkar inte mer.
2012-02-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Helt hysteriskt att Luis Enrique ställde De Rossi utanför truppen på grund av en försening på tre minuter. Jobbar dom inte med akademisk kvart i Roma?
Det kan vara ok att trilla dit med några mål mot Atalanta. Kontringsstarka och dödliga om de får ledningen, kan ligga lågt och koncentrera sig på blixtsnabba anfall.

Men Roma hade ett (1!) avslut på mål. Trots att de hamnade i underläge tämligen omedelbart, och borde pressa på för kvittering. Sista tio (efter Cassettis utvisning) så sa Colantuono till spelarna att inte utnyttja det numerära övertaget. Vafan!

Cagliari åkte på förlust hemma mot Lecce. Oväntat, men när jag såg att inte bara Cossu saknades utan ännu värre även Pinilla, så anade jag det värsta…

Om en dryg timme drabbar giganterna samman. Ja alltså Di Vaio och Di Natale.

Om nu Di Natale är med? Vad tror du 4522? Bänken åtminstone?

Tillägg:
Enligt la Gazzetta så startar Di Natale
Senast redigerad av Brille68 2012-02-26 kl. 19:58. Anledning: Fick svaret från la Gazzetta :)
2012-02-26, 20:32
Medlem
Som väntat hade Roma inget att hämta mot Atalanta idag. Anfallsspelet utan Totti är så otroligt uddlöst och statiskt att man blir mörkrädd. Målchanserna på de matcherna Roma spelat utan Totti går säkert att räkna på två händer. All cred till Atalanta som spelar enligt boken mot Roma och vinner utan att förta sig nämnvärt. Luis Enrique måste sluta vara så enkelspårig och vidga sina taktiska vyer lite. Annars lär han inte vara långvarig i huvudstaden.
2012-02-26, 20:40
Bannlyst
Var det inte Sabatini som uttalade sig för en vecka sen att han hade all förtroende för Enrique?
2012-02-26, 20:44
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Varför VILL du ha ett problem där det inte finns något? Konservativa gnälljävel. Läs om min post och inse att det inte finns några problemområden över huvud taget. Videogranskning är inget problem i din favoritsport hockey och skulle inte vara några problem i fotboll heller. Motsvarigheten till tekningar som du verkar ha hängt upp dig på blir alltså uppkast och där är det oftast som så att det lag som hade bollen får den tillbaka. Snälla sluta spela dum nu. Jag orkar inte mer.

Du har slut på argument. Erkänn att du har fel istället för att snacka skit.
2012-02-26, 21:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lost316
Som väntat hade Roma inget att hämta mot Atalanta idag. Anfallsspelet utan Totti är så otroligt uddlöst och statiskt att man blir mörkrädd. Målchanserna på de matcherna Roma spelat utan Totti går säkert att räkna på två händer. All cred till Atalanta som spelar enligt boken mot Roma och vinner utan att förta sig nämnvärt. Luis Enrique måste sluta vara så enkelspårig och vidga sina taktiska vyer lite. Annars lär han inte vara långvarig i huvudstaden.

Atalanta är ett skönt gäng, ett kultlag. Utan poängavdrag hade de legat kring Europa-plats nu, och de lär knappast bli indragna i bottenstriden. Mycket starkt gjort av en nykomling i konstant uppförsbacke; tränaren där (minns inte ens vem det är) måste kreddas. Vet inte om någon här på FB tog på sig Atalanta som hobby-lag inför säsongen, vilket bl a jag föreslog, men i så fall har man haft en trevlig resa.

På tal om hobbylag så har undertecknad berömt sig med att även om Genoa är påfrestande eftersom man aldrig överpresterar och ofta underpresterar, så har man trots allt legat långt bort från salvezza-snacket denna säsong... men nu ser jag en Cagliari-fan (ej Brille) på svenskafans uttrycka oro för att sarderna dras ned i träsket. Och Cagliari ligger på samma poäng som Genoa. 7 poäng ned till 18:e plats, fortsatt kräftgång för respektive lag så blir det en svettig avslutning för både Brille och Fula Gubben. Som vanligt.

Även om det bara är ett hobby-lag så är det slående hur man som Genoa-fan påminns om den klassiska Djurgårds-situationen (pre-Källström)... inför varje säsong var det "nu jävlar", och med siktet på nivån strax under guld... och sedan blev det bara blaha och till sist är man tacksam att man inte åkte ur.

Sån skit har jag nog med i Allsvenskan, så jag hoppas Toro håller in i kaklet så får de en nygammal hobby-supporter i Fula Gubben.

Utan Palacio tror jag förresten Genoa legat långt ned i botten idag. Rena Di Vaio-varningen på hans betydelse. Hoppas Preziosi ger honom bra betalt.

Tänkte filosofera allmänt om salvezzan men sparar det till en annan post, eller om någon annan vill lägga ut texten.

På TV just nu kan man se en 7-8 spelare i världsklass spela bedrövlig, krampaktig fotboll. Och då menar jag inte Aronica & co.
2012-02-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Var det inte Sabatini som uttalade sig för en vecka sen att han hade all förtroende för Enrique?

Du har nog rätt där, tror Enrique sitter säkert för tillfället. Menar bara att Enrique i framtiden måste kunna ändra sin spelstil när spelet inte funkar. Flera bortamatcher i rad nu det sett likadant ut. Hans matchcoaching är för dålig och av vad jag minns så har inte Roma vänt en enda match till seger på hela säsongen.
2012-02-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Helt hysteriskt att Luis Enrique ställde De Rossi utanför truppen på grund av en försening på tre minuter. Jobbar dom inte med akademisk kvart i Roma?

Först det avskyvärda bråket med Capitano, sedan Osvaldo/Lamela-bråket och nu detta. Känns som om Enrique inte har någon vidare kontroll och De Rossi ska ha blivit fullkomligt rasande över beslutet, men ska ha lugnat ner sig efter ett möte med Baldini.

Otroligt skrämmande hur dåligt samspelta Roma är än, såhär långt in i säsongen! Man har blivit mer beroende av både Totti och De Rossi någonsin, och nu har han också lyckats med att tjafsa med de båda.

Jag ser ingen vidare nämnvärd förbättring i vårt spel jämfört med början av säsongen, de matcher vi har krossat vårt motstånd så har de varit ett väldigt otekniskt, dåligt lag som Lecce, Cesena och Inter osv..., d.v.s bottenkandidater bortsett från Inter. Och han fortsätter såklart med sin tvåbackslinje med världens slöaste mittbackar, förlust efter förlust, så länge vi har bollinnehavet kan inte motståndarna göra nåt ju Nä, låt Taddei och Rosi vara högre upp på plan än våra anfallare...
2012-02-26, 21:20
Medlem
Saandros avatar
Truppen mot USA.

Kul för Borini! Samt Ogbonna i Torino
Lite skumt med fyra målvakter och fyra anfallare dock..
2012-02-26, 22:51
Medlem
wrathexs avatar
Hade hoppats på att se Giaccherini .. nåväl.
2012-02-26, 23:03
Medlem
Bianco Azzuri Olé! Bianco Azzuri Olé!
Nu är Napoli verkligen på gång...
... och Inter är ju precis tvärtom, haha.
2012-02-26, 23:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Hade hoppats på att se Giaccherini .. nåväl.

Inte för att vara otrevlig eller så, men varför skulle denne medelmåttige lirare bli uttagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in