Resultat: .
0%
röster
2012-04-13, 12:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sossesuspensoar
Tabellplacering inom parantes.

Juves återstående matcher:
Cesena(20) Juventus 15/04/2012
Juventus Roma(5) 22/04/2012
Novara(19) Juventus 29/04/2012
Juventus Lecce(18) 02/05/2012
Cagliari(14) Juventus 06/05/2012
Juventus Atalanta(10) 13/05/2012

Milans återstående matcher:
AC Milan Genoa(17) 14/04/2012
AC Milan Bologna(12) 22/04/2012
Siena(13) AC Milan 29/04/2012
AC Milan Atalanta(10) 02/05/2012
Inter(7) AC Milan 06/05/2012
AC Milan Novara(19) 13/05/2012

Skllnaden är ynka en poäng. Mycket kan hända.
Milan har två bortamatcher kvar, en mot Inter vilket kan bli problematiskt. Juventus har tre bortamatcherkvar. En tabelmässigt tuff match kvar, mot Roma (som slåss om CL-plats), hemma. Även match mot nedflyttningshotade Lecce, dock på hemmaplan. Milan har enligt tabellen det lite tuffare, dom spelar mot lite högre rankade lag. Dock går det ju inte att fullständigt resonera på det sättet...
Känns som juventus kommer hålla förlustnollan intakt. Men något kryss lär inkasseras. Milan, som har en mindre bortamatch, borde kunna vinna kommande matcher, förutom mot Inter där det kan bli tajt (trots Inters hjälplösa tabellplacering är matchen mycket prestigefylld). Känns som att bortamatcher,
avsaknad av eventuella skador och Juve-Roma resp. Milan-Inter kommer avgöra ligan.

Det är mina tankar i alla fall. Vad tror ni? Hur blir det om Juve och Milan slutar på samma poäng?

EDIT: Såg inlägget av snillet_1 nu, men strunt samma.

Känns som Juve har en fördel just. Känns starkare (och inte minst mer stabila) än Milan. Men blir intressanta två kommande omgånger, kan svänga direkt igen där. Juve har också många matcher mot lag som kämpar i botten vilket kan bli svårare än att möta lag i mitten som redan så att säga spelat klart för säsongen.

Kul att det blir rejäl kamp i det sista som det verkar
2012-04-13, 15:07
Medlem
Milan intresserade av Granen i Genoa?
Intressant. http://www.milannews.it/?action=read&idnotizia=78164
2012-04-13, 15:53
Medlem
Calogeros avatar
Det känns verkligen som att Roma är det lag som hade klarat sig bäst i Champions League av alla lag som slåss om tredjeplatsen. Lazio har en alldeles för tunn trupp och egentligen bara två spelare som verkligen sticker ut från mängden, Klose och Hernanes (tre med Marchetti). Udinese gör ständigt bra ifrån sig i ligan men tyvärr så gör man sig av med olika nyckelspelare varje säsong, sedan finns ju förvisso Di Natale som kan göra mål på vad som helst. Jag vet att Udinese har helt otrolig scoutning och ständigt får fram nya stjärnor, men skulle man bli av med Isla, Armero och Benatia kommer det såklart slå mycket hårt. Det har tidigare talats om att Napolis framgångsvåg kanske börjar att avta, tyvärr så tror jag att det kan ligga något i det. Skulle inte bli överdrivet förvånad ifall någon av de tre stora lämnar i sommar. Utöver det har man en stark förstaelva men inte någon speciellt bred trupp. Roma däremot har både bredd, spets och framtid i laget. Dessutom har man ganska överlägsna ekonomiska krafter jämfört med konkurrenterna. Jag tror själv att Christian Eriksen spelar i en gulröd tröja nästa säsong, det har dessutom pratats om spelare som Luis Suarez och Giuseppe Rossi. Inte för att det är spelare jag vill se i Roma, inte heller bör man prioritera anfallare när det gäller sommarmercaton, men att man faktiskt har möjligheten att locka till sig spelare av den digniteten kan visa sig vara fundamentalt i Europacupspel. Nu kan det tyckas att jag är lite färgad i mina åsikter här, men även om Roma sett oerhört svajigt ut, försvarsspelet har stundtals varit helt katastrofalt samt att Luis Enrique fått mycket befogad kritik, så tycker jag att framtiden ser ljus ut. Juventus, Milan och Roma hade varit en fin CL-trio.
Senast redigerad av Calogero 2012-04-13 kl. 15:59.
2012-04-13, 16:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Det känns verkligen som att Roma är det lag som hade klarat sig bäst i Champions League av alla lag som slåss om tredjeplatsen. Lazio har en alldeles för tunn trupp och egentligen bara två spelare som verkligen sticker ut från mängden, Klose och Hernanes (tre med Marchetti). Udinese gör ständigt bra ifrån sig i ligan men tyvärr så gör man sig av med olika nyckelspelare varje säsong, sedan finns ju förvisso Di Natale som kan göra mål på vad som helst. Jag vet att Udinese har helt otrolig scoutning och ständigt får fram nya stjärnor, men skulle man bli av med Isla, Armero och Benatia kommer det såklart slå mycket hårt. Det har tidigare talats om att Napolis framgångsvåg kanske börjar att avta, tyvärr så tror jag att det kan ligga något i det. Skulle inte bli överdrivet förvånad ifall någon av de tre stora lämnar i sommar. Utöver det har man en stark förstaelva men inte någon speciellt bred trupp. Roma däremot har både bredd, spets och framtid i laget. Dessutom har man ganska överlägsna ekonomiska krafter jämfört med konkurrenterna. Jag tror själv att Christian Eriksen spelar i en gulröd tröja nästa säsong, det har dessutom pratats om spelare som Luis Suarez och Giuseppe Rossi. Inte för att det är spelare jag vill se i Roma, inte heller bör man prioritera anfallare när det gäller sommarmercaton, men att man faktiskt har möjligheten att locka till sig spelare av den digniteten kan visa sig vara fundamentalt i Europacupspel. Nu kan det tyckas att jag är lite färgad i mina åsikter här, men även om Roma sett oerhört svajigt ut, försvarsspelet har stundtals varit helt katastrofalt samt att Luis Enrique fått mycket befogad kritik, så tycker jag att framtiden ser ljus ut. Juventus, Milan och Roma hade varit en fin CL-trio.

En stilla undran, det är samma Roma som åkte ut mot Slovan Bratislava vi pratar om här va? Det vill säga laget som inte ens lyckades kvala in till Europa League. Det kan vara en sak värd att ha i bakhuvudet, särskilt när man dömer ut att Udinese förlorar nyckelspelare på löpande band och att det förstör. För det har ju gått jättedåligt utan Inler, Zapata och Sanchez? Nej. Man slåss fortfarande om den där CL-platsen. Den stora majoriteten på forumet tippade Udinese som nedflyttningskandidater innan säsongen samtidigt som jag försökte sansa opinionen något. Varför? För ni har uppriktigt sagt ingen som helst koll på ersättarna som plockas in. Det kan låta krasst men så är det. För Roma, Christian Eriksen? Suarez? Rossi? Låter som att klubben prioriterar rätt som vanligt. "Lite färgad" är skapligt i underkant.
Senast redigerad av 4522 2012-04-13 kl. 16:12.
2012-04-13, 16:22
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En stilla undran, det är samma Roma som åkte ut mot Slovan Bratislava vi pratar om här va? Det vill säga laget som inte ens lyckades kvala in till Europa League. Det kan vara en sak värd att ha i bakhuvudet, särskilt när man dömer ut att Udinese förlorar nyckelspelare på löpande band och att det förstör. För det har ju gått jättedåligt utan Inler, Zapata och Sanchez? Nej. Man slåss fortfarande om den där CL-platsen. Den stora majoriteten på forumet tippade Udinese som nedflyttningskandidater innan säsong samtidigt som jag försökte sansa opinonen något. Varför? För ni har uppriktigt sagt ingen som helst koll på ersättarna som plockas in. Det kan låta krasst men så är det. För Roma, Christian Eriksen? Suarez? Rossi? Låter som att klubben prioriterar rätt som vanligt. "Lite färgad" är skapligt i underkant.

Mitt inlägg är lite slarvigt skrivet då jag blev rätt ivrig för diskussion gällande det här efter att ha läst om ämnet på SF, men som jag skrev så tycker jag absolut inte att Roma skall köpa vare sig Luis Suarez eller Giuseppe Rossi då det är helt fel prioriteringar. Varför Eriksen skulle vara ett felköp kan jag dock inte förstå, han har en otrolig spelförståelse, han är bara 20 år men presterar väldigt bra samt att han sedan lång tid tillbaka är Romanista. Självklart skall försvarsspelare prioriteras före spelare som Suarez och Rossi, det betyder väl fortfarande inte att Eriksen skulle vara ett onödigt köp? De Rossi, Pjanic, Gago, Eriksen, Marquinho (som börjat visa sina kvalitéer på sistone), Simplicio och Perrotta och Greco som nödlösningar låter för mig som ett mycket kompetent mittfält.

Att åka ut mot Slovan Bratislava är inget annat än ett skämt, samtidigt visar det ungefär hur mycket Roma brydde sig om spel i Europa League. Som många andra italienska lag verkar man inte ta turneringen på allvar. Tycker själv att det är en kass inställning att ha, men ingen kan väl på allvar mena att Roma åkte ut mot Slovan Bratislava för att man har ett sämre lag? Jag har heller inte sagt att det gått jättedåligt för Udinese utan Inler & Co, är väldigt imponerad av hur bra man lyckats ersätta tidigare nyckelspelare. Jag dömer inte ut Udineses chanser att klara sig i Europaspel, tror bara helt enkelt att Roma är det lag som hade klarat sig bäst utöver Juventus och Milan pga. rutin, ekonomiska förutsättningar och en väldigt spännande trupp.
2012-04-13, 17:03
Medlem
erikbes avatar
Rossi skadad igen
2012-04-13, 17:15
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Mitt inlägg är lite slarvigt skrivet då jag blev rätt ivrig för diskussion gällande det här efter att ha läst om ämnet på SF, men som jag skrev så tycker jag absolut inte att Roma skall köpa vare sig Luis Suarez eller Giuseppe Rossi då det är helt fel prioriteringar. Varför Eriksen skulle vara ett felköp kan jag dock inte förstå, han har en otrolig spelförståelse, han är bara 20 år men presterar väldigt bra samt att han sedan lång tid tillbaka är Romanista. Självklart skall försvarsspelare prioriteras före spelare som Suarez och Rossi, det betyder väl fortfarande inte att Eriksen skulle vara ett onödigt köp? De Rossi, Pjanic, Gago, Eriksen, Marquinho (som börjat visa sina kvalitéer på sistone), Simplicio och Perrotta och Greco som nödlösningar låter för mig som ett mycket kompetent mittfält.

Att åka ut mot Slovan Bratislava är inget annat än ett skämt, samtidigt visar det ungefär hur mycket Roma brydde sig om spel i Europa League. Som många andra italienska lag verkar man inte ta turneringen på allvar. Tycker själv att det är en kass inställning att ha, men ingen kan väl på allvar mena att Roma åkte ut mot Slovan Bratislava för att man har ett sämre lag? Jag har heller inte sagt att det gått jättedåligt för Udinese utan Inler & Co, är väldigt imponerad av hur bra man lyckats ersätta tidigare nyckelspelare. Jag dömer inte ut Udineses chanser att klara sig i Europaspel, tror bara helt enkelt att Roma är det lag som hade klarat sig bäst utöver Juventus och Milan pga. rutin, ekonomiska förutsättningar och en väldigt spännande trupp.

Aldrig sagt att han skulle bli ett onödigt köp, däremot att Roma borde prioritera annat (försvarare). Jag menar, med den konkurrensen lär han inte bli gratis så om ni vill ha någon riktigt stabil där bak skulle det kunna vara antingen eller. Brydde sig inte om spel i Europa League? Att italienska lag inte satsar på turneringen är ju bara ett sanslöst dåligt argument. Varför skulle man inte ge allt över två matcher på försäsongen? För att det ger dålig rytm i ritiron eller vadå? Löjligt. Man åkte ut för att man spelade sämre, det är så det brukar vara.

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Rossi skadad igen

Precis vad jag sa i Silly Season-tråden när folk dillade om €30 miljoner, han har haft en av dom svåraste skadorna man kan ha som fotbollsspelare och det är ingen lätt färd att komma tillbaka till samma form. Om man ens kommer tillbaka överhuvudtaget.
Senast redigerad av 4522 2012-04-13 kl. 17:18.
2012-04-13, 17:30
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Aldrig sagt att han skulle bli ett onödigt köp, däremot att Roma borde prioritera annat (försvarare). Jag menar, med den konkurrensen lär han inte bli gratis så om ni vill ha någon riktigt stabil där bak skulle det kunna vara antingen eller. Brydde sig inte om spel i Europa League? Att italienska lag inte satsar på turneringen är ju bara ett sanslöst dåligt argument. Varför skulle man inte ge allt över två matcher på försäsongen? För att det ger dålig rytm i ritiron eller vadå? Löjligt. Man åkte ut för att man spelade sämre, det är så det brukar vara.

Nej han lär inte bli gratis, men Roma har ju numera en del pengar att röra sig med och ja, jag tror att man har råd med både Eriksen och förstärkning i försvaret. När Burdisso kommer tillbaka kommer det dessutom se väldigt mycket mer ordnat ut än vad det gjort när han saknats.

Är det ett sanslöst dåligt argument? Det tycker inte jag. Ja, Roma kanske inte spelade bättre än vad Slovan Bratislava gjorde över två matcher, beror det på att man är underlägsna Bratislava vad gäller kvalité? Jag skulle snarare säga att man inte gav allt. Visst, det var många nya spelare i laget men hade man verkligen gått in för det hade Roma självklart kunnat slå ut slovakerna. Det är väl snarare ett faktum att italienska lag inte värdesätter Europa League speciellt högt.
2012-04-13, 17:49
Medlem
zachs avatar
Citat:
Att italienska lag inte satsar på turneringen är ju bara ett sanslöst dåligt argument. Varför skulle man inte ge allt över två matcher på försäsongen? För att det ger dålig rytm i ritiron eller vadå? Löjligt. Man åkte ut för att man spelade sämre, det är så det brukar vara.

Så du menar att Roma verkligen är ett sämre lag än Bratislava och just därför rättmätigt åkte ut? Och sedermera försvinner år efter år så många italienska lag i relativt tidigt skede i Europa League av anledningen att dom helt enkelt är sämre än "blåbärs-nationernas" dito?

Som lite bakgrundsfakta så lämnas ett kort matchreferat: Ett nytt, osynkat och nedtränat Roma dominerade mot dem borta medan ett nytt, osynkat och Totti-turbulent Roma borde gjort 10 mål på dom hemma.
Men allt sånt är ovidkommande. Svaret stavas likgiltighet.

Vet inte om du bara som vanligt vill ge dig på Roma eller vad det är för det här är under din kunskapsnivå. Men om du tvivlar kan du ju ta och slå en signal till Zamparini eller Evra så kan du höra vad dom tycker.
2012-04-13, 18:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Så du menar att Roma verkligen är ett sämre lag än Bratislava och just därför rättmätigt åkte ut? Och sedermera försvinner år efter år så många italienska lag i relativt tidigt skede i Europa League av anledningen att dom helt enkelt är sämre än "blåbärs-nationernas" dito?

Som lite bakgrundsfakta så lämnas ett kort matchreferat: Ett nytt, osynkat och nedtränat Roma dominerade mot dem borta medan ett nytt, osynkat och Totti-turbulent Roma borde gjort 10 mål på dom hemma.
Men allt sånt är ovidkommande. Svaret stavas likgiltighet.

Vet inte om du bara som vanligt vill ge dig på Roma eller vad det är för det här är under din kunskapsnivå. Men om du tvivlar kan du ju ta och slå en signal till Zamparini eller Evra så kan du höra vad dom tycker.

Om nu Roma är så lysande borde det inte spela någon roll att man inte "satsar på turneringen"? Udinese ställde till exempel upp med en extremt b-betonad elva mot Celtic i gruppspelet () och en medelålder på närmare 22-23 år men rundade dom som koner. Oavsett hur man vrider och vänder på det så är det inte särskilt lyckat att åka ut mot Slovan Bratislava och ja, det är bara en dålig ursäkt med motivation. Över två matcher ska man inte åka på't mot citat: blåbärsnationer.

Jag vill bara ge mig på alla klåpare som gång på gång kallar Udinese för ovärdiga för Champions League. Eller ditten och datten. Laget som upprätthåller Italiens UEFA-koefficient år på år. Oavsett om det är Martin Åslund eller "Calogero" som uttalar sig.
2012-04-13, 18:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Det känns som att rätt många sysslar med detta, och jag har aldrig riktigt begripit varför. Både 4452 och Borell är allt som oftast onödiga svartsynta vad gäller AS Roma.

Sen får man ju komma ihåg att Udinese åkte ut mot Falkenburg...
2012-04-13, 18:16
Medlem
Saandros avatar
Ne fy fan vad jag lider med Rossi.
Han har varit borta länge nu, han ser på när sitt Villareal kämpar i botten av tabellen och dessutom har han kämpat för att vilja bli frisk till EM 2012.. Och sen händer det här att Knät pajar igen! Det här måste tära på honom riktigt psykiskt. Quagliarella kom tillbaka efter knäskada, men inte tillbaka på samma topp som han var innan skadan. Nu är det en dubbla skada på Rossi. Vad kommer hända? Kan det vara så att karriären över nu? Blotta 25 år.

Jag har alltid velat se honom i mitt kära Juventus. Men nu är det tveksamt om han ens är att räkna med efter den här skadan..

Dessutom är det ett riktigt tungt avbräck för Azzurri. Men nu kanske det öppnar upp på riktigt för Del Piero? (ville ha en smile där, men kunde fan inte med)
http://www.tuttosport.com/edicola.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in