Resultat: .
0%
röster
2011-04-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kewkn
Kan någon förklara milans tifo? Var det en förolämpning mot Leonardo?
Tifot ska föreställa "Den sista måltiden" av Leonardo da Vinci. Alltså sista måltiden där Jesus är med lärjungarna, och där Judas sen förråder honom. "Giuda Interista" = judas interista och självklart syftar man på Leonardo. Texten nedanför: per 30 denari amore a prima vista vad menas med det?

Jag tycker det var ett ganska coolt tifo som var riktigt genomtänkt.

Någon med lite mer insikt i tifona hur dom planeras, vad ett tifo av den storleken kostar osv?
Senast redigerad av Calciatore 2011-04-04 kl. 21:46.
2011-04-04, 22:06
Medlem
doedskarpens avatar
Kan någon förklara vad som egentligen hände med Milans mittfält? Det såg ut som om dom över natten hade blivit 5 år yngre. Och vid första målet så såg till och med träbenet Rino Gattuso ut som Xavi med sina one-touch passningar.

Helt underbart att se att dom gamla gubbarna fortfarande kan prestera.

Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Offside är det ja. Julio Cesar och Andrea Ranocchia befinner sig ovanför Robinho och den enda försvararen som är under honom i princip på mållinjen är Chivu som störs av Robinhos position och snubblar när han ska försöka täcka bort bollen. Alltså går offsidelinjen på Andrea och Julio Cesar, Chivu kan räknas i fallet som målvakten brukar göra annars.

Liknande situation som detta mål i VM:
http://www.youtube.com/watch?v=mK9OvAlAUVE&feature=related

Hussfelts bild ifrån hans blogg visar det tydligare:
http://hussfelt.fotbollskanalen.se/files/2011/04/Abbiati.jpg

Offsidelinjen går på Rannochia, helt korrekt. Men i din länk så är det spelaren i offsideposition som gör målet, medan det i det här fallet är en spelare som är klart onside som gör målet. Därför är ditt exempel VÄLDIGT långt ifrån den här situationen.

Det räcker inte med att en spelare är offside för att blåsa av. Eftersom han inte rör bollen så är det bara offside ifall han "tydligt hindrar motståndarens rörelser" eller "tydligt blockerar motståndarens synfält". När Pato skjuter så ligger Robinho på marken, kanske en meter ifrån närmaste spelare. Att tolka det som att han "tydligt hindrar" Chivus rörelser är ganska långsökt, speciellt som han hamnade där på grund av Cesar.
I värsta fall så var det ett gränsfall, och bara för enögda Interfans så var det en "klar offside".
2011-04-04, 22:22
Medlem
KidWonderboys avatar
Citat:
Offside är det ja. Julio Cesar och Andrea Ranocchia befinner sig ovanför Robinho och den enda försvararen som är under honom i princip på mållinjen är Chivu som störs av Robinhos position och snubblar när han ska försöka täcka bort bollen. Alltså går offsidelinjen på Andrea och Julio Cesar, Chivu kan räknas i fallet som målvakten brukar göra annars.

Nu till den andra bilden på Hussfelts blogg om Mottas nick, bilden är tagen ifrån Gazzettan och som vi kan se är bilden tagen efter räddningen, när bollen är på väg ut.. Att det inte som i situationen med Maicons hands visades 3000 repriser på Mottas nick visar varför vår kära Silvio styr landet och median.
http://www.interpersempre.com/attachment.jpg

Bollen är om än millimeterprecis, över linjen. Men detta är svårt att se och den kan man ge linjedomarn, däremot så är det första målet en solklar offside.

Maicons hands ska vara straff för Milan alla dagar i veckan, men glöm inte Seedorfs hands på Maicons inlägg som vi "förvånansvärt" nog inte fick se en repris på heller, tvivlar du så:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fimg197.imageshack.us%2Fimg197 %2F109%2Fdfgfgdf.jpg&h=ac181

O utöver det så kan vi väl diskutera Patos andra mål och det uteblivna röda kortet på Zambrotta som trots bensaxar i midjehöjd och fula kapningar bakifrån undgick att få ett gult kort tills efter sin femte aktion. Röda kortet på Chivu kan diskuteras också, Cassanos straff säger jag precis som Zanetti: Bravo Cassano. Riktigt bra och Italienskt Furbo att få med sig en straff ur den situationen.

Naaaw, nutte!
2011-04-04, 22:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Tifot ska föreställa "Den sista måltiden" av Leonardo da Vinci. Alltså sista måltiden där Jesus är med lärjungarna, och där Judas sen förråder honom. "Giuda Interista" = judas interista och självklart syftar man på Leonardo. Texten nedanför: per 30 denari amore a prima vista vad menas med det?

Någon med lite mer insikt i tifona hur dom planeras, vad ett tifo av den storleken kostar osv?

"För 30 denarer, kärlek vid första ögonkastet". En ganska given hint till Leonardo det också.

Ang. kostnader så är ju det här en klassiker, när Arne Hegerfors kommenterar Malmö FFs 100 års tifo.

Hegerfors - "Och det hade kostat dom 250 miljoner kronor, supportrarna att göra det här... ja det var helt otroligt."

Perlskog - "Inte miljoner väl?"

Hegerfors - "Jo, det var miljoner kronor."

http://www.fotbollskanalen.se/1.1577270/2010/03/30/tv_hegerfors_trodde_mff_s_tifo_kostade_250_miljone r 4.30 in i det här klippet.

Här har man varit borta från datorn under dagen och herre min skapare vad ni producerat i tråden. Kvalitetsinlägg på kvalitetsinlägg under bara några timmar. Tummen upp.
2011-04-04, 23:08
Medlem
Citat:

Nu till den andra bilden på Hussfelts blogg om Mottas nick, bilden är tagen ifrån Gazzettan och som vi kan se är bilden tagen efter räddningen, när bollen är på väg ut.. Att det inte som i situationen med Maicons hands visades 3000 repriser på Mottas nick visar varför vår kära Silvio styr landet och median.
http://www.interpersempre.com/attachment.jpg

Bollen är om än millimeterprecis, över linjen. Men detta är svårt att se och den kan man ge linjedomarn, däremot så är det första målet en solklar offside.

Maicons hands ska vara straff för Milan alla dagar i veckan, men glöm inte Seedorfs hands på Maicons inlägg som vi "förvånansvärt" nog inte fick se en repris på heller, tvivlar du så:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fimg197.imageshack.us%2Fimg197 %2F109%2Fdfgfgdf.jpg&h=ac181

O utöver det så kan vi väl diskutera Patos andra mål och det uteblivna röda kortet på Zambrotta som trots bensaxar i midjehöjd och fula kapningar bakifrån undgick att få ett gult kort tills efter sin femte aktion. Röda kortet på Chivu kan diskuteras också, Cassanos straff säger jag precis som Zanetti: Bravo Cassano. Riktigt bra och Italienskt Furbo att få med sig en straff ur den situationen.

Om det inte va det mest patetiska inlägget som jag nånsin har läst...

1: "offsiden" vid 1-0, robinho ramlar över julio cesar och hinner inte resa sig, civu snubblar på CESAR, inte robinho, robinho rör inte, påverkar inte bollens eller nån annan inter spelares position genom att ligga helt stilla som han gjorde när pato sköt, dessutom gick bollen en meter brevid robinho. Inte offside nånstans.

2: Mottas nick, du länkade precis världens dummaste bild genom historien... man ser föfran inte ens bolle pga den enorma pilen som en troligtvis blind interista har lagt dit. om nu bollen va över ska man ringa in det, inte täcka över det. Och du menar att silvio har nån makt inom media? är han illuminati också?

3: seedorfs hands? ja bollen tar på handen, men att ha händerna 10 cm från kroppen är fullt naturligt jämfört med maicon som sträckte ut hela armen för att hindra ett av säsongens mål...

4: du får lov att överdriva lite till... midjehöjd är väll lite att ta i, knähöjd ja men inte midjan. Civus röda kort finns inget att diskutera, pato är helt fri med målvakten och blir fälld, frilägesutvisning.

Att du inte kan ta förlusten som en man, typiskt inter
2011-04-04, 23:38
Medlem
Sia-Inters avatar
Stai zitto coglione. Jag skrev ju att ni förtjänade vinsten, Il giornale, Controcampo och självaste mediasetsport ägd av Berlusconi har bekräftat det jag just skrev så ska jag förklara skiten för dig?

Som jag sagt tidigare, lämna derbyt och gå vidare för imorrn har vi Champions League.. Eller ahh.. Det är därför ni fortsätter som finnar i röven ni har ingen Champions League att spela NU förstår jag. Pezzo di merda
2011-04-04, 23:45
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore

Japp väldigt fint tifo stort som fan och väl genomtänkt, enligt de som jag känner på plats så ska det dock ha varit många småfel och skit i tifot som inte borde ha funnits om man har lagt ned 5 månader på det. Sedan så fanns det diverse banderoller som jag kan tycka går för långt när man pratade om Leo.. Jag menar ironi är okej men ""Leonardo che aspetti raggiungi presto Prisco e Facchetti" det är att gå över gränsen. Sedan väntar jag ivrigt på fler bilder ifrån Curva Nords banderoller och hån till Curva Sud..
2011-04-05, 00:00
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskarpen
Kan någon förklara vad som egentligen hände med Milans mittfält? Det såg ut som om dom över natten hade blivit 5 år yngre. Och vid första målet så såg till och med träbenet Rino Gattuso ut som Xavi med sina one-touch passningar.

Helt underbart att se att dom gamla gubbarna fortfarande kan prestera.

Speciellt Gattuso har imponerat något enormt på mig denna säsong, även fast han lirar för stadsrivalerna så att säga. Tycker hur som helst att det är väldigt roligt att se honom spela så bra som han gör denna säsong då han var helt under isen förra säsongen då Leo rattade Milan, har för mig att han inte fick lira så mycket heller. Gubben kan fortfarande!
2011-04-05, 00:07
Medlem
Citat:
Stai zitto coglione. Jag skrev ju att ni förtjänade vinsten, Il giornale, Controcampo och självaste mediasetsport ägd av Berlusconi har bekräftat det jag just skrev så ska jag förklara skiten för dig?

Som jag sagt tidigare, lämna derbyt och gå vidare för imorrn har vi Champions League.. Eller ahh.. Det är därför ni fortsätter som finnar i röven ni har ingen Champions League att spela NU förstår jag. Pezzo di merda

Sluta med italienskan för detta är vad jag vet ett svenskt forum... ja dom kanske är ägda av honom men betyder det att det är han som bestämmer vad som ska ut? han bryr sig bara om pengar. Jo lyckligtvis har ni CL som ni har vunnit va är det 3 gånger. Lika många gånger som ni har vunnit europa leauge, imponerande! När ni har vunnit CL 7 gånger kan du börja snacka om europa. Om vi förtjänade vinsten, varför bortförklarar du det genom att säga att vi fuska?
2011-04-05, 00:37
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bariic
Sluta med italienskan för detta är vad jag vet ett svenskt forum... ja dom kanske är ägda av honom men betyder det att det är han som bestämmer vad som ska ut? han bryr sig bara om pengar. Jo lyckligtvis har ni CL som ni har vunnit va är det 3 gånger. Lika många gånger som ni har vunnit europa leauge, imponerande! När ni har vunnit CL 7 gånger kan du börja snacka om europa. Om vi förtjänade vinsten, varför bortförklarar du det genom att säga att vi fuska?
Är du läskunnig eller? Jag har gång på gång förklarat att Milan vann välförtjänt så det sätter vi stopp för där.

Grattis till att ni vunnit CL 7 gånger o samtidigt kommit 5a i ligan.. Grande. världens bästa lag.. Eller hur var det nu igen? Kom tillbaks när ni har vunnit i Europa, o kallar er Europas bästa lag när ni har vunnit allt inom Italien också.

Nu lämnar jag denna pajasdiskussion med retarderade ickeläskunniga snorvalpar
2011-04-05, 00:51
Medlem
snillet_1s avatar
Lägg ner tramset.
2011-04-05, 02:23
Bannlyst
9 spelare med utågende kontrakt i Milan. Jankulovski ska flytta hem till Tjeckien så då återstår dessa 8a:

Inzaghi, Pirlo, Ambrosini, Nesta, Seedorf, Roma, van Bommel och Legrottaglie

Vem tror ni inte får förnyat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in