Resultat: .
0%
röster
2011-03-20, 20:51
Bannlyst
Åslund säger:
"Ingen annan liga i världen har sådana färger på dräkterna eller på gräset". Killen är lika dum i huvudet som hans farsa är ful. Hur fan kan en person mot betalning få sitta och säga såna plattityder live i tv utan att någon sätter stopp för hans tv-karriär?
År efter år tvingas vi höra dessa lögner och upphaussade uttalanden om Serie A som är och förblir världens största sömnpiller. Det är helt obegripligt!
2011-03-20, 20:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Mittfältare:
Alberto Aquilani, Juventus
Claudio Marchisio, Juventus
Stefano Mauri, Lazio
Riccardo Montolivo, Fiorentina
Thiago Motta, Inter
Antonio Nocerino, Palermo
Marco Parolo, Cesena

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fyfan, rätt risig trupp alltså.

Det här ser ut som reserverna på mittfältet. Var är startspelarna?

- F.G
2011-03-20, 22:00
Medlem
Calogeros avatar
Italiens bästa mittfältare är brasse. Det säger det mesta om statusen på landslaget just nu. Anfallet ser ju rätt giftigt ut fortfarande, men mittfältet och försvaret är ju inte Azzurri klass på långa vägar.
2011-03-20, 22:26
Medlem
David Pruttons avatar
Såg inte matchen, men tre blytunga poäng för Parma smakade fågel!

Verkar för övrigt som jag fick rätt i mina tankar angående Sampdoria som jag dryftade tidigare under säsongen, tappet av Pazzini/Cassano blev för tungt, främst moraliskt för truppen.
Jag tror Sampdoria ska passa sig väldigt noga, beredskapen för en nedflyttningstrid är nog begränsad.
Faran är inte heller på långa vägar över för oss, det är jag den första att tillstå.

Nu hoppas jag att Napoli håller ut och blandar sig i Milanolagens titelstrid.
2011-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Åslund säger:
"Ingen annan liga i världen har sådana färger på dräkterna eller på gräset". Killen är lika dum i huvudet som hans farsa är ful. Hur fan kan en person mot betalning få sitta och säga såna plattityder live i tv utan att någon sätter stopp för hans tv-karriär?
År efter år tvingas vi höra dessa lögner och upphaussade uttalanden om Serie A som är och förblir världens största sömnpiller. Det är helt obegripligt!
Ja, ibland blir det för mycket, där håller jag med dig. Jag följer Serie A och jag håller den som den mest intressanta ligan, men ibland när herrarna i Club Calcio börjar med sina poesifasoner och annan kärleksförklaring och allmänt lite översittande småbögiga stil så tycker även jag att det är lite överdrivet. Visst kan det vara bra och intressant att blanda in känslor då och då men när det går överstyr=big no.
2011-03-20, 22:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

Haha, pinsamt. Det är bara Motta som håller en riktigt hög nivå på det där mittfältet. Parolo, Nocerino och Mauri i hans nuvarande form, vad i helvete ... mediokert.
2011-03-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G
Ingen kvalitet...

I Pirlos frånvaro och tills Giovinco växt in i gli Azzurri borde en spelare som Cossu vara med. Vilket i sig, är ett svaghetstecken. Annars kan det trista mittfältet fungera någorlunda när väl Giovinco och Cassano växt in i sina roller.

Men varför är inte Ragatzu med i U-21? Testa Macheda och andra trötta spelare... vafan! Ragatzu har gjort mål i Serie A de senaste tre säsongerna. Har gjort fler mål än Macheda i U-lag före U-21. Är jämnårig (19 år). Tjänstefel!
2011-03-20, 22:56
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ingen kvalitet...

I Pirlos frånvaro och tills Giovinco växt in i gli Azzurri borde en spelare som Cossu vara med. Vilket i sig, är ett svaghetstecken. Annars kan det trista mittfältet fungera någorlunda när väl Giovinco och Cassano växt in i sina roller.

Men varför är inte Ragatzu med i U-21? Testa Macheda och andra trötta spelare... vafan! Ragatzu har gjort mål i Serie A de senaste tre säsongerna. Har gjort fler mål än Macheda i U-lag före U-21. Är jämnårig (19 år). Tjänstefel!

Fast, det är väl ingen som på allvar tror att Giovinco ska "växa in" i något landslag och komma som en räddning på det skrala spelarmaterialet? Det är exakt det här som är problemet. Ojämna och rätt halvdana spelare ses som någon sorts gudar. Jag är inte förvånad om Italien åker på torsk mot Slovenien.
2011-03-20, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Ja, ibland blir det för mycket, där håller jag med dig. Jag följer Serie A och jag håller den som den mest intressanta ligan, men ibland när herrarna i Club Calcio börjar med sina poesifasoner och annan kärleksförklaring och allmänt lite översittande småbögiga stil så tycker även jag att det är lite överdrivet. Visst kan det vara bra och intressant att blanda in känslor då och då men när det går överstyr=big no.
Du använde ordet bög där nånstans och när Napoli vandrar in till Pet Shop Boys "Go West" som är en böglåt så är det beviset för det jag alltid vetat om. Respekt till dig som gillar Serie A men som ser igenom skiten som en del spider dig och det hedrar dig verkligen. Jag håller på United men ser trots det kritiskt på allt och kan inte med när några snubbar på tv druckit för mycket rödvin eller nåt.
2011-03-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast, det är väl ingen som på allvar tror att Giovinco ska "växa in" i något landslag och komma som en räddning på det skrala spelarmaterialet? Det är exakt det här som är problemet. Ojämna och rätt halvdana spelare ses som någon sorts gudar. Jag är inte förvånad om Italien åker på torsk mot Slovenien.
Jodå, den lille jäveln kan bli hur stor som helst. Ge honom rätt förutsättningar och omgivning så kommer han att briljera.

Kan tänka mig Giovinco, Cassano plus t ex Rossi och/eller Pazzini. Hårt arbetande mittfältare (tänk t ex De Rossi och Palombo) och flygande ytterbackar så behöver man inte gråta alltför mycket över att mittfältet inte är bollbegåvade.

Jag tänker alltså till nästa mästerskap, inte till nästa match.

Men visst fan har du rätt. Det var länge sedan (om någonsin?) man sett ett lika tragiskt gli Azzurri.
Senast redigerad av Brille68 2011-03-20 kl. 23:35. Anledning: exemplifierade med De Rossi och Palombo
2011-03-20, 23:23
Medlem
Citat:
Du använde ordet bög där nånstans och när Napoli vandrar in till Pet Shop Boys "Go West" som är en böglåt så är det beviset för det jag alltid vetat om. Respekt till dig som gillar Serie A men som ser igenom skiten som en del spider dig och det hedrar dig verkligen. Jag håller på United men ser trots det kritiskt på allt och kan inte med när några snubbar på tv druckit för mycket rödvin eller nåt.

Den där låten har väl sjungits på de engelska arenorna i många många år. Napoli borde dock haft något annat, kanske något med Caruso.

Vad det är för skit som du tycker sprids vet jag inte, det där med tröjor & gräs missade jag så jag kan inte kommentera det. Att kvaliteten blir sämre med sämre spelare är ju naturligt. PL har bättre spelare vilket ger högre kvalitet. Plus att italiensk fotboll befinner sig i en sällan skådad djupdal på flera plan. Vi som kollade på det gamla Tipsextra innan den utländska invasionen kom till England har nog sett sömnpiller så det både räcker & blir över.
2011-03-20, 23:49
Medlem
Citat:
Vilken pajas du är, böglåt? Vad är det "du alltid vetat om" som bevisas? Diskutera något väsentligt i stället.

Till något viktigt: Drömmen lever, Cavani har vaknat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in