Resultat: .
0%
röster
2011-12-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
…
Och vad gäller Flaminis väl tilltagna lön har vi redan avhandlat detta ett par gånger - han kom på free transfer vilket alltid trissar upp lönerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Och visst var det så att han gick som Bosman? Efter en riktigt stark säsong hos Arsenal kan jag tänka mig att Galliano & co. kunde tänka sig att ge han hög lön då transferkostnaden var noll. Så i det stora hela kanske han inte kostade så mycket, fast det beror väl på hur länge han stannar med den lönen.
Visst fan har ni såklart rätt.

Men samtidigt så var det ju den relativa skillnaden inom Milan som F.G och Niilz reagerade på. Och det är ju inte så många som man har köpt. Många är väl förlängningar eller Bosman.
2011-12-23, 23:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Sjukt att Flamini och Gattuso tjänar så mycket. Ligger ju fan högst upp på listan efter Zlatan.

Och Amauri i Juventus. Han förtjänar verkligen inte den lönen.
Haha skoja inte.. Han förtjänar inte ens att vara i närheten av den lönen, Skulle gärna vilja se att han säljs nu i vinter.
2011-12-23, 23:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Haha skoja inte.. Han förtjänar inte ens att vara i närheten av den lönen, Skulle gärna vilja se att han säljs nu i vinter.

Lyckas inte Spurs landa Damiao så går nog Amauri dit, minst lån med köpoption.
2011-12-24, 00:23
Medlem
Det är klart att man börjar undra lite om det verkligen inte blev ett missförstånd när Napoli värvade den här Cristian Chavez. Jag berättade tidigare om att Zdenek Zeman en gång köpte fel spelare till Roma när han ville ha Tenerifes argentinske mittback Pablo Paz men ett missförstånd gjorde att man istället skrev kontrakt med en annan back i Tenerife. Detta är allmänt känt & den andre spelaren (har glömt namnet) platsade sen inte i laget.

Boca Juniors vann Aperturan nyligen & Christian Chavez var en dominerande faktor & börjar tydligen nu efter flera säsonger som ordinarie i Boca att lite ta över Juan Riquelmes roll som lagets stjärna. Han är en oerhört explosiv offensiv mittfältare/ytter/släpande anfallare som påminner väldigt mycket om Lavezzi. Chavez har också fått chansen i landslaget några gånger. Det här är en spelare som skulle kunnat vara den perfekta ersättaren till Lavezzi eller gå in i laget direkt vid en försäljning av Hamsik eller rent av peta Hamsik.

Jag trodde såklart först att det var den här spelaren Napoli köpt. Istället rörde det sig som bekant om en annan spelare (som jag inte kände till) som har ungefär samma position & är ungefär lika lång (eller kort). "Scampia" postade något klipp där han gjorde ett sanslöst drömmål i en Division 2-match. Han tillhörde San Lorenzo, där Lavezzi kom ifrån, & hade väl Lavezzi som idol så visst finns där anledningar till köpet.

Det verkar dock mer som en Preziosi-värvning. Tänker då på Linus Hallenius med drömmål i andraligan & Lucas Pratto som var en annan okänd spelare som Boca påstod skulle vara "den nye Martin Palermo" trots att de själva inte ville ha honom. San Lorenzo hade också mest lånat ut denne Chavez till olika skitlag.

Visst verkar det som att någon i Napoli snappat upp Chavez drömmål i Division 2 & hört med San Lorenzo som han tillhörde, varpå de påstått att det är "den nye Lavezzi". Sen har man frågat runt bland en massa folk & hört att det här är en av de mest framträdande spelarna...och då har missförstånd förekommit kring vem man egentligen pratat om.

Alltså, helt otänkbart är det faktiskt inte. Visst har många lag gjort chansartade värvningar av okända spelare men det blir ju rätt besynnerligt när det rör sig om en namne till en spelare som verkligen vore en jätteförstärkning för laget. Chavez har än sålänge bara gjort ett kort inhopp i ligan.
2011-12-24, 12:06
Medlem
snillet_1s avatar
Tja, en dag som denna lägger man undan fotbollen och önskar er alla en god jul!
2011-12-24, 12:08
Bannlyst
God jul alla Calcio entusiaster!
2011-12-24, 12:44
Medlem
4522s avatar
Buon natale a tutti amici sportivi.

Hoppas alla era önskningar (förutom Brille68s sportsliga fabler... ) slår in och att ni badar i välkryddad snaps. Kanske dags att summera den här halvan av säsongen när dimman lagt sig och svärmor sagt sitt.

För att få in något fotbollsrelaterat så länkar jag när Alessa Del Piero klär ut sig till tomte och delar ut lite signerade foton i Turin.

http://www.corrieredellosport.it/video/calcio/serie_a/juve/2011/12/24-38411/Babbo+Natale+%C3%A8+della+Juve%3A+si+chiama+Alex+D el+Piero
Senast redigerad av 4522 2011-12-24 kl. 12:56.
2011-12-24, 16:24
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fritt ur minnet så har jag för mig att OS i Sidney gjorde att Serie A startade senare än normalt.

Men Serie A har alltid juluppehåll. Det är en av anledningarna till det intensiva matchandet under säsongen.

Aha, tack för svar! Sommar-OS, det ligger nog något i det.

God jul på er alla Calciovänner! Vad jag önskar mig? Alberto Gilardino i gulröd dress.
2011-12-24, 23:21
Medlem
Niilzs avatar
God Jul på er alla!
2011-12-25, 00:01
Medlem
zachs avatar
Citat:
För visst, man kan tycka att Romas egna produkter borde ge utdelning både resultatmässigt och ekonomiskt.

Håller med, absolut. Men nu pratade jag ju inte bara om spelarna, utan massörer, ättlingar till Dino Viola (president för 20 år sen...) och annat löst folk som funnits i klubben sen dinosaurierna knallade omkring. Ska du vara konsekvent i din anti calcio moderno-inställning så bör du nu citera och applådera...
Men som sagt så håller jag annars med. Men Roma har missköts rätt länge ekonomiskt. Finns en arme av spelare som man trott på utan vidare motivering och fan i mig skandalöst nog gett bra kontrakt med. Att Totti, De Rossi och några till tjänar stålar har jag inga synpunkter på, men finns mycket annat man kanske borde tänkte igenom ett par gånger extra.
Dock så är ju Roma en större klubb än både Udinese och Napoli. Det medför större intäkter. Men även utgifter. Det farliga är ju när framgångarna uteblir...

Citat:
Och med gammal taktik som är det motsatta till vad Enrique förespråkar. Enrique vill ha bollinnehav, men det var fan inte det som besegrade Napoli.

Svärpäronens data ger inga möjligheter till någon vidare sökning på nätet efter fakta men att man har bollen typ 50% av tiden hemma mot ett Juve i form ser jag som helt naturligt. Och borta mot Napoli så har de flesta sannolikt typ 40-45%. Vi hade 50%. Och nu senast mot Bologna hade vi snudd på 70%. Har vi helt enkelt anpassat oss efter motståndarna, eller har motståndet gjort det omöjligt för oss att inte ha bollen mer? Vill minnas vi bara hade marginellt över 50% borta mot Inter i september, så exakt sååå mycket som du vill ge sken av har väl ändå inte förändrats sen dess, sett till viljan att äga boll?

Dags att ägna sig åt väsentligheter nu istället, så god jul allihop!
2011-12-25, 00:52
Medlem
Hmm… familjen har gått och lagt sig, medan jag ser till att göra mig av med de där onödiga sista slattarna som lyckats stanna kvar i flaskorna… och naturligtvis tittar till tråden.. vafan, det är ju inte friskt på något vis…
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Håller med, absolut. Men nu pratade jag ju inte bara om spelarna, utan massörer, ättlingar till Dino Viola (president för 20 år sen...) och annat löst folk som funnits i klubben sen dinosaurierna knallade omkring. Ska du vara konsekvent i din anti calcio moderno-inställning så bör du nu citera och applådera...
…
Äsch det gör jag. Roma är en viktig klubb för väldigt många. Jag gillar Roma, det är därför jag bryr mig…
Citat:
Ursprungligen postat av zach
…
Svärpäronens data ger inga möjligheter till någon vidare sökning på nätet efter fakta men att man har bollen typ 50% av tiden hemma mot ett Juve i form ser jag som helt naturligt. Och borta mot Napoli så har de flesta sannolikt typ 40-45%. Vi hade 50%. Och nu senast mot Bologna hade vi snudd på 70%. Har vi helt enkelt anpassat oss efter motståndarna, eller har motståndet gjort det omöjligt för oss att inte ha bollen mer? Vill minnas vi bara hade marginellt över 50% borta mot Inter i september, så exakt sååå mycket som du vill ge sken av har väl ändå inte förändrats sen dess, sett till viljan att äga boll?

Dags att ägna sig åt väsentligheter nu istället, så god jul allihop!
Allt jag gjorde var att jag nämnde:
Citat:
…
Men det är det gamla gardet. Och med gammal taktik som är det motsatta till vad Enrique förespråkar. Enrique vill ha bollinnehav, men det var fan inte det som besegrade Napoli.
Och jag verkar inte vara ensam:
It seemed a long way away from Enrique’s possession football, as most of the goals came on the counter.
“I hope to learn Italian soon and become more Italian in football terms, though I’ll never give up on attacking football.
“Everyone knows we play ball to feet and with that style there is always the chance to run into space, but I still think the best way of defending is to keep possession in the opposition area.”
http://www.football-italia.net/node/13935

När säsongen började så pekade jag på att Enrique var oerfaren, att det var fel att ge sig på Totti, och att det var fel att tvinga på ”sin” bollinnehavsfilosofi på Roma.

Jag skrev också att jag trodde att det skulle ordna sig, eftersom det är nästan omöjligt att störta Totti och att Enrique kommer att tvingas anpassa sin filosofi eftersom han och klubben trots allt vill plocka poäng.

Att jag pekade på de faror som den revolution han med ledningens stöd ville genomföra skulle kunnat ha inneburit, anser jag fortfarande var riktigt.

Även om det finns alltför många romanisti som fullständigt har missat allt som hänt, och är övertygade om att det bara var ondsint media som försökte förstöra för Roma.

Buon Natale
2011-12-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Buon natale a tutti amici sportivi.

Hoppas alla era önskningar (förutom Brille68s sportsliga fabler... ) slår in och att ni badar i välkryddad snaps. Kanske dags att summera den här halvan av säsongen när dimman lagt sig och svärmor sagt sitt.

…
Goal har satt ihop ett säsongens lag i Serie A:

Buffon
Maggio, Barzagli, Silva, Lulic
De Rossi, Pirlo, Nainggolan
Klose, Denis, Ibra

Motiveringar framgår av länken:
http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/12/23/2814724/goalcoms-serie-a-team-of-the-season-so-far-ac-milans-zlatan

Kan ju konstatera att Juventus, Milan och Lazio har med mer än en spelare. Men att även lag som Napoli, Roma, Atalanta och Cagliari är representerade.

Ingen från Udinese…

Fast jag skulle nog ha föredragit Di Natale före Denis. Eller kanske kört 4-4-2 för att få plats med Marchisio. Och visst kan man med fog hävda Handanovic före Buffon, men jag föredrar Buffon. Kanske av nostalgiska skäl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in