Hmm… familjen har gått och lagt sig, medan jag ser till att göra mig av med de där onödiga sista slattarna som lyckats stanna kvar i flaskorna… och naturligtvis tittar till tråden.. vafan, det är ju inte friskt på något vis…
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Håller med, absolut. Men nu pratade jag ju inte bara om spelarna, utan massörer, ättlingar till Dino Viola (president för 20 år sen...) och annat löst folk som funnits i klubben sen dinosaurierna knallade omkring. Ska du vara konsekvent i din anti calcio moderno-inställning så bör du nu citera och applådera...

…
Äsch det gör jag. Roma är en viktig klubb för väldigt många. Jag gillar Roma, det är därför jag bryr mig…
Citat:
Ursprungligen postat av zach
…
Svärpäronens data ger inga möjligheter till någon vidare sökning på nätet efter fakta men att man har bollen typ 50% av tiden hemma mot ett Juve i form ser jag som helt naturligt. Och borta mot Napoli så har de flesta sannolikt typ 40-45%. Vi hade 50%. Och nu senast mot Bologna hade vi snudd på 70%. Har vi helt enkelt anpassat oss efter motståndarna, eller har motståndet gjort det omöjligt för oss att inte ha bollen mer? Vill minnas vi bara hade marginellt över 50% borta mot Inter i september, så exakt sååå mycket som du vill ge sken av har väl ändå inte förändrats sen dess, sett till viljan att äga boll?
Dags att ägna sig åt väsentligheter nu istället, så god jul allihop!
Allt jag gjorde var att jag nämnde:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Men det är det gamla gardet. Och med gammal taktik som är det motsatta till vad Enrique förespråkar. Enrique vill ha bollinnehav, men det var fan inte det som besegrade Napoli.
Och jag verkar inte vara ensam:
It seemed a long way away from Enrique’s possession football, as most of the goals came on the counter.
“I hope to learn Italian soon and become more Italian in football terms, though I’ll never give up on attacking football.
“Everyone knows we play ball to feet and with that style there is always the chance to run into space, but I still think the best way of defending is to keep possession in the opposition area.”
http://www.football-italia.net/node/13935
När säsongen började så pekade jag på att Enrique var oerfaren, att det var fel att ge sig på Totti, och att det var fel att tvinga på ”sin” bollinnehavsfilosofi på Roma.
Jag skrev också att jag trodde att det skulle ordna sig, eftersom det är nästan omöjligt att störta Totti och att Enrique kommer att tvingas anpassa sin filosofi eftersom han och klubben trots allt vill plocka poäng.
Att jag pekade på de faror som den revolution han med ledningens stöd ville genomföra skulle kunnat ha inneburit, anser jag fortfarande var riktigt.
Även om det finns alltför många romanisti som fullständigt har missat allt som hänt, och är övertygade om att det bara var ondsint media som försökte förstöra för Roma.
Buon Natale