Om man ser på t ex Juventus så har de normalt också ett ganska stort bollinnehav. Men de vill ha bollen för att kunna anfalla och göra mål. Förutom när de leder med två mål och det börjar dra sig mot slutet, då spelar man bara av matchen.
Napoli är ett fantastiskt exempel på lag som tänker på mål så fort de har bollen. Roma har tidigare bara spelat av matchen, fast de har gjort det från minut ett. Ingen risk, och man har bollen i första hand för att förhindra motståndaren från att kunna anfalla. Vilket också visat sig i antalet avslut.
Med bl a Totti på planen kan man inte spela det spel som Enrique ville spela vid säsongens början, men man kan skapa målchanser.
Men eftersom de flesta svenska romanisti (här behöver ingen i tråden ta åt sig, utan lite generellt

) missat hela dramat med Totti, och förnekat den revolution som Enrique med ledningens stöd ville genomföra. Så borde de inte heller kunna uppskatta de framgångar som nu följer… Jag tycker att det är kul som fan att bl a De Rossi och Totti briljerar.
Romas lönekostnader är ca fyra gånger så hög som Udinese, dubbelt så hög som Napoli. De börjar nu leva upp till förväntningarna.
PS Jag har inte sett Romas senaste matcher, så jag är inte särskilt uppdaterad