Händer inte så våldsamt mycket inom Calcio, vilket leder till att tråden somnar in lite. Det är väl ok, eftersom många inlägg tål att läsas fristående i efterhand.
Fann dock ett litet misstag i mitt senaste inlägg. Länken till självmorden var tre på två dagar. Men det var i april. Då jag skrev inlägget så var det fyra på några dagar:
http://www.tmnews.it/web/sezioni/top10/in-sardegna-altri-2-suicidi-causati-dalla-crisi-economica-20130704_171744.shtml
Understryker dock naturligtvis allvaret.
Och gör också bitterheten mot myndigheternas och politikernas behandling av Is Arenas ännu större. Pengar som slösas bort fullständigt i onödan, bara för att de kan...
Allt tyder på att Cagliari får fortsätta att spela sina hemmamatcher borta. Det gör att hela grunden slås bort.
Cagliari har lyckats bygga upp ett slagkraftigt lag med god moral. Man skulle spela sina hemmamatcher på en tillfällig arena medan man byggde sin riktiga arena, Karalis. Under tiden skulla man försiktigt förstärka och ta upp kampen om europaspel. När Karalis var färdig om ca 2 - 3 år skulle man stå riktigt väl rustade...
Nu har man spenderat långt över 10 miljoner EURO på Is Arenas, och förmodligen tappat ungefär lika mycket på uteblivna publikintäkter. Bygget av Karalis har helt gått i stå. Tid, pengar och momentum. Förmodligen tvingas man sälja Astori och/eller Nainggolan. Spelarna som man till stor del bygger laget kring.
Om Thohir tar över Inter tror jag som sagt att Nainggolan står jävligt högt på önskelistan. Och Roma kan nog inte konkurrera prismässigt, även om några pund för De Rossi skulle räcka en bit på vägen.
Märkligt att det inte fokuseras mer på Thohir vs Moratti. Skulle vara en jävligt stor händels om den affären går i lås. Fast det gör det kanske? Bara jag som inte håller mig särskilt uppdaterad.
Vad tycker interisti?