Resultat: .
0%
röster
2012-01-20, 13:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Sjukt och sjukt.
Det som många missar i sådana här affärer är ju att spelaren själv måste godkänna övergången.
Kan ju finnas massor av anledningar, ens fru eller barn kan vara en tung anledning.
Av samma skäl stannade ju exempelvis Beckham i LA nu och signade ett tvåårskontrakt istället för den höga lön som väntade i Paris.

Ibland känns det som en del spelar Football Manager för mycket - inte riktat till dig personligen.
Men spelaraffärer är nog mer komplexa än vad folk i allmänhet vill tro - särskilt sådana här stora affärer.

Vet inte om jag läser dig illa nu, men jag tror capuT var mer ute efter "jävssituationen" som uppstår i affären. Rent hypotetiskt kan det ha varit så att Milan var intresserade av att göra en affär med PSG men att Barbara, i egenskap av Silvios dotter osv hindrade affären. Det är illa om en person har den typen av inflytande i affärerna. Hur det verkligen ligger till vet vi ju dock inte inte...

Jag tror inte Pato hade varit främmande för att byta till PSG, som jag fattat det gillar han både Ancelotti och Leonardo.

P.S Håller annars med om det där med Football Manager.
Senast redigerad av snillet_1 2012-01-20 kl. 13:39.
2012-01-20, 16:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det jag inte fattade med Pato/Tevez-affären var varför inte Pato gick ut mycket tidigare och sa att han inte ville lämna Milan överhuvudtaget. Att ett sälj av Pato var en del av Tevez-såpan har ju varit klart ganska länge. Istället säger Pato först i sista minuten att han inte vill flytta, och får Milans klubbledning att se ut som idioter.

Möjligt att jag missat något i rapporteringen, men den här affären var mycket mer polsk riksdag än man är van vid från Milans slipade affärsmän.

- F.G
2012-01-20, 16:50
Medlem
FabioAugustos avatar
Det var rätt många saker som talade emot en övergång för Pato. Både Barbara och Silvio ville ha kvar honom, och han fick inget extremt bra kontraktserbjudande från PSG. Milan kunde tänka sig att sälja, men de såg det inte som något negativt om han skulle bli kvar. Samtidigt ville inte Leonardo göra alltför stor oreda i Milan eftersom han gillar den klubben, och kunde även tänka sig en lite profilstarkare spelare. Det var lite fram och tillbaka, men det är det ju vi såhär pass stora övergångar. Tycker det var en helt naturlig utveckling från de flesta parter.

Vad det gäller Beckham så ville inte Ancelotti ha dit honom då han inte tyckte han var tillräckligt bra.
2012-01-20, 17:05
Medlem
Det jag uppfattade i allt myller av skvaller kring affären så var det att Pato tackade nej pga sifforna han erbjöds. Sett till det jag sett av honom på planen gällande inställning så lämnar det en del att önska.
Sist i klungan under jogg, fokuserar på skämt, småprat och sådant med Robinho & Silva istället för stretchingen. Där hittar ni saker som gör att Allegri inte värderar honom högt. Han behöver någon som får ned honom på jorden och igen och värderar om sin situation rejält. Tevez in hade gjort gott för Milans spel. Jag tror mesbah som jag sett på tok för lite blir ännu en truppspelare utan större intryck. Taiwo verkar nära QPR på lån för att utveckla honom.

Som milansupporter lägger jag nästan all min energi på att spotta och spy på Milanlab som snarare verkar skapa skador än förebygga dom. Det säger en del när en ytter går in i 2 raka matcher som trequartista, inte sant?

Shaarawy har fått en supporter i mig efter uppvisningen han hade emot Novara nu i veckan. Repris imorgon vore väldigt gott för hela laget och inte minst han själv.
2012-01-20, 17:34
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirGrunge
Taiwo verkar nära QPR på lån för att utveckla honom.
Knappast va? Karln fyller 27 i år, och vad han skulle lära sig i QPR som han inte kunnat lära sig i OM känns oklart. Handlar snarare om damage control.
2012-01-20, 18:53
Medlem
4522s avatar
Känns lite väl tidigt att räkna ut Tevez, som jag sa innan, det vore ytterst märkligt om suget bara dog över en natt sådär. Det skulle snarare kunna handla om ett rävspel av Galliani för att pressa priset mot slutet av januari. Särskilt nu när Pato blir borta ytterligare en månad. Det blir antingen Tevez (med hjälp av Raiola) eller Maxi Lopez som känslan är nu. Bara att välja den ni behagar milanisti, ett riktigt svårt val.

För egen del så var nog 2011 mitt sämsta år någonsin, då går Udinese och gör sitt bästa år genom alla tider. Hann kanske se max 75% av matcherna. När det börjar ordna upp sig så smått under 2012 så blir det råpisk mot Chievo och Genoa. Vad i helvete händer? Det kanske inte är meant to be det här kärleksförhållandet? Eller ska jag byta min avatar för att bryta förbannelsen. Det här med scaramanzia har aldrig varit min grej men i värsta fall. Avvaktar ändå med det, för nu har det sakteligen börjat ljusna, det snackas nämligen om att frälsaren Pazienza är mycket nära ett lån.

Såg att Villon hade börjat med ölen, om ni inte redan förstått det så har jag istället valt rödvin kvällen till ära.

Brindo alla vita!
2012-01-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Känns lite väl tidigt att räkna ut Tevez, som jag sa innan, det vore ytterst märkligt om suget bara dog över en natt sådär. Det skulle snarare kunna handla om ett rävspel av Galliani för att pressa priset mot slutet av januari.
…
Tevez tydligen klar för PSG:
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-01-2012/tevez-psg-adesso-giallo-milan-resta-agguato-8169012398.shtml

Och angående mitt dillande om hur El Shaarawy bör stavas:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
PS hur fan stavas El Shaarawi? Med I eller Y på slutet? Jag följer den ”italienska” stavningen med ett I, men inbillar mig att de flesta andra kör med ett Y. Men bokstaven Y ”finns inte” på italienska, och mannen är ju en spagge även om hans pappa råkar komma från Egypten. Vafan!

Hans mamma är väl italienska och la Mamma måste väl betyda något? Äh vafan il Faraone är ju ett lagom rasistiskt och samtidigt kärleksfullt smeknamn som borde kunna fungera tom på Flashback?
Så håller jag med:
Citat:
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
…
Jag stavar hans namn med y. Hans namn stavas la med y på hans tröja också?
Om han själv stavar det med ett y, så kan väl jag också göra det. Alldeles oavsett det ”italienska” alfabetet.

Men däremot blir det svårt med smeknamnet il Faraone, eftersom vi har italienaren Faraoni, som ju spelar i Inter och som också är en jättetalang.
2012-01-21, 00:24
Medlem
Saandros avatar
Har suttit i timmar nu och klickat igenom otroligt sköna oldschool bilder på flera Calcio spelare.
Måste bara bidra med denna sida.

http://interleaning.tumblr.com/

Finns fan allt! Hittade en bild där Pippo skakar hand med Gianni Angelli!
2012-01-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Har suttit i timmar nu och klickat igenom otroligt sköna oldschool bilder på flera Calcio spelare.

Åh, riktigt underbar länk!

EDIT: Förlåt, men jag måste bara nämna att Nesta är och har alltid vart väldigt överskattad som sexsymbol. Matri dessutom också.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2012-01-21 kl. 01:12.
2012-01-21, 01:08
Bannlyst
Citat:

Tack för det hittade massa legendariska bilder
2012-01-21, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Åh, riktigt underbar länk!

EDIT: Förlåt, men jag måste bara nämna att Nesta är och har alltid vart väldigt överskattad som sexsymbol. Matri dessutom också.

Äsch, visst fan är Alessandro Nesta en vacker man!
2012-01-21, 19:03
Medlem
Citat:

Fan vilken fullkomligt underbar länk! Jag har suttit helt förtrollad och klickat mig igenom 399 sidor… Fan hela tråden skulle kunna få ändra inriktning och koncentrera sig på den länken.

Fullständigt jävla briljant!

Personer, situationer och händelser… Minnen…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in