Resultat: .
0%
röster
2011-10-02, 11:34
Medlem
4522s avatar
Hur blir ett lag bättre om man ständigt skyller på domaren när det går emot? Då kommer dom aldrig inse sina brister. Inte blir det bättre av att Ranieri går bananas, dels vid sidan av plan men även nere i katakomberna efter matchen, så att Moratti nästan får springa ner och mota bort honom.
2011-10-02, 11:37
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Vidal talar ut om att han nobbade Milan och valde Juventus istället.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/10/02/2692620/arturo-vidal-i-rejected-ac-milan-for-juventus

Där har vi äntligen någon som tänker med hjärtat. För inte var det någon sportslig framgång han valde direkt.

"Did Milan want me in the summer? Yes, but I chose Juventus because they have won more titles in Italy and they have more ambition,"

Hur tänker han med hjärtat menar du?
2011-10-02, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
"Did Milan want me in the summer? Yes, but I chose Juventus because they have won more titles in Italy and they have more ambition,"

Hur tänker han med hjärtat menar du?

Det är väl ganska uppenbart att Vidal tycker om Juventus mer än Milan?
2011-10-02, 11:39
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart att Vidal tycker om Juventus mer än Milan?

Det gör han säkert men länken du postade visade inte det, snarare att han tycker Juventus är bättre än Milan.
2011-10-02, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det gör han säkert men länken du postade visade inte det, snarare att han tycker Juventus är bättre än Milan.

Länken kanske inte var den bästa källan i det här fallet men Vidal har haft Juventus som favoritlag sen han var liten knatte.
2011-10-02, 12:33
Medlem
En spontan tanke som kom upp i mitt huvud: känns inte Napoli som det enda riktigt "moderna" topplaget i Italien just nu? Jag ogillar egentligen ordet modern när jag pratar fotboll, men ni förstår vad jag menar, Napoli är ju det enda topplaget som spelar en riktigt jävla snabb och fartfylld fotboll med ettriga spelare som jobbar hårt över hela planen, vare sig man heter Cavani eller Gargano. Är inte sällan man ser Cavani nere i eget straffområde och försvarar t ex. Nu menar jag bara det sportsliga på planen, en annan faktor som gör att Napoli på allvar kan etablera sig som en storklubb är väl det ekonomiska. Har jag fattat det rätt att Napoli är typ den enda Serie A-klubben som går plus?

Vidare har man spelat 1-1 mot storsatsande Manchester City på bortaplan i CL-debuten, kört över Villarreal, mosat både Milan och Inter, och mer kommer väl. Näe, Napoli känns verkligen som en seriös utmanare till lo Scudetto i nuläget. Topplagen har de i alla fall inte haft några som helst problem med, det är väl snarare "scudetto-matcherna", likt Chievo borta på ett grått Bentegodi, som kan bli deras akilleshäl.
2011-10-02, 12:49
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
En spontan tanke som kom upp i mitt huvud: känns inte Napoli som det enda riktigt "moderna" topplaget i Italien just nu? Jag ogillar egentligen ordet modern när jag pratar fotboll, men ni förstår vad jag menar, Napoli är ju det enda topplaget som spelar en riktigt jävla snabb och fartfylld fotboll med ettriga spelare som jobbar hårt över hela planen, vare sig man heter Cavani eller Gargano. Är inte sällan man ser Cavani nere i eget straffområde och försvarar t ex. Nu menar jag bara det sportsliga på planen, en annan faktor som gör att Napoli på allvar kan etablera sig som en storklubb är väl det ekonomiska. Har jag fattat det rätt att Napoli är typ den enda Serie A-klubben som går plus?

Vidare har man spelat 1-1 mot storsatsande Manchester City på bortaplan i CL-debuten, kört över Villarreal, mosat både Milan och Inter, och mer kommer väl. Näe, Napoli känns verkligen som en seriös utmanare till lo Scudetto i nuläget. Topplagen har de i alla fall inte haft några som helst problem med, det är väl snarare "scudetto-matcherna", likt Chievo borta på ett grått Bentegodi, som kan bli deras akilleshäl.

Vi hade en liknande diskussion på sidan 698-699 här i tråden.

https://www.flashback.org/t1231238p698

Tyckte min närvaro varit usel men vart fan har du hållit hus Calciatore?! Likadant med Napoli-maffian som borde köra klackarna i taket här inne en dag som denna.
2011-10-02, 12:55
Medlem
Fhoobs avatar
Någon som kan svara på varför Novara spelar på konstgräs?

Inte fan behöver man väl konstgräs om man spelar fotboll nere i Italien. Det är ju skillnad på Novara och Gävle.
2011-10-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Någon som kan svara på varför Novara spelar på konstgräs?

Inte fan behöver man väl konstgräs om man spelar fotboll nere i Italien. Det är ju skillnad på Novara och Gävle.

nov/dec/jan/feb är inte direkt jättefint väder i Italien, speciellt inte norra. Chievo's plan såg ut som en gödsel åker förra året och Verona ligger också högt upp. Sen att Milan/Inter, Udine som också ligger i norra Italien kan behålla naturgräs handlar mycket om ekonomi också.
2011-10-02, 13:07
Medlem
Fhoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
nov/dec/jan/feb är inte direkt jättefint väder i Italien, speciellt inte norra. Chievo's plan såg ut som en gödsel åker förra året och Verona ligger också högt upp. Sen att Milan/Inter, Udine som också ligger i norra Italien kan behålla naturgräs handlar mycket om ekonomi också.

Aha. Okej. Fett kefft!
2011-10-02, 13:12
Medlem
Citat:
Vidal talar ut om att han nobbade Milan och valde Juventus istället.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/10/02/2692620/arturo-vidal-i-rejected-ac-milan-for-juventus

Där har vi äntligen någon som tänker med hjärtat. För inte var det någon sportslig framgång han valde direkt.
Milan hade behövt en sån som Vidal i nuläget, men han har rätt att Juventus känns mer ambitiösa.
Nog kan han väl ändå få sportslig framgång? Juve kommer sannolikt spela CL nästa säsong och om allt vill sig väl kan de t om vinna lo scudetto denna säsong.
2011-10-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
UDI-fucking-NESE!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in