Resultat: .
0%
röster
2011-01-14, 17:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Här har vi en som har koll

http://www.svenskafans.com/tyskland/Bayern-redaktionen-summerar-20002010-Basta-anfallare-388178.aspx

Ofattbart många klåpare på den där sidan. Lite kul att Carsten Jancker var så tongivande i Bayern München men helt skrämmande usel i Udinese. En riktig klumpeduns som folk skrattade åt när han kom springandes. Tror han mäktade med ett mål per säsong eller något i den stilen. Fattar inte ens varför han skulle köpas in.
2011-01-14, 21:47
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...plus att fåtöljen hemma är bekväm och erbjuder möjlighet att se fler matcher på samma tid som det tar att krångla sig till match.

Håller med i mycket, men just precis där har vi ju ett problem. I Italien så ser dom ju allt på ett litet annat sätt. Alltså generellt, men inte de i kurvorna. I Sverige hade det tex aldrig kommit på frågan att direktsända bilder på kommentatorer som kollar på en match TV inte har rättigheter till, vilket varit fallet i Italien. Och i Sverige skruvar man ju upp "vad-det-nu-heter-exakt"-ljudet för att optimera upplevelsen, för att förstärka ljudet från läktarna, medan man i Italien går motsatta vägen, skruvar ner så kommentatorerna ska kunna höras starkare.

Nu är italienarna på alla sätt och vis tusen gånger hetsigare och så, naturligtvis, men skulle vilja drista mig till att påstå att italienarna generellt tycker bättre om TV-sändningarna the italian way
, jämfört med den svenska. Att tystnad är något bra, att repriser är mer värdefulla, men väl på plats kommer den där snudd på afrikanska mentaliteten fram och vilken pensioner som helsst kan låta som en medlem ur wiseman med megafon nerkörd i halsen. Känns lite som att italienarna är som nån form av fornlämningar, som neandertalare, det samt lata och bekväma. Som gärna sitter på röva, men snabbt kan provocera fram svordomarna... Genom att missa en offside, exempelvis. (hoppas vi inte har någon spagge här inne haha... )

Men som du säger... hur ska man locka dom tillbaka till arenan?

Tar Roma som exempel, och tiden innan tessera del tifoso. Roma har totalt tappat nära 20 000 åskådare på 7 år. Samtidigt har man enbart sett till säsongskortsinnehavarna tappat 25 000 under samma period. Marginalåskådarna va för 8 år sen drygt 10 000. Förra året 15 000.

Det är alltså kurvorna som minskan. De och de andra som är där "hela tiden". Personligen hade jag föredragit tappa i andra ändan, men frågan är ju som du säger hur man får tillbaka dom.

Ny arenor, visst, är ett måste, men tror inte det är arenorna som dessa stått ut med varje år som nu helt plötsligt skrämmer bort dom. Är för enkel förklaring. Tror inte heller det är priserna, som i Romas fall knappt ändrats. Inte heller framgångarna verkar påverka (mer än tillfälligt). Inte heller våldet har stegrats i Rom på senare åren. Vettefan hur en permanent lösning skulle kunna se ut, men tror man hittar delar av lösningarna på ställen där man inte vill leta, och vare sig kan eller vill förändra... Maktfördelningen inom calcion. Att alla skyldiga får sitt straff för calciopoli. Att man nystar upp saker och ting. Min gissning är att furbo-italien är trött på skiten. Att problemet ligger först och främst där. Andra "petitesser" är värd att ta till vara på, absolut, men inte som den enda problemlösaren.
2011-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Håller med i mycket, men just precis där har vi ju ett problem. I Italien så ser dom ju allt på ett litet annat sätt. Alltså generellt, men inte de i kurvorna. I Sverige hade det tex aldrig kommit på frågan att direktsända bilder på kommentatorer som kollar på en match TV inte har rättigheter till, vilket varit fallet i Italien. Och i Sverige skruvar man ju upp "vad-det-nu-heter-exakt"-ljudet för att optimera upplevelsen, för att förstärka ljudet från läktarna, medan man i Italien går motsatta vägen, skruvar ner så kommentatorerna ska kunna höras starkare.

Nu är italienarna på alla sätt och vis tusen gånger hetsigare och så, naturligtvis, men skulle vilja drista mig till att påstå att italienarna generellt tycker bättre om TV-sändningarna the italian way, jämfört med den svenska. Att tystnad är något bra, att repriser är mer värdefulla, men väl på plats kommer den där snudd på afrikanska mentaliteten fram och vilken pensioner som helsst kan låta som en medlem ur wiseman med megafon nerkörd i halsen. Känns lite som att italienarna är som nån form av fornlämningar, som neandertalare, det samt lata och bekväma. Som gärna sitter på röva, men snabbt kan provocera fram svordomarna... Genom att missa en offside, exempelvis.
En möjlig anledning till att återvända är att de får lite självförtroende. Patetiskt nog tror även de, precis som många svenskar, att stämningen är högre i t ex England eller t o m i Spanien. De har ju endast jämförelsen via TV att gå på. Och när de sitter där i sin fåtölj och jämför, så är sången högre i en Arsenal eller Barcelona-match jämfört med en Roma-match.

När de väl förstår att den calcio-kultur som finns i Italien är avundsvärd, så finns möjligheten att locka tillbaka publiken. Inbillar jag mig. Hoppas jag. Möjligheten finns...

Citat:
(hoppas vi inte har någon spagge här inne haha... )

Du kommer fan att vakna med ett jävla hästhuvud under täcket.

Citat:
Men som du säger... hur ska man locka dom tillbaka till arenan?

Tar Roma som exempel, och tiden innan tessera del tifoso. Roma har totalt tappat nära 20 000 åskådare på 7 år. Samtidigt har man enbart sett till säsongskortsinnehavarna tappat 25 000 under samma period. Marginalåskådarna va för 8 år sen drygt 10 000. Förra året 15 000.

Det är alltså kurvorna som minskan. De och de andra som är där "hela tiden". Personligen hade jag föredragit tappa i andra ändan, men frågan är ju som du säger hur man får tillbaka dom.

Ny arenor, visst, är ett måste, men tror inte det är arenorna som dessa stått ut med varje år som nu helt plötsligt skrämmer bort dom. Är för enkel förklaring. Tror inte heller det är priserna, som i Romas fall knappt ändrats. Inte heller framgångarna verkar påverka (mer än tillfälligt). Inte heller våldet har stegrats i Rom på senare åren. Vettefan hur en permanent lösning skulle kunna se ut, men tror man hittar delar av lösningarna på ställen där man inte vill leta, och vare sig kan eller vill förändra... Maktfördelningen inom calcion. Att alla skyldiga får sitt straff för calciopoli. Att man nystar upp saker och ting. Min gissning är att furbo-italien är trött på skiten. Att problemet ligger först och främst där. Andra "petitesser" är värd att ta till vara på, absolut, men inte som den enda problemlösaren.

Mutor, dolda agendor, politik och maktkamp bakom dörrar osv var värre förr. Mitt korta inlägg om 1982: https://www.flashback.org/sp27771671 Så det borde inte vara bara det.

Jag är liksom du inne på bredare lösningar. Men framförallt så tror jag att publiken kommer när kvaliteten höjs. Jag är tämligen övertygad om att framtiden tillhör Tyskland och Italien.

Spanska ligan är redan fullständigt ointressant, och den engelska kommer naturligtvis att behålla sin bredd men tappa i topp när araber och ryssar slutar ösa in mer pengar. Båda dessa länders klubbar är svårt skuldsatta, och på sikt kommer de inte att kunna konkurrera. Jag hoppas att de italienska klubbarna inte försöker matcha dem för tidigt utan väntar tills tiden är rätt.
2011-01-15, 08:59
Bannlyst
Milan samtalar om Criscito. Jag tror det är bra för hans framtid om han får komma till en klubb som Milan och äntligen spela i en fyrbackslinje.
2011-01-15, 09:25
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Milan samtalar om Criscito. Jag tror det är bra för hans framtid om han får komma till en klubb som Milan och äntligen spela i en fyrbackslinje.

Minns en av hans första matcher med Juve. Jag har aldrig sett Totti leka med en spelare så mycket, rena cirkusen. Han vände ut och in på stackarn.
2011-01-15, 12:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Criscito har dock varit riktigt bra i Genoa under hösten. Skulle även han lämna så har de rödblå tappat sina tre bästa spelare sista halvåret.

- F.G
2011-01-15, 13:00
Medlem
Criscito har ju utvecklats en del sen den perioden i Juventus. Mycket lovande och skulle göra sig grym i Milan!
2011-01-15, 13:23
Medlem
wrathexs avatar
Criscito har INTE varit bra i Genoa, ni som skriver det vet absolut inte vad ni pratar om, eller så har ni helt enkelt inte sett Genoa spela.. dock så kan man säga att Criscito är en bättre spelare än Antonini. För övrigt så lär Criscito bli dyr.
2011-01-15, 13:25
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Häpp, som väntat. Du hade inget riktigt svar. Totti var bra mot Juventus, inte jättebra men bra var han absolut.

Förutom straffmålet som var säkert placerad (förväntar man sig sämre av en straffskytt av Tottis kaliber?) så kom Totti inte ens förbi Grosso. Någon som vara i just den matchen var Mexes och till en viss del Menez.
2011-01-15, 13:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Criscito har INTE varit bra i Genoa, ni som skriver det vet absolut inte vad ni pratar om, eller så har ni helt enkelt inte sett Genoa spela.. dock så kan man säga att Criscito är en bättre spelare än Antonini. För övrigt så lär Criscito bli dyr.

Jag har sett varje match med Genoa som sänts på tillgänglig kanal under hösten, och Criscito har varit en av få positiva spelare i laget, tillsammans med Ranocchia (och Toni, som varit hygglig trots att han underpresterat). Framför allt har Criscito varit bra offensivt, med kantlöpningar av hög klass, och några ruskigt bra skott utanför boxen, bl a en ribbträff i en match som hade blivit "omgångens mål" om den gått in. I ett bättre lag än Genoa så kan han åstadkomma mer än så.

Låter snarare som du inte vet vad du pratar om.

Håller däremot med om att han lär bli dyr.

- F.G
2011-01-15, 13:41
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag har sett varje match med Genoa som sänts på tillgänglig kanal under hösten, och Criscito har varit en av få positiva spelare i laget, tillsammans med Ranocchia (och Toni, som varit hygglig trots att han underpresterat). Framför allt har Criscito varit bra offensivt, med kantlöpningar av hög klass, och några ruskigt bra skott utanför boxen, bl a en ribbträff i en match som hade blivit "omgångens mål" om den gått in. I ett bättre lag än Genoa så kan han åstadkomma mer än så.

Låter snarare som du inte vet vad du pratar om.

Håller däremot med om att han lär bli dyr.

- F.G

Criscito har alltid varit bra offensivt, men jag pratar om den defensiva biten.
2011-01-15, 13:50
Medlem
David Pruttons avatar
Fantastiskt hur ni kan ha så olika uppfattningar om en vänsterback.
För mig är det enkelt, en bra vänsterback ska vara klockrent defensivt, kan han dessutom fylla på offensivt så är det ett stort plus.

Det har gått lite inflation i det här med "moderna, offensiva" ytterbackar, lite grand beroende på spelsystem så är det en oehört överskattad term och för all del, position.

Ingen kan inbilla mig att man värvar en spelare som Criscito för dyra pengar som en matchvinnare, så frågan kvarstår - sköter han defensiven klanderfritt eller ej?

Edit: Att ni värvade Antonelli från oss (Parma) borde väl betyda Criscito lämnar, eller gillar ni att samla på vänsterbackar?
Senast redigerad av David Prutton 2011-01-15 kl. 13:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in