Resultat: .
0%
röster
2011-11-06, 17:26
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380307_215324035202787_153353974733127_482912_1112 519793_n.jpg

Det regnar inte i Neapel just nu iaf.

Solen kanske skiner, men vattnet försvinner inte för det. Det går knappt ta sig ut på gatorna och det är farligt. Det är alltså att ta sig till San Paolo som är problemet mer än att det regnar. Vad jag har förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
I regnet har en del människor fått sätta livet till men inget man kan läsa om i svensk media. Varför?

Svensk media och Italien har väl aldrig gått ihop. Det står att det är översvämningar i Thailand men inte i Italien.. Sverige i ett nötskal. Samma sak när det gäller andra Italienska lag utöver Milan. Det står att Newcastle ligger högt upp i PL och de har sålt sina stjärnor. Är inte det exakt vad som Udinese håller på med? Det stod inget om Derby D'Italia men det står att Del Piero eller Quag kanske ska ersätta Cassano..
2011-11-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Trist för Parma som i 93:e minuten ligger under mot ett Lazio som i sin tur spelmässigt varit underlägsna Parma. Lazio börjar faktiskt visa upp en karaktär som påminner förvånansvärt mycket om ett så kallat vinnarlynne. Uddamålsvinster hit, sena ledningsmål dit. Finns det någonting enskilt som pekar på Lazio som eventuell utmanare så är det väl just den förmågan. En aning tröttsamt att tjata om det gång på gång, men det finns ju trots allt en anledning till att det tas upp.

Skall man aspirera på en eventuell plats till Champions League så är det först och främst en sak som behöver rättas till, och det är Cissés manér. Så fullständigt vidrig.

-d
Jag börjar precis som du tro mer och mer på CL. Lazio är så jäkla stabila. Idag spelar vi uselt, men ändå sitter man bara där och väntar på att målet ska komma. Reja ska ha cred för vad han gjort med det här laget. Från krislag till ett av ligans stabilaste gäng. Vi kan möta i princip vilket lag som helst och släpper knappt till någonting överhuvudtaget. Det enda minuset är att vi har extremt svårt mot sämre lag hemma på Olimpico. Men annars kanon; 1 torsk på 10 matcher i Serie A.

Jag är också helt övertygad om att värvningarna av Cissé och Klose spelar in i Lazios framgång. Vad jag har förstått så ska hela laget ha smittats av deras vinnarinstinkt. Djibril har bättrat sig när det kommer till hans beteende, han har en helt annan uppsyn, kämpar mer för laget, har stått för en del assist på sistone. När han blev utbytt idag gick han självmant fram till Reja (som stod en bit bort och gav direktiv) och skakade hans hand. Såg fint ut.

Edit: Nyss skrev han följande på twitter: "I will have my time i promise you guys and what is important is the team we are top of the league so its not important if i score or not"
Senast redigerad av viwil002 2011-11-06 kl. 18:21.
2011-11-06, 18:00
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Solen kanske skiner, men vattnet försvinner inte för det. Det går knappt ta sig ut på gatorna och det är farligt. Det är alltså att ta sig till San Paolo som är problemet mer än att det regnar. Vad jag har förstått.

Svensk media och Italien har väl aldrig gått ihop. Det står att det är översvämningar i Thailand men inte i Italien.. Sverige i ett nötskal. Samma sak när det gäller andra Italienska lag utöver Milan. Det står att Newcastle ligger högt upp i PL och de har sålt sina stjärnor. Är inte det exakt vad som Udinese håller på med? Det stod inget om Derby D'Italia men det står att Del Piero eller Quag kanske ska ersätta Cassano..

Fler än 500 människor har fått sätta livet till i översvämmningarna i Thailand.
2011-11-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Tusentals människor dör av svält varje dag i Afrika men inte fan hör vi mycket om det.
2011-11-06, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tusentals människor dör av svält varje dag i Afrika men inte fan hör vi mycket om det.

Inte? Aftonbladet och Expressen hade ju nyss en kampanj i flera månader om fattiga i Somalia.
2011-11-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Så varför böla över att media inte bryr sig om att några drunknar i Italien? Det händer mycket värre olyckor runt om i världen som man aldrig hör något om...
2011-11-06, 19:07
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper

Nyheter handlar ju inte bara om dödsoffer. Dessutom ligger Italien I Europa så man tycker att det ska stå något i alla fall.

De har fått stänga av många vägar i Neapel. Skolorna kommer nog vara stängda imorgon och man har stängt av flygplatsen. Vi får se vad som händer..
2011-11-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Så varför böla över att media inte bryr sig om att några drunknar i Italien? Det händer mycket värre olyckor runt om i världen som man aldrig hör något om...
Jag tror inte ni förstår katastrofens omfattning och allvar.

Serie A-matcher blev för fan inställda!!!

Cagliari förlorade igen. Mörker, och kris…

Fick dock in min trippel med Lecce, Milan och Udinese. Skulle dessutom PSG vinna ikväll så badar jag i pengar… tröstar åtminstone något…
2011-11-06, 21:12
Medlem
snillet_1s avatar
Det är naturligtvis minst lika tragiskt att så många människor dött i Thailand, men Italien är i någon mening ett civiliserat land på ett helt annat sätt. Det är en av europas största ekonomier, och det är märkligt att svensk media verkar ha svårt för Italien. De flesta av de svenska fotbollsstjärnorna har ju verkat i Italien... Thern, Liedholm, Strömberg och många fler... Något i våra psyken går uppenbarligen ihop. Liedholm och Strömberg har väl till och med blivit italienare i någon mening?
2011-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är naturligtvis minst lika tragiskt att så många människor dött i Thailand, men Italien är i någon mening ett civiliserat land på ett helt annat sätt. Det är en av europas största ekonomier, och det är märkligt att svensk media verkar ha svårt för Italien. De flesta av de svenska fotbollsstjärnorna har ju verkat i Italien... Thern, Liedholm, Strömberg och många fler... Något i våra psyken går uppenbarligen ihop. Liedholm och Strömberg har väl till och med blivit italienare i någon mening?

Finns faktiskt helrasistiska fotbollslag i Italien så det är inget vidare land att bry sig om det där...
2011-11-06, 22:30
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Å andra sidan så är ju Thailand intressant då det är ett så populärt resmål för många svenskar. Många barnfamiljer och 19-åringar som ska "finns sig själva" i sprit- och knarkorgier.

För övrigt hade SvD en ganska fyllig artikel om översvämningarna i Italien.
2011-11-06, 22:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Å andra sidan så är ju Thailand intressant då det är ett så populärt resmål för många svenskar. Många barnfamiljer och 19-åringar som ska "finns sig själva" i sprit- och knarkorgier.

För övrigt hade SvD en ganska fyllig artikel om översvämningarna i Italien.

Ja, jag menar inte på något sätt att man ska ignorera något av länderna. 19-åringar som ska finna sig själva... Briljant formulering

Ah, okej. Jag följer inte svensk media jättemycket, men det var ju bra. Jag tycker dock ändå att det finns en viss antipati gentemot Italien i svensk media...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in