Citat:
Ursprungligen postat av David.
Trist för Parma som i 93:e minuten ligger under mot ett Lazio som i sin tur spelmässigt varit underlägsna Parma. Lazio börjar faktiskt visa upp en karaktär som påminner förvånansvärt mycket om ett så kallat vinnarlynne. Uddamålsvinster hit, sena ledningsmål dit. Finns det någonting enskilt som pekar på Lazio som eventuell utmanare så är det väl just den förmågan. En aning tröttsamt att tjata om det gång på gång, men det finns ju trots allt en anledning till att det tas upp.
Skall man aspirera på en eventuell plats till Champions League så är det först och främst en sak som behöver rättas till, och det är Cissés manér. Så fullständigt vidrig.
-d
Jag börjar precis som du tro mer och mer på CL. Lazio är så jäkla stabila. Idag spelar vi uselt, men ändå sitter man bara där och väntar på att målet ska komma. Reja ska ha cred för vad han gjort med det här laget. Från krislag till ett av ligans stabilaste gäng. Vi kan möta i princip vilket lag som helst och släpper knappt till någonting överhuvudtaget. Det enda minuset är att vi har extremt svårt mot sämre lag hemma på Olimpico. Men annars kanon; 1 torsk på 10 matcher i Serie A.
Jag är också helt övertygad om att värvningarna av Cissé och Klose spelar in i Lazios framgång. Vad jag har förstått så ska hela laget ha smittats av deras vinnarinstinkt. Djibril har bättrat sig när det kommer till hans beteende, han har en helt annan uppsyn, kämpar mer för laget, har stått för en del assist på sistone. När han blev utbytt idag gick han självmant fram till Reja (som stod en bit bort och gav direktiv) och skakade hans hand. Såg fint ut.
Edit: Nyss skrev han följande på twitter:
"I will have my time i promise you guys and what is important is the team we are top of the league so its not important if i score or not"