Resultat: .
0%
röster
2011-01-11, 17:41
Bannlyst
Van Bommel ryktas vara påväg till Milan och Mino Raiola sägs vara fit for fight för att göra affären klar. Jag förstår verkligen inte vad en 33 årig spelare som Van Bommel kan ge laget Milan förutom rutin. Man har redan det i Gattuso, Ambrosini, Oddo och Seedorf. Varför inte satsa på yngre förmågor eller talanger inom sin egna akademi?
2011-01-11, 17:51
Medlem
FabioAugustos avatar
Har Flamini fått spela ytterback någonting i Milan? Han gjorde ju det i Arsenal, både till höger och vänster. Det var väl inte direkt någon wow-känsla, men han var ändå bra. Detta var ju även innan hans genombrott.
2011-01-11, 17:55
Medlem
Kalevras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Har Flamini fått spela ytterback någonting i Milan? Han gjorde ju det i Arsenal, både till höger och vänster. Det var väl inte direkt någon wow-känsla, men han var ändå bra. Detta var ju även innan hans genombrott.
Tror inte att han gjort det. Jag har också tänkt tanken några gånger och det vore intressant att testa faktiskt.
2011-01-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.A
Frågar här så slipper jag starta en ny tråd:

Någon som vet hur det är med Italien just nu, får bortasupportrar åka på sina lags bortamatcher?

Funderar på att åka till Rom och se Roma - Napoli. Detta är ju kanske lite av en högriskmatch, så jag undrar om möjligheten är stor att det kommer bortafans?

Såklart är matchen det viktigaste men iallafall jag tycker allt blir så mycket roligare med en bra kamp även på läktaren...

Bor du i Napoli och är skriven där? Då är det risk att du inte får åka. Men är du svensk så är du ingen "bortasupporter".

Edit: bor i Sverige.
2011-01-11, 18:43
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Bor du i Napoli och är skriven där? Då är det risk att du inte får åka. Men är du svensk så är du ingen "bortasupporter".

Edit: bor i Sverige.
ssl är det verkligen så? Jag har för mig att bortastå är avstängt för de utan Tesseran i högriskmatcher.. O jag tror inte det spelar någon roll om man kommer från Sverige eller ifrån Italien?
2011-01-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
ssl är det verkligen så? Jag har för mig att bortastå är avstängt för de utan Tesseran i högriskmatcher.. O jag tror inte det spelar någon roll om man kommer från Sverige eller ifrån Italien?

Då är dom fan idioter. Men då får han väl säga att han håller på andra laget då. Fan jävla idiotgrejer dom har för sig dom här pajaserna.

Det jag läst angående Lazios matcher är att t.ex. när Inter kom på besök så var alla från Lombardiet förbjudna att köpa biljett till matchen. Så då måste ju svenska Interisti fått köpa?

Edit: jag är inte så insatt i Tessera del tifoso.
Senast redigerad av ssl 2011-01-11 kl. 19:20.
2011-01-11, 20:30
Medlem
zachs avatar
Vad gäller biljetter så kan man inte svara på frågan. Sannolikt så kan man som turist bara knalla iväg och köpa en biljett väl på plats (om man har passet med sig), men finns inga garantier för det. Finns många napolitanare i Rom, vilket även Maroni vet om, så visst finns det risk det skiter sig för de som inte lyder italiens fantastiska inrikesministers och skaffar sig hans plastkort...

Annat på publikfronten...

Lite hårddraget, och beroende på källa, så kan man säga att Inter har ökat med otroliga 7000 per kamp. Milan, Cesena och Brescia med 5000. Palermo och Napoli med ca 1000. Siffror ex Brille med övertygelse skulle slänga fram för att slå tillbaka min pessimism... Dessvärre har jag koll på dom andra lagen med.

Juve -1000. Udinese -2000. Catania, Genoa, Bari, Parma och Sampdoria -3000. Lazio och Viola -5000. ROMA MINUS 10 000.

Snittet så här långt ligger på ca 23 500. Förra året slutade det på 25 500.

Blir för deprimerad av alla minussiffror så istället... Kan någon förklara Milanolagens frammarsch? Inter har ju inte direkt rosat marknaden men likförbannat så har dom ju en jävligt imponerande publikutveckling.
2011-01-11, 20:30
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Van Bommel ryktas vara påväg till Milan och Mino Raiola sägs vara fit for fight för att göra affären klar. Jag förstår verkligen inte vad en 33 årig spelare som Van Bommel kan ge laget Milan förutom rutin. Man har redan det i Gattuso, Ambrosini, Oddo och Seedorf. Varför inte satsa på yngre förmågor eller talanger inom sin egna akademi?
Bara för att det står att Milan är intresserade av han i median så behöver ju det inte vara sant. Det förstår väl alla här inne.

Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Flamini har spelat som högerback i Milan ett par gånger två säsonger tillbaka och gjorde det bra, dock uttalade han att han inte trivdes i den positionen.
2011-01-11, 20:42
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
BonhommeDeNeige: Tycker du hyllar Krasic lite väl, visst, säsongsinledningen var ljuvlig och han har potentialen att hota ute i Europa men efter avstängningen så känns han uppriktigt sagt rätt blek. När han kör sina räder så kommer han inte förbi, då lägger han sig istället och domarna har lärt sig att genomskåda den döende serben. Sedan blir det inte direkt bättre av att han sällan kommer i inläggslägen när ni har två-tre stolpar i Amauri, Toni och Iaquinta. Men som sagt, vi var många som höjde ögonbrynen och påpekade att hälften av Juventus "revolution" inte håller Juventus-kvalitet.

En spelare kan inte stå för en hel offensiv. Utan spelare omkring sig som tar löpningar och som kan behandla en boll och medverka i kombinationsspel så är vem som helst meningslös. Ytterligare en anledning till Quagliarellas skada var ett absurt hårt slag mot laget. Den enda dynamiska anfallare som finns i truppen. Krasic var fantastisk så sent som mot Lazio och Chievo, det är två omgångar sen, även om det var innan jul.
2011-01-11, 20:55
Medlem
http://football-italia.net/jan11t.html

En bekräftelse på det jag skrev om igår. Någonting stämmer verkligen inte inom Roma just. Tragisk läsning..
2011-01-11, 21:10
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.D.L
Flamini har spelat som högerback i Milan ett par gånger två säsonger tillbaka och gjorde det bra, dock uttalade han att han inte trivdes i den positionen.
Ah, tråkigt. Han har ju ändå det flesta kvalitéerna som krävs hos en ytterback. Jag hade nog velat ha tillbaka honom till Arsenal. Han var riktigt härlig sista säsongen i Arsenal och jag bryr mig inte om att han drog som bosman; hans lön i Milan var ju betydligt bättre än den han erbjöds i Arsenal och Arsenal var ju på väg att sälja honom till Birmingham precis innan hans genombrott, så det var ju inte så att Wenger lindade in honom i bomull som han gör med vissa spelare. Det var ju något visst med hans polisonger, skäggstubb och ovårdade frisyr. Utgående kontrakt efter nästa säsong också (eller?).

Däremot har han väl inte varit så himla bra under sin tid i Italien.
2011-01-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
http://football-italia.net/jan11t.html

En bekräftelse på det jag skrev om igår. Någonting stämmer verkligen inte inom Roma just. Tragisk läsning..

Totti är slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in