Resultat: .
0%
röster
2011-10-01, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David.

De Rossi är lika briljant i sin roll som Di Bartolomei som... Di Bartolomei själv var, och Totti är givetvis lika briljant som Brille79 alltid är, även om just Brille 64 inte alltid varit det.

eh sole un fora di calcio

De Rossi var ruskigt bra och passar perfekt in sin nya roll där han kan vinna boll, stötta mittbackarna och fördela vidare bollen till övriga mittfältare. Kul att DDR är bra igen efter cirka två års slummer, nu ska han bara signa det nya kontraktet...

Vad säger du om högerbacken förresten? Jag gillar Rosi och hans löpstyrka, och tror nog det är det bästa alternativet idag. Han kan sköta en hel kant på egen hand, men behöver lite understöd defensivt där han inte är helt hundra än.
2011-10-02, 00:10
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
De Rossi var ruskigt bra och passar perfekt in sin nya roll där han kan vinna boll, stötta mittbackarna och fördela vidare bollen till övriga mittfältare. Kul att DDR är bra igen efter cirka två års slummer, nu ska han bara signa det nya kontraktet...

Vad säger du om högerbacken förresten? Jag gillar Rosi och hans löpstyrka, och tror nog det är det bästa alternativet idag. Han kan sköta en hel kant på egen hand, men behöver lite understöd defensivt där han inte är helt hundra än.

Jag försvarar, upprätthåller och gillar självfallet Luis Enriques beslut att spela Rosi varenda dag i veckan, men ärligt talat så finns det bara en spelare i Roma som står ut på den positionen just nu, och det är Cassetti. Jag försvarar dock Misters sätt att välja och vraka i laguttagningarna främst på grund av sin oerhört goda smak, men även på det sätt som han ser på de egna talangerna. (Det ser ut som pesten från Katalonien spred med sig någonting bra med pring@Brille)

Och återigen: för en högerbacksposition hade Cassetti varit det givna valet, men trots allt så spelar Roma inte med en högerback utan snarare med högerytter, vilket gör att Taddei J.R. kommer passa utmärkt i sin redan givna roll.

- ddddee
2011-10-02, 00:52
Medlem
Hmm… Visade sig att vi hade skulle vara sociala, vilket naturligtvis hade en något negativ inverkan på min calcio-kväll…

Men kan se att Roma inte bara lyckades vinna, utan gjorde lika många mål idag som de gjort under alla de andra Serie A-matcherna tillsammans. Samtidigt kan jag på la Gazzetta se att Atalanta hade bollen mest! Revolution?!

Många frågetecken såklart. Har Enrique släppt sin Barca-filosofi om bollinnehav och börjat spela calcio för att vinna? Har De Rossi fått igenom sina lönekrav, efter att ha hotat att gå till City? Har Totti blivit garanterad en plats i startelvan tills han fyller 45 plus en staty till sin ära? Höjt spelarnas vinstbonus ännu ett snäpp? Det måste ju finnas anledningar till att de plötsligt vill spela boll, och det är fan inte att de plötsligt lärt sig hur man gör eller att ”de gör det för klubben”.

Och i den andra matchen verkade Inter-spelarna vara väldigt upprörda. Många gula kort för protester. Måste vara fruktansvärt när de inte kan avsätta en domare lika lätt som en tränare. Moratti gör något! Sparka tränaren, ring dina kontakter, eller… Tevez…

Vafan, känns som att alla borde strejka… "You Gotta Fight for Your Right to Party!"

Men Napoli fortsätter att imponera. Och visar med all jävla tydlighet att man definitivt utmanar om lo Scudetto
2011-10-02, 06:36
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
....

Och i den andra matchen verkade Inter-spelarna vara väldigt upprörda. Många gula kort för protester. Måste vara fruktansvärt när de inte kan avsätta en domare lika lätt som en tränare. Moratti gör något! Sparka tränaren, ring dina kontakter, eller… Tevez…

Vafan, känns som att alla borde strejka… "You Gotta Fight for Your Right to Party!"

.....

Ja, förvånansvärt att spelare blir upprörda när de blir utsatta för dömning på den där nivån. Du tror inte själv nåt är fel när Zanetti får gult kort för snack?

All heder till Napoli, men det var inte de som vann, det var Inter som förlorade detta, och hur jävla enögd man än är så kan man inte påstå att Napoli var "0-3" bättre de första 41 minuterna.

Moreno and Rocchi, sitting in a tree, K-I-S-S-I-N-G.

Hoppas verkligen det går bra för Napoli, för de har ett härligt lag, men det här var ett jävla skämt.
2011-10-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Ja, förvånansvärt att spelare blir upprörda när de blir utsatta för dömning på den där nivån. Du tror inte själv nåt är fel när Zanetti får gult kort för snack?

All heder till Napoli, men det var inte de som vann, det var Inter som förlorade detta, och hur jävla enögd man än är så kan man inte påstå att Napoli var "0-3" bättre de första 41 minuterna.

Hoppas verkligen det går bra för Napoli, för de har ett härligt lag, men det här var ett jävla skämt.
Hmm spelarna som inledde säsongen med att pissa på publiken och klubbarna genom att strejka för att få bättre förmåner? Och sedan fortsatte spelarna i Inter med att vägra spela som tränaren ville? Om jag tycker jättesynd om dem?

Tja…

Jag såg som sagt inte matcherna, utan gör mina betraktelser utifrån hur spelarna i Roma och Inter hittills har betett sig...
2011-10-02, 09:15
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit

Det ursäktar faktiskt inte Interspelarnas beteende, de visade med all tydlighet att de inte är ett kollektiv i balans - alls.

Notera hur en spelare som Pazzini betedde sig - hade jag varit Interista hade jag varit rejält besviken på spelarnas grinta.
Herregud - JA - de fick en straff och utvisning (första kortet horribelt) emot sig och JA det var felaktigt. Men det fanns ingen anledning för Inter att lägga sig och lipa så som de gjorde, de gav upp matchen i samma ögonblick som 1-0 kom.

Inter blev rövknullade (väljer du att tro det var bara Rocchi så är det väl upp till dig) igår och borde vara oroliga - hur bra är dessa spelare numer?
Jag tycker frågan är berättigad.

För övrigt gjorde Rocchi en utmärkt match
2011-10-02, 10:14
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Det ursäktar faktiskt inte Interspelarnas beteende, de visade med all tydlighet att de inte är ett kollektiv i balans - alls.

Notera hur en spelare som Pazzini betedde sig - hade jag varit Interista hade jag varit rejält besviken på spelarnas grinta.
Herregud - JA - de fick en straff och utvisning (första kortet horribelt) emot sig och JA det var felaktigt. Men det fanns ingen anledning för Inter att lägga sig och lipa så som de gjorde, de gav upp matchen i samma ögonblick som 1-0 kom.

Inter blev rövknullade (väljer du att tro det var bara Rocchi så är det väl upp till dig) igår och borde vara oroliga - hur bra är dessa spelare numer?
Jag tycker frågan är berättigad.

För övrigt gjorde Rocchi en utmärkt match

Han gjorde en bra match, inte utmärkt. Verkligen inte utmärkt.
2011-10-02, 10:17
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Han gjorde en bra match, inte utmärkt. Verkligen inte utmärkt.

Utmärkt är givetvis fel formulerat, där tog jag i för kung och fosterland.
Och givetvis är det exkluderat straffsituationen. Annars en bra insats.

För övrigt är nog Inter inte direkt vana att få feldömda straffar emot sig på hemmaplan, det tror jag är en stor anledning till att de tappade huvudet fullständigt.
2011-10-02, 10:20
Medlem
man får ju fråga vad vissaspelare gör i inter chivo,den där latin lovern,samt walter samuel bore ju söka sig därifrån och varför köpteman forlan? det har gått 1 år sedan vm han är inte lika bra längre! samt att inters mittfält känns inte lika bra längre han cambiasso känns som en trött makelele
2011-10-02, 10:20
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Utmärkt är givetvis fel formulerat, där tog jag i för kung och fosterland.
Och givetvis är det exkluderat straffsituationen. Annars en bra insats.

För övrigt är nog Inter inte direkt vana att få feldömda straffar emot sig på hemmaplan, det tror jag är en stor anledning till att de tappade huvudet fullständigt.

Dock så är inte straffsituationen värst, utan det är att Obi bör inte ha haft ett enda kort. Vilket jag störde mig mest på, annars var Rocchi bra.
2011-10-02, 10:59
Bannlyst
Vidal talar ut om att han nobbade Milan och valde Juventus istället.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/10/02/2692620/arturo-vidal-i-rejected-ac-milan-for-juventus

Där har vi äntligen någon som tänker med hjärtat. För inte var det någon sportslig framgång han valde direkt.
2011-10-02, 11:10
Medlem
sen kan disktera om han är värd alla dom pengarna vidal fan han har ju inte gjort nåt bra i juve

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in