Underbar match igår från Romas sida. Känns som att det kan vara ett väldigt bra beslut att ge Luis Enrique
tålamod. Han känns ju inte alls sådär osympatisk som flera (däribland jag) trodde från början. Visst känns det som att Totti trivs som fisken i vattnet i sin nya roll? Och Osvaldo. Ja herregud, Osvaldo börjar se bra ut! Jag trodde aldrig att det skulle inträffa, var beredd på ännu en platt insats från hans sida. Men faktum kvarstår att nu har Osvaldo gjort tre mål på tre matcher i rad och igår såg han väldigt bra ut. Trots att han är stor och kan uppfattas som klumpig visade han igår prov på fin teknik. Ibland är dock förstatouchen under kritik fortfarande. Nej, jag ber om ursäkt för att ha skrivit in Osvaldo som en given flopp, men å andra sidan är det underbart att bli motbevisad på det bra sättet.
Daniele De Rossi ser än en gång ut som den världsmittfältaren man förutspådde att han skulle bli. Det nya förhållandet ser ut att ha gjort vår käre framtida kapten mycket gott. Och på tal om kaptener, Francesco Totti slår passningar som om det vore 2004 igen. Underbart! Aleandro Rosi spelar med en oerhörd pondus, känns verkligen fint med tre presterande romanisti från start. Hoppas att vi får se mer av den Bojan man fick se igår, målet visade prov på kvalitet. Löpningarna och rörelsen kändes som en oerhört frisk fläkt, tror att han kommer bli väldigt välbehövlig. Enda plumpen i registret är väl att Fabio Borini börjar se lite vilsen ut. Och att Simon Kjaer inte fick speltid.
...Och Alessio Cerci trycker upp den i Lazios bakre delar! Är glad över att han äntligen har börjat prestera efter all den potential man såg i honom.