Resultat: .
0%
röster
2011-10-02, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
UDI-fucking-NESE!

Fast Udinese är som en pengasuktande privatskola. Man köper in spelare billigt, och sen när de har gjort succé så säljer man för stora pengar utan att ersätta med likvärdig kvalite. Udinese har inga som helst ambitioner om att vara ett topplag när man väl har chansen. Jag hyser en avsky mot såna klubbar.
2011-10-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vi hade en liknande diskussion på sidan 698-699 här i tråden.

https://www.flashback.org/t1231238p698

Tyckte min närvaro varit usel men vart fan har du hållit hus Calciatore?! Likadant med Napoli-maffian som borde köra klackarna i taket här inne en dag som denna.

Man tackar, trevlig läsning på dom sidorna. Hehe ja, jag har haft fullt upp senaste tiden kan man säga, mycket med studierna (flyttat till ny stad bl.a.) och lite annat, så det har mest blivit korta och hjärndöda inlägg i matchtrådarna den senaste tiden.
2011-10-02, 14:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Napoli håller verkligen på att bli ett riktigt världslag, spelare som Gargano, Maggio, Cannavaro, Aronica och Campagnaro har alla visat upp en kvalité de senaste åren jag inte visste att de besatt. Numer är man ett lag som kan möta lag som Inter, City och Milan och plocka poäng utan att varje spelare behöver göra sitt livs match. Idag saknar man dessutom sin store målskytt.

Lavezzi gör alldeles för lite mål, men jävlar vilket yrväder han är (fråga bara Lucio), dessutom spelar han fram till många mål. Hade fått en assist idag om inte Zuñiga missat öppet mål. Fixade även straffen mot Villarreal.

Sen får vi inte glömma Mazzari, minns när han ersatte en floppande Donadoni för två år sen och man inledde en förlustfri svit som varade i typ 15 matcher, sen har det bara fortsatt. Vilken tur för alla Napoli-fans att De Laurentiis och Mazzari blev sams i sommras, garanterat avgörande för hela säsongen. Många är tveksamma till hur de ska klara av spel i både Serie A och CL, men även förra året deltog man i europa-spel och klarade det galant.

Instämmer i allt ovanstående. Den som sett medelstora lag växa upp till storlag under glansperioder känner nog igen mönstret i Napoli för närvarande... stabil spelartrupp, en stark tränare med tydliga idéer som spelarna förstår och följer, grinta och lojalitet över hela banan, och steg för steg så uppstår en sorts "maskin" som är oberörd av både motstånd och tillfälliga motgångar. Ska inte säga att Napoli blir ett nytt Djurgårn 2003 (he-he), men det är definitivt åt den riktningen som trenden går... att man inte ens behöver Cavani är ett väldigt tydligt tecken på att lagmaskinen finns där.

Ska rota lite i minnet och se om jag kommer på några andra europeiska lag som gått från medelstora till XL-size under en period... Nottingham Forest en gång i tiden, kanske... Porto lite då och då... Dortmund i slutet på 90-talet...

- F.G

PS tycker dock fortfarande Aronica är en svag länk i försvaret!
2011-10-02, 14:48
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Instämmer i allt ovanstående. Den som sett medelstora lag växa upp till storlag under glansperioder känner nog igen mönstret i Napoli för närvarande... stabil spelartrupp, en stark tränare med tydliga idéer som spelarna förstår och följer, grinta och lojalitet över hela banan, och steg för steg så uppstår en sorts "maskin" som är oberörd av både motstånd och tillfälliga motgångar. Ska inte säga att Napoli blir ett nytt Djurgårn 2003 (he-he), men det är definitivt åt den riktningen som trenden går... att man inte ens behöver Cavani är ett väldigt tydligt tecken på att lagmaskinen finns där.

Ska rota lite i minnet och se om jag kommer på några andra europeiska lag som gått från medelstora till XL-size under en period... Nottingham Forest en gång i tiden, kanske... Porto lite då och då... Dortmund i slutet på 90-talet...

- F.G

PS tycker dock fortfarande Aronica är en svag länk i försvaret!

Snabbt svar här är väl Lyon för några år sen. Även Valencia i början på 2000-talet
2011-10-02, 14:57
Medlem
snillet_1s avatar
Vad få matcher som sänds på TV4sport. Stor besvikelse för min del som inte har varken TV11 eller TV10.
2011-10-02, 15:09
Medlem
Calogeros avatar
Underbar match igår från Romas sida. Känns som att det kan vara ett väldigt bra beslut att ge Luis Enrique tålamod. Han känns ju inte alls sådär osympatisk som flera (däribland jag) trodde från början. Visst känns det som att Totti trivs som fisken i vattnet i sin nya roll? Och Osvaldo. Ja herregud, Osvaldo börjar se bra ut! Jag trodde aldrig att det skulle inträffa, var beredd på ännu en platt insats från hans sida. Men faktum kvarstår att nu har Osvaldo gjort tre mål på tre matcher i rad och igår såg han väldigt bra ut. Trots att han är stor och kan uppfattas som klumpig visade han igår prov på fin teknik. Ibland är dock förstatouchen under kritik fortfarande. Nej, jag ber om ursäkt för att ha skrivit in Osvaldo som en given flopp, men å andra sidan är det underbart att bli motbevisad på det bra sättet.
Daniele De Rossi ser än en gång ut som den världsmittfältaren man förutspådde att han skulle bli. Det nya förhållandet ser ut att ha gjort vår käre framtida kapten mycket gott. Och på tal om kaptener, Francesco Totti slår passningar som om det vore 2004 igen. Underbart! Aleandro Rosi spelar med en oerhörd pondus, känns verkligen fint med tre presterande romanisti från start. Hoppas att vi får se mer av den Bojan man fick se igår, målet visade prov på kvalitet. Löpningarna och rörelsen kändes som en oerhört frisk fläkt, tror att han kommer bli väldigt välbehövlig. Enda plumpen i registret är väl att Fabio Borini börjar se lite vilsen ut. Och att Simon Kjaer inte fick speltid.

...Och Alessio Cerci trycker upp den i Lazios bakre delar! Är glad över att han äntligen har börjat prestera efter all den potential man såg i honom.
Senast redigerad av Calogero 2011-10-02 kl. 15:13.
2011-10-02, 15:39
Medlem
Fula Gubbens avatar
Gila-monstret saknas i La Viola så nu får Cerci m fl kliva fram... Cerci påminner för övrigt en del i sin lufsiga strandraggar-stil och teatraliska manér om Omar "The Great One" Milanetto, så vi sätter en liten asterisk vid hans namn.

Lazios lag ser återigen felbalanserat ut, med massor av kvalité framåt, och en loj och inte alltför profilstark defensiv. Gillar egentligen Dias, men tycker nog han borde kunna ha hindrat 1-0-målet.

Djissé och Klose kommunicerar ständigt på plan om löpvägar och passningsalternativ, och när sedan även Hernanes smyger fram i en listig löpning så blir det riktigt svårt för Viola-försvaret. Om Lazio kunde tajta upp sig hemåt och sluta göra plattmatcher så har man ju en ruskigt tung offensiv. Som sagt.

- F.G
2011-10-02, 15:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Snabbt svar här är väl Lyon för några år sen. Även Valencia i början på 2000-talet

Yep. Lyons storhetstid är eventuellt fortfarande pågående, vi får se hur det går i årets CL. Men Valencia för 10 år sedan är ett klassiskt exempel där allt under en period faller på plats och laget over-achieves även mot bästa internationella motstånd.

Napoli har en bit dit, men själva kurvan och feelingen är bekant.
2011-10-02, 16:40
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Det ursäktar faktiskt inte Interspelarnas beteende, de visade med all tydlighet att de inte är ett kollektiv i balans - alls.

Notera hur en spelare som Pazzini betedde sig - hade jag varit Interista hade jag varit rejält besviken på spelarnas grinta.
Herregud - JA - de fick en straff och utvisning (första kortet horribelt) emot sig och JA det var felaktigt. Men det fanns ingen anledning för Inter att lägga sig och lipa så som de gjorde, de gav upp matchen i samma ögonblick som 1-0 kom.

Inter blev rövknullade (väljer du att tro det var bara Rocchi så är det väl upp till dig) igår och borde vara oroliga - hur bra är dessa spelare numer?
Jag tycker frågan är berättigad.

För övrigt gjorde Rocchi en utmärkt match

Fint försök att provocera (för jag antar att det var det?).
Din definition av utmärkt och min skiljer sig ganska markant tror jag.
Senast redigerad av sp1rit 2011-10-02 kl. 16:42.
2011-10-02, 16:54
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Yep. Lyons storhetstid är eventuellt fortfarande pågående, vi får se hur det går i årets CL. Men Valencia för 10 år sedan är ett klassiskt exempel där allt under en period faller på plats och laget over-achieves även mot bästa internationella motstånd.

Napoli har en bit dit, men själva kurvan och feelingen är bekant.

Nu var väl trots allt perioden 1999-2004 en av dom mest framgångsrika i Valencias historia.

Däremot har du en poäng i att Valencia inte hade någon chans att utmana de två stora på längre sikt.
2011-10-02, 16:58
Medlem
Biancocelestes avatar
Älskade, älskade Lazio. Satan vad skönt med en seger. Grande Lazio e Klose!
2011-10-02, 17:00
Medlem
4522s avatar
Fast Napolis resa är ju på en helt annan nivå än klubbarna ni nämner, dom spelade så sent som 05-06 i Serie C1, går upp i B, spelar där 06-07 och sen avancerar upp i Serie A där man huserar i dagsläget. Från tredje divisionen till toppen i högsta ligan och bra spel i Champions League på lite dryga fem år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in