Apropå Sneijder...
Messi utsågs väl till "världens bästa" förra året? Och Christina Ronaldo året innan? Säger absolut inget om det, tvärtom. Men nu ska alltså (?) Sneijder prisas på samma vis...? Känns jääävligt galet faktiskt. Inget illa om Wesley egentligen, för hade givetvis gärna haft honom i Roma, men medan en sån som Messi verkligen för egen hand kan avgöra en match, så kan då definitivt inte Sneijder göra det.
Är fortfarande jävligt bitter över att sådana som Maldini och Bareis etc aldrig fått de erkännanden som de förtjänar, och känns lite som att allt går igen nu, med andra förlorare (som jag iof skiter i). För de som lägger sina röster för France Footballs och FIFA/UEFAs priser verkar fan i mig bara titta på finaler och målsekvenser. Blir parodi. Som när just Baresi och Maldini kan spela sammanlagt typ 40 år på absolut världsnivå (förmodligen som minst där Sneijder är idag bland mittfältare) utan att egentligen uppmärksammas, för var ju baaara Van Basten och de som såg till att Milan vann.
Men nu så sopar Inter rent och Holland lyckas. Och i de två lagen måste man hitta en gemensam nämnare. Och svaret är givet - Sneijder.
Men likförbannat håller alla med i påståendet att man hellre möter honom än Messi.
Fel tråd kanske men va fan... de andra trådarna undviker jag så fick bli så här.