Resultat: .
0%
röster
2010-11-07, 13:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ett sätt att döda tid till 15.00 är att kolla på Fiorentina-Chievo, sänds just nu, 0-0 i 40:e.
2010-11-07, 13:25
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ett sätt att döda tid till 15.00 är att kolla på Fiorentina-Chievo, sänds just nu, 0-0 i 40:e.

Fan, hade jag missat i min väntan - fail.
Tack!
2010-11-07, 13:26
Medlem
zachs avatar
Apropå Sneijder...

Messi utsågs väl till "världens bästa" förra året? Och Christina Ronaldo året innan? Säger absolut inget om det, tvärtom. Men nu ska alltså (?) Sneijder prisas på samma vis...? Känns jääävligt galet faktiskt. Inget illa om Wesley egentligen, för hade givetvis gärna haft honom i Roma, men medan en sån som Messi verkligen för egen hand kan avgöra en match, så kan då definitivt inte Sneijder göra det.

Är fortfarande jävligt bitter över att sådana som Maldini och Bareis etc aldrig fått de erkännanden som de förtjänar, och känns lite som att allt går igen nu, med andra förlorare (som jag iof skiter i). För de som lägger sina röster för France Footballs och FIFA/UEFAs priser verkar fan i mig bara titta på finaler och målsekvenser. Blir parodi. Som när just Baresi och Maldini kan spela sammanlagt typ 40 år på absolut världsnivå (förmodligen som minst där Sneijder är idag bland mittfältare) utan att egentligen uppmärksammas, för var ju baaara Van Basten och de som såg till att Milan vann.

Men nu så sopar Inter rent och Holland lyckas. Och i de två lagen måste man hitta en gemensam nämnare. Och svaret är givet - Sneijder.

Men likförbannat håller alla med i påståendet att man hellre möter honom än Messi.

Fel tråd kanske men va fan... de andra trådarna undviker jag så fick bli så här.
2010-11-07, 13:44
Medlem
snillet_1s avatar
Han får väl betraktas som en ganska stark gemensam nämnare med tanke på att han vann poängligan i CL och kom tvåa i VM. Med andra ord var han mycket tongivande.

Messi imponerade inte särskilt mycket i de viktiga matcherna och presterade knappt i VM. Utraderad mot Inter etc etc.
2010-11-07, 13:54
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han får väl betraktas som en ganska stark gemensam nämnare med tanke på att han vann poängligan i CL och kom tvåa i VM. Med andra ord var han mycket tongivande.

Messi imponerade inte särskilt mycket i de viktiga matcherna och presterade knappt i VM. Utraderad mot Inter etc etc.

Mycket lyckad taktik och däremed även tränare i respektive klubbar är en annan gemensam nämnare, defensiv stabilitet en annan (vilket traditionellt inte offensiva spelare bidrar till sååå mycket).

Men likafullt - jag är glad att Inter har Sneijder och inte Messi, ur egoistisk sjävbevarelse-vinkel. Och däri ligger nåt motsägelsefullt. Om Messi nu verkligen är sämre än Sneijder, varför föredrar "alla" att möta just Sneijder om man måste välja?

Och jo, Messis VM var i två av tre matcher suveränt. Men målen saknades, vilket för oss tillbaka till mitt förra inlägg... Och jag har för mig att speciellt Arsenal kan ha nåt att invända när det gäller hans spel i CL.

Känns som vi spårar ur så överlämnar till dig att sätta punkt.
2010-11-07, 14:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tippar 2-1 till Lazio -- Roma gör en bättre match än förväntat, men det räcker inte mot ett Lazio i storform. Minst 1 rött kort.

Disclaimer: Fula Gubben är en erkänt usel tippare.

- F.G
2010-11-07, 14:14
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Och jo, Messis VM var i två av tre matcher suveränt. Men målen saknades, vilket för oss tillbaka till mitt förra inlägg... Och jag har för mig att speciellt Arsenal kan ha nåt att invända när det gäller hans spel i CL.

Arsenal.. Ett lag som hade 3 ordinarie mittbackar borta och spelade med Silvestre+ en till Sopa.. Ett lag som bjöd Messi på 4 mål och Silvestre lyckades tom få assist till ett av målen.. Please. Wenger har varit tränare i 10+ år för ett lag och ändå tror han att han kan spela sin totalfotboll borta mot Barcelona istället för att ligga lågt och kontra på de faktiskt fantastiska kontringsspelarna han har.

Aja nu la jag mig i en onödig diskussion. Ville bara få det sagt.

Angående skador i Inter så vill jag tro att alla spelarna som spelade 40 matcher förra säsongen har haft väldigt svårt att komma i form igen, om man lägger till VM på detta så kanske det är förståeligt. Mourinho spelade iprincip med 12 spelare hela säsongen och roterade aldrig, ett problem som nu Benitez ska fixa ihop. Dock så hade Mourinho lyckats få igång detta lagbygge också..
2010-11-07, 14:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Mycket lyckad taktik och däremed även tränare i respektive klubbar är en annan gemensam nämnare, defensiv stabilitet en annan (vilket traditionellt inte offensiva spelare bidrar till sååå mycket).

Men likafullt - jag är glad att Inter har Sneijder och inte Messi, ur egoistisk sjävbevarelse-vinkel. Och däri ligger nåt motsägelsefullt. Om Messi nu verkligen är sämre än Sneijder, varför föredrar "alla" att möta just Sneijder om man måste välja?

Känns som vi spårar ur så överlämnar till dig att sätta punkt.

Okej, visst. Du har en poäng i lagens taktik, men samtidigt har han varit the go-to-guy i lagen. Han har presterat mest och bäst offensivt i dessa defensivt inriktade lag. Är inte det en större prestation än att göra mycket mål i ett hyperoffensivt Barca?

Och i ett VM räknas mål och inget annat. Det är såpass få matcher som betyder i princip allt. Gör du inte mål som anfallare, har du gjort en dålig match (i princip). Speciellt om du är Messi...

Men ja. Detta är möjligen off-topic
2010-11-07, 14:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fimpa Messi-snacket, här laddar vi för derby della capitale och inget annat. Grazie.
2010-11-07, 14:25
Medlem
snillet_1s avatar
LAZIO

Trolig laguppställning (4-2-3-1): Muslera, Lichtsteiner, Stendardo, Andre Dias, Radu; Brocchi, Ledesma; Hernanes, Mauri, Zarate; Floccari.

ROMA

Trolig laguppställning (4-3-1-2): Julio Sergio, Riise, Juan, Mexes, Cassetti; Perrotta, De Rossi, Simplicio; Menez; Vucinic, Borriello.

Källa: Svenskafans.

Jag har inte haft möjlighet att se Lazio i år vilket ska bli mycket intressant i och med deras starka start. Hört mycket gott om Hernanes för övrigt.
2010-11-07, 14:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
LAZIO

Trolig laguppställning (4-2-3-1): Muslera, Lichtsteiner, Stendardo, Andre Dias, Radu; Brocchi, Ledesma; Hernanes, Mauri, Zarate; Floccari.

ROMA

Trolig laguppställning (4-3-1-2): Julio Sergio, Riise, Juan, Mexes, Cassetti; Perrotta, De Rossi, Simplicio; Menez; Vucinic, Borriello.

Källa: Svenskafans.

Jag har inte haft möjlighet att se Lazio i år vilket ska bli mycket intressant i och med deras starka start. Hört mycket gott om Hernanes för övrigt.

Hade blivit väldigt, väldigt överraskad om Zarate spelar istället för Rocchi.
Senast redigerad av 4522 2010-11-07 kl. 14:38.
2010-11-07, 14:29
Bannlyst
de där laguppställningarna är fel, Juan är skadad och kmr inte spela istället bildar Mexes-burdisso en mittbackslås

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in