Resultat: .
0%
röster
2011-09-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ibland känner jag mig som osynlig, kanske alla råkat pilla in igorera-zach-knappen...

Viviani, Caprari, De Rossi, Greco, Totti, Okaka, Rosi, Curci, Verre. Alla är fostrade i klubben och två av dem är de största spelarna i klubben. Och de två förstnämnda kommer absolut och defintivt gå en ljus framtid till mötes i klubben.

Vilken klubb matchar det?

Vi har urholkats sen förra året, men fortfarande har vi egna legendarer som Conti, Tancredi, Tempestilli och De Rossi Sr i klubben. Och Elena Turra vad fan hon nu gör. Vi har tom gamle Roma-presidenten Dino Violas son kvar i klubben – 20 år efter faderns sorti!
Och vi har Cufre. Tommasi, Delvecchio, Falcao, Aldair. Vi har fler spelare än jag orkar nämna som på ett eller annat sätt inte släppt klubben helt och heller aldrig kommer göra det.

Säg mig, vilken klubb kan matcha det?

Roma bildades för att rucka på fotbollskartan. Vi har en historik som obekväma. Dagens Roma är stöpt i samma form. Amerikansk ägande eller inte.

Kom igen, vilka andra har sån tydlig profil?

Fattar faktiskt inte vart problemet ligger, hur Roma kan ha gått och blivit allas hackkyckling. Blir man det per automatik för att man har utländska ägare? (som om det skulle va sämre än ex de calciopoli-dömda!) Eller är det en ny tränare som sticker i ögonen? (Säg mini-Barca och jag frågar er varför ingen sa nåt om Mancini-light om Miha. Eller mini-Svennis om Mancini. Eller...) Hade Roma köpt färdiga spelare för dyra pengar, då hade vi kapats för det, men nu har vi blivit ett köplag för att vi – till skillnad från ex Genoa och Palermo – köper unga, utvecklingsbara spelare som förstärker och inte bara breddar.

I en tid då calcions nutid och fan i mig framtid med är kolsvart så borde nya grepp uppmuntras. Som Romas. Ni andra har traskat på i samma spår hela tiden och vi ser vart det lett oss. Tränas ni inte av Gasp, så är det Delio Rossi eller Guidolin. Fullmatad med synism i Coversiano, så det kvittar egentligen vem av dem ni har. I mångt och mycket same shit. Och snart har ni haft dem allihop utan att ni egentligen tänkt på det.
Men att få nån Zemansk galning a la Luis Enrique och en "president" som stavas Baldini - det vore ju för jävligt.
Bla bla bla

Äsch du är fan inte osynlig. Jag bara tjatar utifrån min konservativa syn och du utifrån din ”utmanar-synvinkel”.

En sak tycker jag dock att du har fel i. Enrique är fan ingen Zeman!

En tränare som jag dock hade älskat i denna situation hade varit Mazzone. En omöjlighet såklart, men han hade kunnat hantera både spelare, taktik och fans. Alla hade fan älskat den nystarten.

Ancelotti hade däremot stått jävligt högt på listan.

Jag tror inte att du hann läsa inlägget jag skrev precis innan du postade? Men för min del handlar det om respekt. Respekt för tröjan, fansen och historien, och inte minst Totti…
Senast redigerad av Brille68 2011-09-01 kl. 19:40.
2011-09-01, 20:02
Medlem
Citat:

Viviani, Caprari, De Rossi, Greco, Totti, Okaka, Rosi, Curci, Verre. Alla är fostrade i klubben och två av dem är de största spelarna i klubben. Och de två förstnämnda kommer absolut och defintivt gå en ljus framtid till mötes i klubben.

Vilken klubb matchar det?
...

Jo, men som diskuterades tidigare. Hur många romaspelare från förra säsongen vill du ha i en startelva 2011 då Roma möter Milan?

De Rossi och Totti? Och då förmodligen inte baserat utifrån deras fotbollsmässiga prestationer.

Jämför med Cagliari där jag vill ha samtliga, förutom en ny anfallare. Eftersom det bara finns en anfallare kvar från förra året.

Precis som Roma så är två av startspelarna födda och uppväxta i staden, dvs Pisano och Cossu. Dessutom har kapten Conti spelat i Cagliari sedan 1999, Agostini sedan 2004, Canini 2005, Biondini 2006 osv…

Självklart spetsas truppen med en mängd spelare från Primavera. (Visst, kan kanske skyllas på Cellinos snålhet…)

Det utvecklas en gruppdynamik, en kontinuitet både inom truppen och mellan laget och fansen. Man utvecklar känslor. Det är inte bara ett jobb…
2011-09-01, 20:18
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Skulle vara intressant att se hur du motiverar detta. Fiorentina känns väldigt trötta för mig även om Cassani är ett hyfsat tillskott...

Ja, men visst. Låt oss skeppa bort hela laget. "Supportrar" som du stödjer inte en klubb och ett lag, ni är ena jävla plastfans. Simplicio finns det ingen anledning att stöta iväg, han jobbar hårt och gnäller inte.

Men för att skåda något ljus i tunneln får man väl säga att det är kul att Sabatini och ägarna valt att satsa på yngre, lovande spelare snarare än att köra City-style även om jag är väldigt anti att man köper in 9-10 spelare på en sommar...

Tänker inte gå in på vad jag tycker gör en supporter men kan säga att jag har varit ett Roma-fan i många år. Till och med besökt Trigoria.

Simplicio är för dålig. Är likadant med Taddei stort Roma-hjärta men för dålig på plan. Varför ska vi fortsätta att satsa på äldre spelare som inte presterar? Då kommer vi aldrig uppåt i tabellen. Roma ska vara ett storlag. Borriello har för stor lön för hur han presterar för laget. Kan inte heller ha en hel elva med truppspelare.

Självklart är det generellt inte bra att värva in så många spelare under ett fönster. Något behövde göras och det visar iaf att ledningen satsar för framtiden. Roma kommer säkerligen ha ett mellanår och det är jag som supporter beredd på.
2011-09-01, 20:19
Medlem
zachs avatar
Tänkte väl inte främst på dig Brille, även om du är en jävligt tråkig jävel. Nu. Fan förr va ju du den positiva av oss, nu bidrar du med ungefär ingenting sånt...

Mazzone gärna. Om han kunde anfalla som LE. En offensiv regista. Tre anfallare. Hade knappt ens Zeman. Ancelotti hade jag önskat mig, men det här kan funka om - GIVETVIS - Totti respekteras. Och som sagt, allt annat är ovidkommande. Den som inte respekterar honom, eller de andra romarna, kan dra åt helvete. Oavsett om scudetton då försvinner.

Och Viviani varje dag före Gago. Caprari varje dag före Osvaldo. Okaka inte ens hellre än Fabio Junior. Och Totti. Alltid Totti. Och givetvis Danielino.

Jag säger Roma tar ett silver, med lite otur ett brons. De som tror annat bör inte nöja sig med oneliner. För from ungefär mitten av November så lyfter Roma. Håll i er. Lamela kommer fucka upp er big time.
2011-09-01, 20:23
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En tränare som jag dock hade älskat i denna situation hade varit Mazzone. En omöjlighet såklart, men han hade kunnat hantera både spelare, taktik och fans. Alla hade fan älskat den nystarten.

Apropå Mazzone, som givetvis har fattat hur landet ligger. Jämfört med den enda som verkligen behöver det - Luis Enrique.

http://www.romanews.eu/2011/09/01/mazzone-totti-semplicemente-fantastico-luis-enrique-deve-capire-che-ha-a-che-fare-con-la-roma/
2011-09-01, 20:28
Medlem
Citat:
Apropå Mazzone, som givetvis har fattat hur landet ligger. Jämfört med den enda som verkligen behöver det - Luis Enrique.

http://www.romanews.eu/2011/09/01/mazzone-totti-semplicemente-fantastico-luis-enrique-deve-capire-che-ha-a-che-fare-con-la-roma/

Kunde tänka mig det. Han vann mig för evigt då han och Baggio lyfte Brescia. Vid en tidpunkt då ingen annan trodde på Baggio...

http://www.youtube.com/watch?v=4tzhxiHiIj8

http://www.youtube.com/watch?v=io2g20rkkxE
2011-09-01, 20:48
Medlem
zachs avatar
Totti, Conti jr, Mazzone, Tommasi... Enligt min Romabarometer så är du ungefär 63% romanista...

Håller dock givetvis med. Helvetes vilket löpsteg karln har. Carlo alltså.
2011-09-01, 21:00
Medlem
Citat:
Totti, Conti jr, Mazzone, Tommasi... Enligt min Romabarometer så är du ungefär 63% romanista...

Håller dock givetvis med. Helvetes vilket löpsteg karln har. Carlo alltså.
Det gick inte att stoppa honom, han stormade kurvan helt jävla själv. En legend…

Och jag inbillar mig att Ancelotti också har samma känsla för stora fotbollsspelare. Som då han hade Rui Costa som trequartista, men plötsligt hade fått Pirlo billigt från Inter. Han uppfann helt enkelt en ny roll för Pirlo, för han ville ha båda på planen samtidigt. Briljant.

Det var snack tidigare om Fiorentina. Hur det kom sig att Jackbob hade tippat dem som femma i Serie A.

Jag gillar Della Valle. Konsekvent raka i det de gör. Försöker bygga ett lag som kan utmana, men samtidigt så vet de att de inte kommer att kunna vinna lo Scudetto.

Deras mercato började dåligt, men blev sedan bättre mot slutet.

Problemet är Montolivo, som fan borde placeras på läktaren likt Marchetti i Cagliari. En duktig fotbollsspelare men han var ju för fan kapten.
2011-09-01, 21:39
Medlem
4522s avatar
Ja helvete, här har man missat x antal sidor av kvalitetsmaterial. Känns lite bittert, vet inte ens vilken ände jag ska börja i. Forlan till Inter var hur given som helst, tveksamt dock om han är rätt man för uppgiften. Att Moratti lyckades sno över Zarate kom dock som en liten chock. Bra lån OM han bara hålls på rätt humör, av första bilderna att döma så skrattar han en hel del på träningen. Bådar gott. Trots det så har Inter inte haft den bästa mercaton. Det känns extremt överdrivet att säga.

Och när det gäller Nocerino så är det väl en klockren värvning? Flamini skadad och istället plockas en landslagsman in till århundradets REA-pris. För ingen trodde väl att det här skulle vara Mr. X? Då hade han presenterats för länge, länge sen. Istället får man en riktigt bra rotationsspelare med rätt egenskaper som inte kommer att börja klaga för lite bänktid. Nej, riktigt smart värvat. Särskilt eftersom det snackas om en muntlig överenskommelse med Montolivo också.

När det gäller Udinese så är man lite småbitter över hur allting har skötts. Det går inte att säga någonting om att man sålt Inler, Sanchez och Zapata. Larini har förvisso sagt att han mer än gärna velat ha kvar Sanchez ett år till men att budet inte gick att neka. Det bittra är att man inte förstärkt på platser där det råder ett solklart behov, Torje har visserligen kommit in och han kan säkerligen axla trequartista-rollen och även Pereyra har anslutit. Men i mina ögon hade det ändå behövts en punta, nu har vi bara Floro Flores som kan avlasta Totó, sagt med en viss skepticism mot Barretos fysiska status.

Speciellt när BÅDE Caracciolo och Floccari var ute på marknaden.
Senast redigerad av 4522 2011-09-01 kl. 21:51.
2011-09-01, 21:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mr X sägs vara Kaka, där en deal var på gång i augusti men vissa aspekter i penningfrågan inte kunde lösas med Real Madrid... som ändå var beredda att ta en fet förlust på den formsvage brassen.

Kan stämma, hade varit kul. Visst är Nocerino en bra värvning, och ingen är gladare än jag att se träbenet och psykfallet Flamini på läktaren istället för på plan.

- F.G
2011-09-01, 21:50
Medlem
Shuyins avatar
Nu när fönsterjäveln är stängd så kan man ju visa sig här igen...

Medan Juventus, Inter och Roma och givetvis Genoa köper hit och dit så hände inte så mycket för Viola som man kanske trodde inför fönstrets stängning. Gila och Montolivo är kvar, vilket glädjer mig. De är viktiga spelare för truppen och framförallt den förstnämnde är den prima puntan som jag känner mig säker med nu när Mutu är borta.

Silva från Velez får ses som en osexig värvning men kan bli nyttig. Men ärligt talat så har jag ingen vidare koll på nyförvärven som gjorts, förutom Cassani från Palermo som kanske är den bästa värvningen om man som jag, ser till truppbalans. Tungt att tappa Frey men hans lön motsvarar inte vad han har presterat på senare tid och Boruc kändes aldrig som en andre målvakt när han köptes från Celtic.

Men den jag sörjer mest över att tappa är Marco Donadel som har hållit i det här mittfältet de senaste säsongerna, med honom borta så lägger man mer vikt på Montolivo, frågan är om han klarar av det.

---

Annars tror jag på Milan, tittade igenom deras in och ut, och man har knappast tappat någon som man inte vill tappa. Möjligen Pirlo men har förstärkt med Nocerino och Aquilani (för övrigt en spelare som jag hade velat se i lila...).

Intressant att se hur Gasp kommer spela Inter, någon med bättre koll? Många spelare har han att välja på i alla fall...

För övrigt kan jag gilla Rom klubbarnas vilja att vara med i toppen, kanske är dags i år? Både Inter och Juventus kommer behöva tid på sig.
2011-09-01, 21:52
Avslutad
Måste säga att jag inte trodde Roma skulle värva 3 spelare som kan tillföra en del. Vet inte varför jag är förvånad då Roma alltid värvar bra i sista sekunden...

Den spelare jag mest av allt ville ha hela sommaren var faktiskt Montolivo, förhoppningsvis nästa säsong Om han nu stannar i Fiorentina efter den gånga stökiga säsongen som inkluderade kontraktsproblem hur kommer relationen mellan honom och klubben vara? Kommer han vara motiverad(framförallt med tanke på att han är kapten)?
Jag var bombsäker på att han skulle lämna, fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah
Casetti - Kjaer - Burdisso - Angel

Så tror jag backlinjen kommer se ut till en början.

Själv tror jag han spelar Juan istället för Kjaer till en början samtidigt som han använder Cicinho istället för Kassetti för att få 2 offensiva ytterbackar istället.

Citat:

Caprari påminner ganska mycket om Cerci, fast lite vassare(tänker enbart på Cercis Romasejour). Cerci exploderade i Fiorentina av någon anledning känns det som.

Däremot Viviani...Jag ser inte storheten i honom alls. Han tar fel beslut i defensiven, verkar vara för aggressiv(visserligen som De Rossi). Samtidigt så har han inte bästa positionspelet och kan inte styra spelet som De Rossi/Pizarro kan(och borde gjort förra säsongen )

Rosi trodde jag verkligen skulle bli vår nästa kantspelare och äntligen skulle Kassettis tid vara över men vad hände egentligen?

Okaka, jag ser fortfarande en enorm potential hos honom och jag väntar på hans genombrott denna säsongen. Kul att enrique verkar ha planer för honom så han för en gångs skull får lite kontinuerlig speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Mycket dyngsnack här....jag fattar inte varför inte dessa tre spelarna (Heinze, Gago & Palacio) inte skulle duga i Roma. Ibland känns det som att det blir mycket spekulation i tråden. Spelare som har talang & kapacitet, men inte presterat mycket, framställs som storstjärnor just för deras potential, medan spelare som faktiskt gång på gång visat sin klass avfärdas som komplementspelare.

Vad är den här tråden utan lite dyngsnack , visst kan det bli mycket spekulation i början av säsongen från min sida men jag gillar att spekulera om nya nyförvärv.

Heinze, han har ju spelat i världens bästa klubbar som du säger men han har nått en punkt i karriären där han redan passerat sin topp sedan länge och nu känns han bara som en avdankad, slö reservspelare, en helt okej backupspelare egentligen.

Gago, han var tidigt duktig och hade ett register av fina passningar och framspelningar. Efter detta så började han ha svårt att hitta rätt med sina passningar och hans utveckling tog stopp ganska snabbt. Nu när jag tänker lite; lyckas han hitta sitt fina spel som han visat tidigare så kan han ju bli en nyttig värvning men vad jag menar är att vi har hans spelartyp i t.ex. Pizarro och även De Rossi till viss del. Roma kunde värvat Fernando som är en spelartyp vi helt saknar som hade varit ännu mer nyttig, därav är det möjligt att jag blir lite negativ när det kommer till Gago till Roma.

Slutligen Palacio anser även jag vara en mycket duktig spelare med ful frilla. Frågan är vem han ska bänka om han anlänt till Rom? Jag ser flera spelare som mer användbara än Palacio i nuläget.
Senast redigerad av J-dilla 2011-09-01 kl. 21:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in