Resultat: .
0%
röster
2010-10-28, 17:44
Avslutad
Napoli: fyller man på laget med en anfallare och en mittfältare till av högsta klass (typ Cavani) tror jag man kan utmana om scudetton, så länge man håller sig skadefria. Så som lager är nu tror jag man kan slå sig in bland topp fyra, ifall man presterar riktigt bra under hela säsongen, går dom vidare i EL lär dom inte palla att hålla hela vägen i ligan tyvärr.

Mutu: Kommer betyda mycket för viola, Mutu+Gilardino är ett riktigt radarpar.
2010-10-28, 18:17
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce
Napoli: fyller man på laget med en anfallare och en mittfältare till av högsta klass (typ Cavani) tror jag man kan utmana om scudetton, så länge man håller sig skadefria. Så som lager är nu tror jag man kan slå sig in bland topp fyra, ifall man presterar riktigt bra under hela säsongen, går dom vidare i EL lär dom inte palla att hålla hela vägen i ligan tyvärr.

En mittfältare och en mittback är nog mer vad som behövs..
2010-10-28, 22:27
Medlem
filipdinhos avatar
Jag tycker säsongsintakten har varit dålig vf?? Jo för att jag är ett inbitet Ronaldinho fan och han har inte riktigt visat vad han går för elr bara stundvis men den lata sidan av honom gör att man snart tröttnar på att kolla i alla fall,tycker jag annars att det varit kanon,inter spelar vackert men samtidigt smärtfullt bra Jag är ju Milan fan men zlatan har ju räddat dom nåra gånger nu så de ligger väl 1? 2? har inte stenkoll,Roma börja ju kaotiskt men har skärpt sig i spelet en del,poängen kmr att skrapas in snart,hoppas jag iaf , man vill ju att de klassiska lagen ska ligga i topp,aja hade nu tänkt att kommentera denna tråd varje vecka om vad jag tycker om resultaten och händelserna,jag är ingen bank elr niva inte marcus birro heller men hoppas ge lite läsglädje tack för mig
2010-10-28, 22:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Jag tycker säsongsintakten har varit dålig vf?? Jo för att jag är ett inbitet Ronaldinho fan och han har inte riktigt visat vad han går för elr bara stundvis men den lata sidan av honom gör att man snart tröttnar på att kolla i alla fall,tycker jag annars att det varit kanon,inter spelar vackert men samtidigt smärtfullt bra Jag är ju Milan fan men zlatan har ju räddat dom nåra gånger nu så de ligger väl 1? 2? har inte stenkoll,Roma börja ju kaotiskt men har skärpt sig i spelet en del,poängen kmr att skrapas in snart,hoppas jag iaf , man vill ju att de klassiska lagen ska ligga i topp,aja hade nu tänkt att kommentera denna tråd varje vecka om vad jag tycker om resultaten och händelserna,jag är ingen bank elr niva inte marcus birro heller men hoppas ge lite läsglädje tack för mig

Försök använda färre smileys och lär dig korrekt interpunktion så blir läsglädjen tveklöst större.
http://www.ne.se/interpunktion

Kolla gärna liga-tabellen också innan du filosoferar om hur det kanske går.
2010-10-28, 22:48
Medlem
4522s avatar
Citat:

Anfallare känns rätt överflödigt, även om jag kan se poängen nu när Lucarelli är borta. Jag hade istället investerat i backlinjen som är rätt så jävla långsam och oslipad. När det gäller mittfältet så känns det ganska kompetent, det enda man kan sakna är en kreativ spelare som kan sättas in när det brister lite. Zuniga kan inte ses som någon större frälsare när det gäller den biten.

Oavsett hur mycket jag gillar Mutu så hoppas jag att han misslyckas och försvinner nu. Om ni bara visste hur många gånger den killen höjt förväntningarna och förhoppningarna i Florens för att sedan sänka hela staden över en fylla eller något annat idiotiskt beteende.
2010-10-29, 02:33
Medlem
Citat:

Anfallare har dem väl i överflöde sist jag kollade. Känns som om dem behöver 3 nya backar (om de nu ska envisas med att köra en 3 backslinje), en ny målvakt och en eller två fräscha mittfältare. Att Napoli skulle kunna utmana om scudetton är nog inget annat än önskedrömmande. De är långt ifrån scudettoklass och bör nöja sig med en EL plats.
2010-10-29, 09:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kharabam
Anfallare har dem väl i överflöde sist jag kollade. Känns som om dem behöver 3 nya backar (om de nu ska envisas med att köra en 3 backslinje), en ny målvakt och en eller två fräscha mittfältare. Att Napoli skulle kunna utmana om scudetton är nog inget annat än önskedrömmande. De är långt ifrån scudettoklass och bör nöja sig med en EL plats.

En ny målvakt? De Sanctis håller ju absolut högsta Serie A-klass.

Ni missar väl inte att det är Genoa - Inter ikväll? Kan bli skön underhållning.
2010-10-29, 12:32
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
En ny målvakt? De Sanctis håller ju absolut högsta Serie A-klass.

Ni missar väl inte att det är Genoa - Inter ikväll? Kan bli skön underhållning.

Whoa, det hade jag missat. Tack för det. Blir en rejäl värdemätare för Genoas eventuella uppåttrend. Tyvärr är skadeläget riktigt grisigt.

Citat:
Saknas på grund av skada gör Jankovic, Kharja, Palacio, Palladino, Sculli, Rudolf och Veloso.

Man plockar in lite Primavera-kycklingar, som får debutera mot CL-mästarna. Synd att inte Hallenius landat, han hade faktiskt kunnat få chansen en sån här kväll. Tror mina rödblå vänner får vara glada för oavgjort.

- F.G
2010-10-29, 12:42
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Whoa, det hade jag missat. Tack för det. Blir en rejäl värdemätare för Genoas eventuella uppåttrend. Tyvärr är skadeläget riktigt grisigt.

Man plockar in lite Primavera-kycklingar, som får debutera mot CL-mästarna. Synd att inte Hallenius landat, han hade faktiskt kunnat få chansen en sån här kväll. Tror mina rödblå vänner får vara glada för oavgjort.

- F.G

För någon match sedan så kritiserade jag Genoas ynkliga innermittfält och inte blir det bättre av att även Kharja är borta. Det mest troliga är att Gasparini plockar in Rafinha centralt. Dock lite underligt att denne Zuculini aldrig verkar få chansen? Det snackades rätt mycket om honom innan säsongen men vad har han visat hittills? Ingenting.

Inter kommer äta upp mittfältet och vinna relativt komfortabelt. Vem minns inte förra årets urladdning på Marassi när man vann med 0-5? Kan ha varit en av dom mest underhållande matcherna på hela säsongen och det var en helt sjuklig prestation. Det värsta var att resultatet var med mersmak. Amelia stod ju i mål så vad kunde man förvänta sig? "Kompetent målvakt" sa någon ...

... här har ni Stankovic mål från matchen; http://www.youtube.com/watch?v=I-5Cy--bPdE

Tror på 0-3 eller 1-3 ikväll.
Senast redigerad av 4522 2010-10-29 kl. 12:49.
2010-10-29, 15:18
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
För någon match sedan så kritiserade jag Genoas ynkliga innermittfält och inte blir det bättre av att även Kharja är borta. Det mest troliga är att Gasparini plockar in Rafinha centralt. Dock lite underligt att denne Zuculini aldrig verkar få chansen? Det snackades rätt mycket om honom innan säsongen men vad har han visat hittills? Ingenting.

Inter kommer äta upp mittfältet och vinna relativt komfortabelt. Vem minns inte förra årets urladdning på Marassi när man vann med 0-5? Kan ha varit en av dom mest underhållande matcherna på hela säsongen och det var en helt sjuklig prestation. Det värsta var att resultatet var med mersmak. Amelia stod ju i mål så vad kunde man förvänta sig? "Kompetent målvakt" sa någon ...

... här har ni Stankovic mål från matchen; http://www.youtube.com/watch?v=I-5Cy--bPdE

Tror på 0-3 eller 1-3 ikväll.

Kommer självklart inte att missa matchen! Ganska roligt att du nämner förra säsongens urladdning då till och med Genoapubliken applåderade åt Inters uppvisning, riktigt härligt! Positivt inför denna match är att Diego Milito är tillbaka och kommer förhoppningsvis få ett varmt mottagande på Marassi, dock så kommer han att börja på bänken. Jag har tippat 1-2 till Inter och egentligen spelar det ingen roll hur mycket mål det blir, bara Inter vinner så att man kan hänga med i Scudetto racet då Lazio samt Milan har gjort lite av ett "mini-ryck".

Och förresten, är det ingen av er som kan berätta lite mer om Silvio Piola som har gjort mest mål i hela Serie A, vilka klubbar osv spelade han för? Ganska imponerande av en spelare att ha gjort så många mål som han har gjort.
2010-10-29, 16:10
Medlem
http://webbsporten.se/italien-tilldoms-segern/

Italien tilldöms segern efter det som hände mot Serbien. Bra beslut av Uefa, men konstigt att Italien får spela en match utan publik? Förstår inte det faktiskt.
2010-10-29, 16:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
http://webbsporten.se/italien-tilldoms-segern/

Italien tilldöms segern efter det som hände mot Serbien. Bra beslut av Uefa, men konstigt att Italien får spela en match utan publik? Förstår inte det faktiskt.

Inte särskilt, hemmalaget står för säkerheten. Brister den så får man ta sitt straff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in