Får väl försöka sig på ett tabelltips så man kan skämmas lite i maj då
1.
Inter - Sorry Zlatan, dags att inte vinna ligan, nån jävla gång får det vara nog. Anser att man gör en riktigt fin mercato, trots förlusten av lejonet. Verkar som att Moratti tar FPP på riktigt till skillnad från många andra lag. Om nu Gasp överger sin 3-4-3 för att istället spela 4-3-3 som passar truppen ohyggligt mkt bättre.
2.
Milan Förstärkt blygsamt, men inte tappat något märkbart heller. Förlusten av Pirlo tror jag inte påverkar Allegris spelsätt så mkt, kan dock bli kännbar i omklädningsrummet då han hade mkt respekt hos det gamla gardet där. Värvningen av Aquilani kan bli mkt fin om han inte går sönder direkt, och om han får spela framför brunkarna på mitten istället för att jaga boll ihop med dem.
3.
Juventus Gillar värvningen av Vidal, men man hade Melo säsongen innan som i mitt tycke inte är en mkt sämre spelare (om man nu bortser från hans hjärnsläpp var 3:e match). Pirlo är en fin värvning han också, tror han kan få en nytändning om Conte ger honom förtroende. Viss varning för harmonin i truppen då den är i mitt tycke ligans bredaste ihop med Inters, men inte kommer kunna rotera lika mkt pga det mindre antalet matcher. Förstår inte vad man skall med alla anfallsalternativ till.
4.
Napoli Också en bra mercato, att man till slut lyckades knyta till sig Inler från Zebrette tror jag kan vara lite av årets värvning, även om han kostade en hel del. Har behållit stommen i laget, som var giftig och ung från förr, och kryddat med bra spelarvärvningar. Återstår att se hur dem tacklar Cl-spel och liga, samt om tridenten slipper några längre skador. Hoppas också att Lavezzi börjar göra lite mer strutar, då kan det bli riktigt bra.
5 / 6. Här vill jag ha bägge
Rom-lagen, vilket av dem det blir som 5a och 6a handlar enligt mig om hur bra ordning LE får på Roma, alternativt hur Lazios nya anfallsbesättning acklimatiserar sig. Känns inte alls bra att Roma missade EL, nu har man en enorm trupp som
Zach visade i några inlägg upp. Många nya ansikten som skall anpassas till ett helt nytt spelsystem, och en coach som inte verkar vara rädd för att trampa på tår. Tror det blir en del enmans-shower i Roma, på gott och ont, men det kan säkert räcka åt topp 6 iaf. Sätter Roma före om jag måste.
7.
Fiorentina Visst, kanske är lite vågat efter den usla säsongen i fjor, men jag tycker man har gjort en mkt bra mercato. Att man behåller Monty, även om hans motivation kanske inte är på topp, känns bra. Samtidigt har man fått in Cassani, som jag tycker känns som en klockren värvning sett till utgiften och truppbehovet, och Bovo som heller inte lär göra bort sig. Viktigaste "nyförvärvet" här är dock Jovetic, som jag sätter ett utropstecken på. Får Montenegriern hålla sig ur sjukstugan iår, och om Miha spelar honom som S-punta ihop med Gila kommer han vara awesome. Trist att man tappar Frey som känns hacket giftigare än Boruc.
8.
Genoa. Har inte följt med så mkt på hamnpiraternas rörelser under sommaren, mer än att Frey har anslutit. Man behöll Palacio till slut trots uppvaktande från Nerazzurri. Vidare kommentarer lämnas åt
Fula gubben
9. Får ta
Udine här, men de kan lika gärna hamna där Viola ligger nu i min tabell. Man såg bra ut mot Arsenal trots förlust, men sen var ju inte direkt Wengers mannar på topp heller. Di Natale verkar vara stöpt i samma form som Zanetti, men frågan är om han kan leda laget under en lång säsong till. Förlusterna av Sanchez och Inler skulle få alla lag att gråta en skvätt, så jag tror på ett "mellanår".
10.
ParmaSkinkorna har tappat en viktig kugge i Dzemaili, och fått in Blasi som inte direkt gjort någon glad i senaste åren. Dock så är ju Parma nytändningarnas borg, och man har fortfarande de 6 garanti-poängen som Giovinco ger när han spelar mot Juve

Synd för alla parter att man inte fick behålla Amauri, som lär får spela kort med Laquinta på juves bänk/läktare.
11.
Palermo Här är det nog bra att man bommar EL. Alldeles för mkt tongivande spelare som stuckit, om inte firma Hernandez-miccoli med support av Illcic gör en ny "napoli", och Zampa slutar sparka tränare som om de vore fotbollar så blir det nog inget europaspel nästa år. Gillar dock att man tog in Silvestri från Catania.
12. Cagliari - Vem skall göra målen?
13. Cesena
14. Catania
15. Chievo
16. Bologna
17: Siena
18: Lecce
19: Atalanta
20: Novara
Fegt att tippa 3 nykomlingar i botten, jag vet