Citat:
Ursprungligen postat av hape
Granqvist och Antonsson känns som spelare som kommer vara viktiga i sina lag. Hallenius lär bli utlånad igen och Ekstrand kommer nog få minimalt med speltid då konkurrensen är stor i Udinese för tillfället. Utlåning där med kanske, vad säger du 4552?
Jag hoppas innerst inne att Ekdal blir utlånad till ett mittenlag och får samma roll som i Bologna, finns inte en chans att han är med i Juves nya satsning. Eller vad vet jag.
Förövrigt är Stefano Pioli Rosanero klar som ny tränare för Palermo. Undrar vart Delio Rossi tar vägen nu. Några spekulationer?
Beror lite på vilka som försvinner, Zapata är i princip redan klar för Villarreal, Domizzi ryktas bort men han har sagt att han vill stanna och likadant är det med Benatia. Samtidigt har Danilo värvats och det lär ansluta minst en mittback till. Tror dock att Ekstrand får vara kvar i truppen, spela lite i cupen och hoppa in då och då. Han verkar ha acklimatiserat sig ganska bra.
Håller annars med Jackbob i hans inlägg, Ekdal i Cesena hade helt klart varit intressant även om det ser mörkt ut i och med bytet Candreva/Parolo. I Siena lär det inte heller bli något då dom ska värva D'Agostino i helgen, Parma hade varit gudomligt i och med att Dzemaili stack men det känns inte särskilt troligt, Chievo kanske? Men som du ser på resonemanget så är det mesta snårigt och oklart.
När det gäller Candreva så hade jag också gärna sett honom i Udinese
men anledningen till att han hoppar mellan olika klubbar är ömsesidig. Han påpekar ständigt att han vill vidare och klubben är inte beredd att ha kvar någon som ständigt bitchar om att han vill röra på sig. Varenda sommar har han börjat snacka om det.