Resultat: .
0%
röster
2011-09-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaaaaah
Som romanista är jag för första gången på flera, flera år hoppfull inför säsongen. Lagbygget ser minst sagt intressant ut. Känns otroligt skönt att defensiven (högerback?) är så mycket bättre i år med ett kreativt anfall.

Gillade både Menez och Vucinic men det är inga spelare man vinner Scuddettor på, alldelles för ojämna. Att Taddei klarade sig denna gången också är tamefan helt otroligt. Bort med Taddei, Simplicio, Okaka, Rosi och Borriello i januari.

Tack Sabatini för en otrolig sista dag på mercaton!

Har inte bestämt mig för om jag ska elda upp min Mexxes tröja från 05/06 ännu.
Utav nyfikenhet. Hur många romaspelare från förra året räknas ta en plats i startelvan?
2011-09-01, 15:39
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Utav nyfikenhet. Hur många romaspelare från förra året räknas ta en plats i startelvan?

Juan, Burdisso, Casetti, De Rossi, Totti. Spelarna jag listade är spelare jag vill ha bort. Därmed inte sagt att dom inte kommer få spela.
2011-09-01, 15:48
Bannlyst
Elia på läkarundersökningen http://i34.photobucket.com/albums/d120/elsporko123/dancintreadmill-1.gif

Det är ju inte han om ni nu inte ser det. Juventus gör en bra silly season, bästa värvningen av alla i Serie A.... Talar om Vidal. Visst att juventus fansen hoppades på en enorm spelare som typ tevez, aguero mfl mn de namnen får man inte utan europa spel. och ser vi till det har Juventus gjort en grym silly season.
2011-09-01, 15:52
Medlem
Citat:
Juan, Burdisso, Casetti, De Rossi, Totti. Spelarna jag listade är spelare jag vill ha bort. Därmed inte sagt att dom inte kommer få spela.
Ok, så endast en av Kjær, Cicinho, Angel, Heinze osv kommer att ta en startplats? Trodde att försvaret var en av de viktigaste lagdelarna att förstärka, med tanke på hur det fungerade förra säsongen och att Mexes lämnat. Lite märkligt...
2011-09-01, 15:56
Medlem
Baaaaaaahs avatar
Casetti - Kjaer - Burdisso - Angel

Så tror jag backlinjen kommer se ut till en början.
2011-09-01, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Elia på läkarundersökningen http://i34.photobucket.com/albums/d120/elsporko123/dancintreadmill-1.gif

Det är ju inte han om ni nu inte ser det. Juventus gör en bra silly season, bästa värvningen av alla i Serie A.... Talar om Vidal. Visst att juventus fansen hoppades på en enorm spelare som typ tevez, aguero mfl mn de namnen får man inte utan europa spel. och ser vi till det har Juventus gjort en grym silly season.

Ni bundesligarunkare kan ju bara dra från tråden. Vidal är långt ifrån ligans bästa värvning.
2011-09-01, 16:02
Medlem
Fotzens avatar
Måste säga att Roma och Juve har gjort den bästa mercaton. Framför allt Roma som spurtade sista dagen och fick in ett par intressanta namn. Inter har det bästa anfallet tillsammans med Milan i Serie A just nu, jag hoppas innerligt att Zarate inte agerar som han gjorde de sista två åren i Lazio. Dvs att han bara dribblar själv och skjuter från omöjliga vinklar. Hade gärna sett att Inter fick in en tung mittback som komplement åt Lucio och Samuel.
2011-09-01, 16:08
Medlem
Citat:
Casetti - Kjaer - Burdisso - Angel

Så tror jag backlinjen kommer se ut till en början.
Ok, så det var mer en breddning än en förbättring av backlinjen? För Kjær är väl inte särskilt mycket bättre än Mexes? Det var ju ganska dyra inköp...

Men du tror alltså att Burdisso och Casetti kommer att vara förstavalet före t ex Heinze och Cicinho?
2011-09-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Ni bundesligarunkare kan ju bara dra från tråden. Vidal är långt ifrån ligans bästa värvning.
Lite omotiverat otrevlig ton där va?

Dessutom kan ju Vidal mycket väl visa sig vara den viktigaste värvningen när säsongen summeras.
2011-09-01, 16:39
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
5. Fiorentina

Skulle vara intressant att se hur du motiverar detta. Fiorentina känns väldigt trötta för mig även om Cassani är ett hyfsat tillskott...

Citat:

Gillade både Menez och Vucinic men det är inga spelare man vinner Scuddettor på, alldelles för ojämna. Att Taddei klarade sig denna gången också är tamefan helt otroligt. Bort med Taddei, Simplicio, Okaka, Rosi och Borriello i januari.

Ja, men visst. Låt oss skeppa bort hela laget. "Supportrar" som du stödjer inte en klubb och ett lag, ni är ena jävla plastfans. Simplicio finns det ingen anledning att stöta iväg, han jobbar hårt och gnäller inte.

Men för att skåda något ljus i tunneln får man väl säga att det är kul att Sabatini och ägarna valt att satsa på yngre, lovande spelare snarare än att köra City-style även om jag är väldigt anti att man köper in 9-10 spelare på en sommar...
2011-09-01, 16:44
Medlem
Ser att snillet_1 förstod vart jag var på väg.

Man kan konstatera att fansens två favoriter ännu är med, även om De Rossi inte skrivit på förlängning och att Totti håller på att knuffas ut. Nåväl för dessa två tycker jag att man nu skaffat dugliga ersättare.

Dessutom har man ju ändrat spelsätt nu under den nya tränaren, vilket gör att De Rossi och och framförallt Totti inte lämnar några större hål efter sig. Att spelsättet blir permanent och att de nya friska vindarna kommer att hålla i sig är ju också den nya organisationen en garanti för.

Har man ännu börjat diskutera om man kan byta ut den ganska trista varghonan mot en anfallande, lite häftigare variant? Typ mitt i språnget med öppen käft. Skulle sälja bättre...

Visca Roma!

OK så jag är lite spydig. Roma har gjort en riktigt fin mercato rent fotbollsmässigt, men det är det här med tröja, fans, traditioner, historia...
2011-09-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Skulle vara intressant att se hur du motiverar detta. Fiorentina känns väldigt trötta för mig även om Cassani är ett hyfsat tillskott...
Äh, motiverar det inte med nåt särskilt egentligen, mer än att jag ville ha ett tips som sticker ut lite från mängden.

Ska man nödvändigtvis hitta en anledning så är det väl att jag tycker att det känns väldigt jämnt om platserna under topp 4. Jag är inte helt säker på om Lazio blir fågel eller fisk (gissar på mittemellan), Roma behöver nog lite tid och Genoa blir man ju inte riktigt klok på. Udinese tror jag tyvärr får en mellansäsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in