Resultat: .
0%
röster
2010-07-26, 00:51
Avslutad
Händer en del i Roma,
Barusso och Pit är tillbaka, av någon anledning diggar jag dessa fotbollspelare. Barusso är ett monster som påminner om en liten bättre version av Sissoko. Har svårt med passningspelet men hans fysik...
Kommer ihåg när han brutalt tacklade falska Ronaldo när Roma spelade mot United.
Ranieri vill ju ha en stark defensiv mittfältare ā la Sissoko så det blir intressant att se om han väljer att satsa mer på Barusso. Han har ju sagt att han denna säsongen vill bygga laget så som han själv vill och det ska bli intressant att se hur hans vision ser ut.

Pit är en intressant spelare, hunnit fylla 27 år och spelat 1-2 matcher för Roma hittills. Han verkar ha någon sorts talang men vilken vet jag inte gillar bara hans frilla.

Baptista på väg till Olympiakos för 5-6 mille euro, det är nog bäst så då han inte kommit upp i en tillräckligt bra standard helt enkelt. Nu är det bara att bli av med Cerci och Brighi så är jag nöjd.

Vad gäller Burdisso är det tråkigt att Roma säkerligen inte kommer köpa loss honom, dock så får man se det positiva i situationen nämlingen Andreollis "genombrott". Hur man har missat mittbackens talang och misstagit den för bänkvärmare är ofattbart, han är en av få "smala" mittbackar som är bra i luftrummet och borde för längesen tillåtits ta ett kliv framåt i karriären(inte nödvändigtvis i Roma).

Det verkar även som om Ranieri ser Cicinho som startman istället för Cassetti och personligen tror jag att utlåningen förra säsongen kan ha gett Cicinho lite arbetsro för att starta om på nytt med mer speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
När släpps spelschemat ?

Skrev detta förövrigt i en annan tråd:

Kör Hussfelt, Jarelind & Kristiansson som kommentatorer.
Petter Johansson som ledare av sändningen tillsammans med Simon Bank som sidekick.
Försök hitta utrymme för Italien bloggaren Ola Wiklander också, kanske kan ge några fina reportage med allt ifrån besök hos Albin Ekdal i Bologna till Cassanos uppväxt i Bari.

Sen så tycker jag det skulle vara fantastisk med Tomas Nordahl som en slags utsänd gubbe som provar på vin och god mat=)

Synpunkter? Någon som vet kanske mer om hur sändningarna kommer se ut:P

Har för mig att spelschemat släpps 28 juli(?)

Du borde fan bli ansvarig för deras sändningar med dina ideér
Senast redigerad av J-dilla 2010-07-26 kl. 01:04.
2010-07-26, 01:40
Medlem
Har också hört att spelschemat släpps på onsdag, ska bli kul att se vilka matcher Roma för hemma på hösten nu så man kan börja planera en resa ner!

Om Baptista nu blir såld till Olympiakos tror jag att man kommer kunna köpa loss Burdisso från Inter då man får in pengar för honom och blir av med en stor utgift då han sitter på en riktigt fet lön.

För övrigt så gjorde Toni hattrick i sin debut i Genoa idag, men motståndet kunde nog varit bättre. Matchen slutade 11-1 till Genoa.. Och Allegris första match som milantränare slutade med förlust med 0-2 mot Varese.
--------------------------------------------------------

Vad jag har förstått så har Lazio Ultras bestämt sig för att lägga ner verksamheten på obestämd framtid. Detta eftersom man känner att man saknar helt frihet numera och blir behandlade helt respektlöst. Såklart även med det nya "La tessera del tifoso" som träder in denna säsong.

Verkligen synd tycker jag, men jag förstår dom och det är nästan den enda vägen att gå. Om man vill få politikerna i Italien att lyssna måste Ultras-grupperna göra något tillsammans och kraftigt. Så man får se hur Serie A är utan Ultras och vilken stor betydelse dom har. Det finns en stor chans/risk, beroende på hur man ser på allt, att fler grupper följer efter och detta kan nog bli en extra dramatiskt år för vår kära il calcio. Ska bli spännande att följa fortsättningen!
2010-07-26, 02:14
Medlem
Ska ner till Firenze om nån vecka och vad jag har förstått har några av er som är flitiga här i Serie A-tråden varit där/bott där.. Några tips på saker man måste se, bra billiga resturanger och övrigt? Bara allmänna tips alltså. Drar även senare vidare till Venedig (med bil) vet ni några fina ställen på vägen eller saker man bör göra/undvika väl framme i Venedig.
Kan tänka mig att där lär vara rejält varmt inne i firenze, hört att det finns god glass

För att bidra lite till fotbollssnacket:

AB hade nån artikel där Barca och Milan skulle kunna tänka sig att byta Zlatan mot Thiago Silva... Troligtvis bara skitsnack men ändå, skulle det vara sanning tycker jag Barca gör den största vinsten, Zlatan är ändå uppåt 30 och hade en medioker säsong medans Silva är 25 och var mycket bra under säsongen.

Undra vilken Berlusconis "megavärvning" blir, han har ju lovat att köpa 1 stjärna.
Senast redigerad av Calciatore 2010-07-26 kl. 02:25.
2010-07-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
...

--------------------------------------------------------

Vad jag har förstått så har Lazio Ultras bestämt sig för att lägga ner verksamheten på obestämd framtid. Detta eftersom man känner att man saknar helt frihet numera och blir behandlade helt respektlöst. Såklart även med det nya "La tessera del tifoso" som träder in denna säsong.

Verkligen synd tycker jag, men jag förstår dom och det är nästan den enda vägen att gå. Om man vill få politikerna i Italien att lyssna måste Ultras-grupperna göra något tillsammans och kraftigt. Så man får se hur Serie A är utan Ultras och vilken stor betydelse dom har. Det finns en stor chans/risk, beroende på hur man ser på allt, att fler grupper följer efter och detta kan nog bli en extra dramatiskt år för vår kära il calcio. Ska bli spännande att följa fortsättningen!

Till min förvåning så dominerar inte "tessera del tifoso"-diskussionen i tråden. Vi kan vara på väg in i ett skeende som är det viktigaste i italiensk fotboll, åtminstone detta årtusende. Calcios förvandling mot den engelska och framförallt spanska varianten kan stå för dörren.

Nåväl, för att fortsätta med ett något melankoliska tonläge, så konstaterar jag att Juventus fortsätter agera som om de inte var Juventus. Utan vilja och stil.

Jag kommer ihåg hur galen jag var 1995 då Baggio, som ansågs som den bäste i världen, såldes för att man istället ville satsa på Del Piero. I Efterhand så kan man konstatera att detta cyniska byte var korrekt. Idag verkar man välja att satsa på en medioker Diego före Giovinco. Man nöjer sig med Diego. Utan någon vilja att bli bäst...

Enda ljusglimten är väl att Zeman och Foggia åter har funnit varandra. Hoppas att de lyckas.
2010-07-26, 10:50
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Till min förvåning så dominerar inte "tessera del tifoso"-diskussionen i tråden. Vi kan vara på väg in i ett skeende som är det viktigaste i italiensk fotboll, åtminstone detta årtusende. Calcios förvandling mot den engelska och framförallt spanska varianten kan stå för dörren.

Är inte direkt lika förvånad som dig Brille... Tråkigt i sig, men ännu tråkigare är ju att du har helt rätt - det här skeendet är det största på tammefan tusen år inom Italienska fotboll. Och den passerar obemärkt förbi här. Så Brighi hit, Juve och Inter dit. Förvanlingen som nu kan komma vore i paritet med calciopoli upphöjt till 50000 miljarder.
För i dagsläget så bojkottar vad jag förstått 33 kurvor "tifoso-kortet". Alltså inte 33 grupper, utan KURVOR. Vissa ställer sig på andra platser på arenan, medan andra lämnar stadion helt. Vet det finns få vettig svenska och engelska sidor som berör det här men som vanligt är www.asromaultras.org en ljusglimt i ett numer rätt totalt mörker.

Kurvorna har varit lite av vad Christiania är i Köpenhamn, men gli ultras tog sig för stora friheter, och nu dödar motståndarna den charmiga delen av italiensk fotboll som alltid funnits där. Vi har kunnat förlora, men vi har alltid haft fansen. Som fram till för nåt år sen faktiskt var världens bästa. Men nu... vad har vi nu? Och då menar jag "vi" som i vi alla calcio-vänner... Har vi världens starkaste liga? Har vi de bästa spelarna? Har vi någon positiv vibb what so ever?

För absolut enda gången i mitt och Brilles liv så är jag den mer positiva dock... Italienare är inte till sättet vad engelsmännen är. Och dom är hetsigare än spanjorerna med. Det är lite som att tämja ett lejon, för snart sitter någon av oss där, på något litet torg i nån italiensk skithåla och hör en diskussion som ballar ur till polsk riksdag, där alla skriker åt alla.
Och då vet vi, Maroni och hans motbjudande kollegor kommer inte kunna döda oss helt. Men hur fotbollen ser ut i italien när vi reser oss är... kanske inte en plats där vi vill vara. Eller en resa vi vill följa med på.

Citat:
Enda ljusglimten är väl att Zeman och Foggia åter har funnit varandra. Hoppas att de lyckas.

Ditt inlägg och mitt svar förstörde mitt morgonhumör så återkommer när jag torkat tårarna och slutat lipa, för där har vi ju nåt positivit i allt mörker.
2010-07-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Är inte direkt lika förvånad som dig Brille... Tråkigt i sig, men ännu tråkigare är ju att du har helt rätt - det här skeendet är det största på tammefan tusen år inom Italienska fotboll. Och den passerar obemärkt förbi här. Så Brighi hit, Juve och Inter dit. Förvanlingen som nu kan komma vore i paritet med calciopoli upphöjt till 50000 miljarder.
För i dagsläget så bojkottar vad jag förstått 33 kurvor "tifoso-kortet". Alltså inte 33 grupper, utan KURVOR. Vissa ställer sig på andra platser på arenan, medan andra lämnar stadion helt. Vet det finns få vettig svenska och engelska sidor som berör det här men som vanligt är www.asromaultras.org en ljusglimt i ett numer rätt totalt mörker.

Kurvorna har varit lite av vad Christiania är i Köpenhamn, men gli ultras tog sig för stora friheter, och nu dödar motståndarna den charmiga delen av italiensk fotboll som alltid funnits där. Vi har kunnat förlora, men vi har alltid haft fansen. Som fram till för nåt år sen faktiskt var världens bästa. Men nu... vad har vi nu? Och då menar jag "vi" som i vi alla calcio-vänner... Har vi världens starkaste liga? Har vi de bästa spelarna? Har vi någon positiv vibb what so ever?

För absolut enda gången i mitt och Brilles liv så är jag den mer positiva dock... Italienare är inte till sättet vad engelsmännen är. Och dom är hetsigare än spanjorerna med. Det är lite som att tämja ett lejon, för snart sitter någon av oss där, på något litet torg i nån italiensk skithåla och hör en diskussion som ballar ur till polsk riksdag, där alla skriker åt alla.
Och då vet vi, Maroni och hans motbjudande kollegor kommer inte kunna döda oss helt. Men hur fotbollen ser ut i italien när vi reser oss är... kanske inte en plats där vi vill vara. Eller en resa vi vill följa med på.

Ditt inlägg och mitt svar förstörde mitt morgonhumör så återkommer när jag torkat tårarna och slutat lipa, för där har vi ju nåt positivit i allt mörker.

Briljant inlägg zach.

Kurvorna står för känslor och passion, det vill säga det som de flesta av oss älskar med calcio. Och frihet! När nu myndigheterna vill ytterligare begränsa deras frihet så offrar de kanske det viktigaste i deras liv.

Fan, jag vill inte ha uppleva publik som artigt sitter och applåderar diverse artisteri som utförs på en fotbollsplan. Jag vill ha en känsla på liv och död, en insikt om att calcio är jävligt viktigt. Jag vill se spelare som spelar för något större än sitt ego och konto.

Jag vill ha motsättningar och kamp. Både kurvor och spelare ska vara engagerade i kampen, dvs det som tillsammans bildar ett lag. Jag vill ha Materazzi mot Shevchenko, Totti mot Di Canio, och Cassano mot alla. Och jag vill ha Curva Nord mot Curva Sud. Jag vill ha hån, lycka, avsky, sorg, skratt, tårar, kärlek...
2010-07-26, 12:37
Medlem
Citat:
...

Jag vill se spelare som spelar för något större än sitt ego och konto.

...

Balotelli ska nu vara klar för Manchester City enligt La Gazzetta dello Sport.
2010-07-26, 12:52
Medlem
Vilka kurvor har beslutat att bojkotta denna säsong? Förutom Lazio.
2010-07-26, 20:38
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:

Skönt enligt mig som är Interista. Visst, han är en grym talang och kan bli hur stor som helst om han får bukt med sitt humör men fan vad man har tröttnat på honom sen det han gjorde säsongen som har varit.
Sitter i ett italienskt tv-program och tar på sig en Milantröja, kastar Intertröjan på marken efter Barcelona matchen och när man såg hur alla andra spelare i Inter kämpade för segern så kommer han in och joggar på planen. Att han är uttalad Milanista gör inte det hela bättre.
Nej, låt han gå till City och hoppas på att Mancini kan få honom på rätt bana igen så kanske man får se honom i Gli Azzurri i framtiden.
2010-07-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Skönt enligt mig som är Interista. Visst, han är en grym talang och kan bli hur stor som helst om han får bukt med sitt humör men fan vad man har tröttnat på honom sen det han gjorde säsongen som har varit.
Sitter i ett italienskt tv-program och tar på sig en Milantröja, kastar Intertröjan på marken efter Barcelona matchen och när man såg hur alla andra spelare i Inter kämpade för segern så kommer han in och joggar på planen. Att han är uttalad Milanista gör inte det hela bättre.
Nej, låt han gå till City och hoppas på att Mancini kan få honom på rätt bana igen så kanske man får se honom i Gli Azzurri i framtiden.
Håller med, skönt att äntligen skeppa iväg honom. Sätt Muntari på samma bananbåt mot England så är det nästintill perfekt. Hoppas dock att han blir Cassano II och att han floppar hårt i PL. Jag har inget övers för den killen efter att han kastade tröjan på marken efter Barcamatchen, han spottade på laget, oss fans, sina medspelare och Moratti som tagit hand om honom under dessa 2 år.
Hoppas Adebayor kan ta sig i kragen den här säsongen och cementera sin plats på topp så Balotelli i stort sett inte har någon position att spela på då konkurrensen i City är mördande med alla nyförvärv, låt han sedan återvända till Italien och spela i sitt älskade Milan där han får gå samma öde till mötes som Ronaldo.

PS. Någon borde säga till Moratti att få den här paragrafen inskriven i alla nya spelarkontrakt f.r.om. idag: "Vågar Du kontakta Mino Raiola och anställa denna pajas som agent rivs Ditt kontrakt med omedelbar verkan och samt så tillkommer en bötessumma på €50m."

Dock kan man inte klaga på att killen ger oss stora inkomster genom att sälja våra divor
2010-07-27, 16:14
Bannlyst
Citat:

Skönt att Serie A blivit av med den pajasen, den lilla negerungen kan inget annat än att vara kaxig och spydig, jag tror inte att han lär bli en stor spelare i framtiden men vem vet kanske Mancini kan få hans lilla neger ap hjärna att förstå att allt blir inte som han vill.
2010-07-27, 19:12
Medlem
Fattar inte hur man kan tycka att det är skönt att Balotelli försvinner från Serie A, jag kan möjligtvis förstå Inter-supportrarna som nog är trötta på honom...

Han är ju en karaktär på sitt sätt och en spelare vars utveckling man vill följa. Jag hade tyckt det varit roligast om han hade blivit utlånad till någon italiensk mittenklubb där han kunde känna att han är stjärnan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in