Resultat: .
0%
röster
2010-09-01, 10:13
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Posthora
Snälla du ska inte snacka, du visste knappt vad Chelsea var innan juderyssen spruta in pengar i klubben

Eh jo, alla är inte 15 år gamla som du.
2010-09-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Posthora
Snälla du ska inte snacka, du visste knappt vad Chelsea var innan juderyssen spruta in pengar i klubben

Haha man blir så trött på alla kids . Också jobbigt att man hela tiden ska behöva förklara sig och försvara att man håller på Chelsea.
2010-09-01, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Varför tror alla att Amelia ska stå? Han är värvad till att vara 2a, Abbiati är givet förstaval!

Dessutom lär Milan aldrig spela Ibra/R80/Pato/Robinho samtidigt, man kommer med största sannolikhet hålla sig till sig 4-3-3 och en av dem kommer att vara utanför hela tiden alt. spela på mittfältet. Robinho är ingen spelare man ändrar spelsystem på grund av

Han tror att alla med nummer 1 är förstamålvakt

Lite småfyndigt av en Chelski fan att säga att alla kommer hålla på Milan nu
2010-09-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Varför tror alla att Amelia ska stå? Han är värvad till att vara 2a, Abbiati är givet förstaval!

Dessutom lär Milan aldrig spela Ibra/R80/Pato/Robinho samtidigt, man kommer med största sannolikhet hålla sig till sig 4-3-3 och en av dem kommer att vara utanför hela tiden alt. spela på mittfältet. Robinho är ingen spelare man ändrar spelsystem på grund av

Sen av någon anledning så struntar dom flesta som gör Milans elvor att ta ut kaptenen Ambrosini, så
här kommer troligtvis se ut under hösten

Abbiati(Amelia)
Bonera(Papa) - T.Silva(Onyewu) - Nesta(Yepes) - Antonini(Zambrotta)

Seedorf(Boateng) - Ambrosini(Gattuso) - Pirlo(Flamini)

Pato(Robinho) - Ibra(Pippo) - R80(Robinho)

---

Sen Montelongo Bruno ny från River Plate är en back i något slag(enligt wiki höger), Utfrysta spelare blir då Jankulovski, Oddo, Strasser Rodney, Abate Ignazio, Oduamadi Nnamdi
Senast redigerad av Znorken 2010-09-01 kl. 12:27.
2010-09-01, 12:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Som nybliven Genoa-fan postar jag för ordningens skull om lagets överraskande värvning från svenska Superettan, Hammarbys skyttekung Linus Hallenius...

Inte.
2010-09-01, 12:56
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Sen av någon anledning så struntar dom flesta som gör Milans elvor att ta ut kaptenen Ambrosini, så
här kommer troligtvis se ut under hösten

Abbiati(Amelia)
Bonera(Papa) - T.Silva(Onyewu) - Nesta(Yepes) - Antonini(Zambrotta)

Seedorf(Boateng) - Ambrosini(Gattuso) - Pirlo(Flamini)

Pato(Robinho) - Ibra(Pippo) - R80(Robinho)

---

Sen Montelongo Bruno ny från River Plate är en back i något slag(enligt wiki höger), Utfrysta spelare blir då Jankulovski, Oddo, Strasser Rodney, Abate Ignazio, Oduamadi Nnamdi

Kommer Robinho verkligen vara bänkad?
2010-09-01, 13:02
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Haha man blir så trött på alla kids . Också jobbigt att man hela tiden ska behöva förklara sig och försvara att man håller på Chelsea.

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Han tror att alla med nummer 1 är förstamålvakt

Lite småfyndigt av en Chelski fan att säga att alla kommer hålla på Milan nu

Men det var ett jävla tjat, efter 15 år av supportning av Chelsea tror jag att jag vet bättre än er om jag är en medgångssupporter eller ej, men visst, det blev det lite extra kul när ryssen tog in "lite" pengar i klubben, det kan jag inte säga emot.

Så ja, Chelsea har många medgångssupportrar, men jag är inte en av dem.

Jag säger bara att Milan kommer få många nya fans nu när Zlatan har gått dit och nu även Robinho...
2010-09-01, 14:31
Medlem
J.R.s avatar
Ibrahimovic väljer tröja nummer 11 och Robinho nummer 70.
Bra val av Zlatan, en striker ska ha nr.11 och inget annat.
2010-09-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Milans bästa värvning enligt mig är inte Zlatan, eller Robinho .. utan Kevin-Prince Boateng, sanna mina ord.
? Han är knappt given i startelvan.
2010-09-01, 15:27
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
? Han är knappt given i startelvan.

Han kommer väl dessutom spela i Genoa? Var det inte något typiskt italienskt kontrakt med delägarskap?

EDIT:
Kom ihåg att jag ju såg honom häromdagen på TV, my bad
2010-09-01, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KemperBoyd
Han kommer väl dessutom spela i Genoa? Var det inte något typiskt italienskt kontrakt med delägarskap?

EDIT:
Kom ihåg att jag ju såg honom häromdagen på TV, my bad

Silvio är vän med Genoas ägare, Silvio kan inte värva en massa (du förstår nog varför) så då får han få igenom deals med vännen och tillika Genoas ägare (minns inte namnet) och på så sätt kom Prinsen till Milan i ett så kallat delägarskap men jag är säker på att Milan kommer köpa loss han om 1-2 säsonger.
2010-09-01, 20:23
Medlem
Amors avatar
Gällande Milans super-mercato måste jag nämna den psykologiska effekten. Jag kan inte se det som särkilt rationellt att värva två offensiva spelare i ett lag som skriker efter föryngring på det defensiva mittfältet och i försvarsspelet. Men dessa värvningar är ändå en signal från Berlusconi till laget och till tifosi att Milan fortfarande är ett stort lag som satsar. Det skapas mycket positiv stämning kring laget nu, jag tror några av de äldre spelarna kan tända till av denna känsla, folket kommer strömma till på läktarna, laget kommer spela underhållande fotboll.

Allegri har nu några månader på sig att fundera ut hur det här laget skall kunna försvara sig när det vankas stormatcher i Champions League och toppmatcher i ligan. Mouriniho fick Pandev och Etoo att kämpa som hundar i defensiven, vi vet att Allegri aldrig kan begära samma saker av Robiniho, Pato och Ronaldiho. De sex/sju spelare som har hand om försvarsspelet måste göra fantastiska insatser ifall det skall räcka i de stora matcherna, jag räknar in Pirlo och Seerdorf i den siffran.

Milan måste börja rotera mer för att hålla spelare som Seerdorf och Pirlo riktigt fräscha till de stora matcherna, viktigt att man låter dem vila en och annan match mot bottenlagen. Att Boateng och Flamini fungerar som backupps.

Ambrosini är jag inte orolig över, han orkar alltid springa ett maratonlopp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in