Resultat: .
0%
röster
2011-07-29, 17:47
Medlem
Varför hittar jag inga paketresor med Juventus på Latravel, etc? Att de kom dåligt förra året, betyder det att man inte kan se deras match genom en sådan sida? :s Eller kommer de lagen som var lite lägre i tabellen senare?
2011-07-29, 18:20
Medlem
Nu kan det hända att jag totalt missat det, men har spelschemat inte kommit än?
Hittar icke.
2011-07-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.A
Nu kan det hända att jag totalt missat det, men har spelschemat inte kommit än?
Hittar icke.
http://sport.sky.it/sport/calcio_italiano/2011/07/27/calendari_serie_a_2011_2012_lega_calcio.html
2011-07-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Amari själv vill tydligen till Parma men ledningen har inte råd med att betala hans lön. Återstår att se ifall Juve lånar ut honom igen eller om Amauri går med på en lönesänkning.

Amauris agent ska tydligen vara missnöjd med juves uppträdande angående försäljningen. Agenten hävdar att Juve borde kunna sänka sitt krav på 70 miljoner kronor som e satt på Amauri om damen nu är så sugen på att bli av med honom, för att på så sätt göra det möjligt för Parma att betala hans feta (icke relevanta) lön.

Förövrigt, ser att det e mycket folk som inte har jätteinblick i Il calcio men som ändå är lite småintresserade, kul! Här är ett program som fokuserar på italiensk fotboll (på svenska), kanske lite överkurs om man inte har en tidigare inblick i Il calcio, men kul är det.
2011-07-29, 18:43
Medlem
Förövrigt, ser att det e mycket folk som inte har jätteinblick i Il calcio men som ändå är lite småintresserade, kul! Här är ett program som fokuserar på italiensk fotboll (på svenska), kanske lite överkurs om man inte har en tidigare inblick i Il calcio, men kul är det.[/quote]

http://www.eurosport.se/il-calcio-al-corso_blog100/il-calcio-al-corso-77-inget-bord-alls-calciopoli-igen-freden-en-fred-till-pozzo-day-och-det-finns-in get-italien._post1005964/blogpostfull.shtml
2011-07-29, 18:52
Medlem
4522s avatar
En ny tråd alltså. Har inte riktigt släppt den gamla, så jag inväntar hösten och ser om suget återkommer lagom tills säsongsstarten. Och det här inlägget passar nog bättre in här, nu när vi börjat på ny kula, angående spelare som är värda att hålla ögonen på:

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fabbrini är helt klart intressant, det känns dock som att hans genombrott dröjer minst till nästa säsong. I dagsläget väger han lite väl lätt och tror att han måste bygga upp sig under ett tag. Kvalité till att bli något stort det har han i alla fall och till skillnad från Candreva så är han även ödmjuk och professionell. Men jag ger honom ett år att växa till sig. Obi känns inte som någon framtida storspelare i mina ögon, tycker han liknar Mancienne skrämmande mycket och det är inget gott omen.

Jag har några av varierande kändisskap som kan breaka,

Andrea Mazzarani tillhör Udinese men är utlånad till Novara, som borde vara en riktigt bra klubb där man odlar sina färdigheter och samlar på sig erfarenhet. Det är en liten fantasista, i samma stil som Giovinco, även om han är något större. Extremt bra fötter och spelsinne, löper ofta rätt och kommer in i boxen. Är också en riktigt bra kille vid sidan av plan med bägge fötterna på jorden och en rätt bra idé av vad han vill åstadkomma.

Tror även att juden Eran Zahavi kan överraska många, en av Palermos värvningar som ser riktigt intressant ut. Grym offensiv mittfältare som plockar sataniskt mycket poäng, skulle nästan kunna ersätta Pastore utan att någonting märktes. Tror det här är Zamparinis stora sommarkap, han brukar ju ha minst ett sådant per mercato.

Sen har vi en av mina stora lilla favoriter som inte riktigt fått sitt genombrott än, Alejandro Gomez i Catania, som med handen på hjärtat kan bli precis hur bra som helst. Bara han slipar till sig och släpper bollen lite oftare. Förra våren hade han en klockren period och det känns som att han kan hålla ut en hel säsong nu. Om inte annat så hoppas jag det. Härlig karaktär och spelare.

Vydra i Udinese har jag redan ordat om men får han speltid så kommer han att bli ett perfekt komplement till Di Natale den här säsongen. Kanske inte som en stor målskytt utan snarare en som underlättar spelet för dom andra. Sen kan man höja ett varningens finger för Eder som Cesena värvat, nu när han har bättre manskap runt sig och en spelstil som passar honom så kan han nog skjuta tvåsiffrigt för första gången. Tror han gör en stark höst.

Mja, sen finns det säkert en drös till som jag glömt. Typ Lulic i Lazio osv.

Med det sagt, vi ses förhoppningsvis när alkoholdimman och semesterlunken lagt sig.
2011-07-29, 23:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Bara för principens skull så ska även jag slänga in ett ord till för Gomez i Catania; denne store lille lirare visade mängder av kvaliteer under förra säsongen och hamnade snabbt på undertecknads radarskärm... en sorts latino Giovinco, och ett par cm kortare t o m! 1.64 tror jag det var.

Så Montella ska tydligen träna Catania, och Simeone har åkt hem till Argentina efter att ha hjälpt till att rädda kvar laget? Otack är världens lön... men Simeone dyker kanske upp igen när andra tränare börjar ryka under säsongen.
2011-07-29, 23:58
Medlem
zachs avatar
Å med försäljningen för säsongskorten går det ju så där......

http://www.dodicesimouomo.net/12uomo/news-amici/4130-serie-a-situazione-abbonamenti.html

Maroni ge fan i vår calcio!!!
2011-07-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Å med försäljningen för säsongskorten går det ju så där......

http://www.dodicesimouomo.net/12uomo/news-amici/4130-serie-a-situazione-abbonamenti.html

Maroni ge fan i vår calcio!!!

Avafan, jag rycker ut & förtydligar så att inte tråden blir begriplig för enbart fanatiker & Italien-kännare.

Roberto Maroni är alltså Italiens inrikesminister & har vidtagit en del åtgärder angående supporterproblemen i Italien. Bla rör det sig om ett supporterkort som man måste ha för att kunna gå på fotboll, syftet är att kunna kontrollera vilka som kommer in. Det är nog detta som Zach menar inverkar negativt på försäljningen av säsongskort.
2011-07-30, 11:42
Bannlyst
Vad kostar ett årskort i genomsnitt i serie a ? Ni kan ju nämna det dyraste och det billigaste så blir jag nöjd.

Tror faktiskt det Vivoli och zach nämner speglar av sig.
2011-07-30, 17:01
Medlem
Förnyar min fråga eftersom jag inte fick svar på den förra gången: varför går det inte att köpa paketresor för Juventus på latravel etc?
2011-07-30, 17:11
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragon90
Förnyar min fråga eftersom jag inte fick svar på den förra gången: varför går det inte att köpa paketresor för Juventus på latravel etc?

Inte en aning faktiskt. Hör på Juves svenska fans forum, har för mig att dom ska anordna en paketresa till hemmapremiären och den nya arenan mot Parma. Har du pengar så kan du väl anmäla dig? Hittade artikeln;
http://www.svenskafans.com/italien/juventus/Anmalan-till-hemmapremiaren-20112012--410439.aspx

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in