Resultat: .
0%
röster
2011-05-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Efter slutsignalen i dagens match på San Siro avslöjade Galliani lite härliga nyheter för milanisti. När säsongen är över alt. när scudetton är säkrad kommer han avslöja vilken storspelare som är klar för Milan. "Uncle Fester" som han kallas gav också en liten ledtråd: spelarens namn börjar på bokstaven G.
Vad tror ni? Lär väl till 99 % vara Ganso han syftar på?

Vem skulle det annars vara? Gilardino?

Nej, det är nog Ganso
2011-05-01, 22:13
Medlem
Citat:
Efter slutsignalen i dagens match på San Siro avslöjade Galliani lite härliga nyheter för milanisti. När säsongen är över alt. när scudetton är säkrad kommer han avslöja vilken storspelare som är klar för Milan. "Uncle Fester" som han kallas gav också en liten ledtråd: spelarens namn börjar på bokstaven G.

Adriano Galliani: Personen heter Fabio Grosso, han är en riktig världsmästare!

Santos sportchef förnekade för någon timme sen att inte någon klubb har lagt ett bud på Ganso.

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/05/01/2467027/santos-have-received-no-offer-from-ac-milan-for-ganso
2011-05-01, 22:17
Medlem
snillet_1s avatar
Gerrard.
2011-05-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Adriano Galliani: Personen heter Fabio Grosso, han är en riktig världsmästare!
Santos sportchef förnekade för någon timme sen att inte någon klubb har lagt ett bud på Ganso.

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/05/01/2467027/santos-have-received-no-offer-from-ac-milan-for-ganso

Ett riktigt dåligt skämt av gubben.
Klubbar förnekar alltid affärer fram tills dom vill göra det officiellt.
2011-05-01, 23:36
Medlem
benjas avatar
Tjenare!

Har kollat lite på Serie A nu det sista och jag undrar varför dom alltid har totalt inkompetenta bildproducenter? Det är alltid så sjukt dåliga repriser och ibland även helt ovidkommande saker som dyker upp i rutan..
Senast redigerad av benja 2011-05-02 kl. 00:34.
2011-05-02, 00:25
Medlem
Citat:

Glik?
2011-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Tjenare!

Har kollat lite på Serie A nu det sista och jag undrar varför dom alltid har totalt inkompetenta bildproducenter? Det är alltid så sjukt dåliga repriser och ibland även helt ovidkommande saker som dyker upp i rutan..

Ingen aning.

Dock såg jag en hel del matcher på pubar i Italien för en del år sedan. Dessa matcher var de bästa produktioner jag någonsin sett. Helt underbara klipp. Vet inte om det kan vara olika sändningar, att vissa är dyrare än andra.
2011-05-02, 02:25
Medlem
Spännande att Totti ligger sexa i skytteligan nu med typ fyra spelmål. Åtta straffar i mål och någon utanför, och så två frisparkar på det, va?
2011-05-02, 05:43
Medlem
Det är ju givetvis mytomspunne Andrea Gasbaronni Milan har plockat!
2011-05-02, 09:58
Medlem
Inbillar mig att matchprat främst är till att diskutera matcher, helst under tiden de spelar. Så klipper in en sidodiskussion om Daniel Andersson, som var uppe i matchprat efter att de i Club Calcio diskuterade Baris uppställning 2001:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Skönt snack innan match där man visade uppställningarna från 2001. Många som glömt hur högt aktad Daniel Andersson var i Bari. Kapten och bästa målskytt 2001 (gjorde dubbelt så många mål som näst bäste målskytt i Bari). Hade alltid bra betyg.
...
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Första gången jag fick chansen att snacka lite italienska var i England där jag stötte på några från Bari på en buss. När jag nämnde Daniel Andersson & Yksel Osmanovski låg två av dom på golvet & bara skrek!!

Så ja, Daniel var nog rätt stor där nere.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vilket vi här naturligtvis inte alls kan förstå. Där var han en general (23 årig utlänning som blir kapten!!) här var han sidleds-Danne.

Hade han stannat i Bari hade han blivit en legend av stora mått. Det finns de som följer allsvenskan för hans skull.
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Minns inte varför han lämnade Bari. Om han ville byta klubb själv för att fortsätta spela i Serie A eller om de ville få in pengar. Hur som helst, med facit i hand, blev inte hans säsonger med Venezia, Chievo & Ancona alls samma sak som Bari-tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Finns en intervju med DA i någon gammal Offside om hans tid i Italien. Ska försöka hitta den och se om det står något om varför han lämna osv. Synd att han det inte blev någon övergång till Juventus.

DA är fortfarande legend hos Barifansen som även grattade han till sm guldet med MFF.
Som så ofta då logiken inte riktigt hänger med så kan galenskap eller genialitet vara alternativ. Galenskap/genialitet personifierad inom calcio skulle kunna vara Zamparini. Och visst fan var det han som lockade med sig skånepågen.

Efter fyra år i Bari där han fått lagets förtroende att bli kapten samt hyllats av både fans och media, så lämnar han då de åker ner till Serie B. Han är då 24 år och för att kunna behålla sin landslagsplats så tror han att han måste spela i Serie A. Så han går till Venezia för 60 MSEK. Där finns en bra tränare i Prandelli, men framförallt finns där en president med ambitioner och en säck med pengar. Zamparini.

Det gick sådär. Prandelli får sparken. Venezia åker ut. Zamparini säljer klubben. Daniel Andersson tappar sin landslagsplats.

Zamparini tar med sig de bästa spelarna inklusive Daniel till hans nya leksak, Palermo i Serie B. Eftersom Daniel redan tappat sin landslagsplats så vill han undvika Serie B. Han blir utlånad till Chievo i Serie A i ett år. Och efter det ett år i Ancona, som det året spelade i Serie A.

2004 gick Palermo äntligen upp till Serie A, men Daniel Andersson åkte hem och blev mästare tillsammans med brorsan istället. Sedan tog han över som kapten.

Så någonting, fritt ur minnet och lite googlande.

http://www.sydsvenskan.se/sport/article22490/Daniel-tror-pa-snar-losning.html

http://fotboll.expressen.se/nyheter/1.21703/serie-b-nasta-for-daniel-andersson
Senast redigerad av Brille68 2011-05-02 kl. 10:12. Anledning: vafan! rättelse:Venezia inte Vicenza!
2011-05-02, 13:43
Medlem
Jag har inte sett så jättemånga matcher i Serie A denna säsongen, så jag har väl inte så mycket att jämföra med. Men visst fan måste Rosi i Roma var en av de absolut sämsta i ligan? Någon med mer koll som kan bekräfta eller är det så att jag bara har haft oturen att se honom från sin sämsta sida?
2011-05-02, 13:48
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nej, det är Glik som värvas till Milan, som Vivoli hintade om. Bussen som kom och hämtade honom mitt under matchen igår var inte från ett mentalsjukhus, som vi först trodde, utan Gallianis privata skyttel-fordon. Uncle Fester såg Glik på TV, imponerades, ringde direkt till arenan i pausen, och skickade sedan ned värvnings-bussen snabbt som fan. Glik gjorde en Mourinho och såg till att bli utvisad, och hoppade på rossoneri-bussen norrut innan Baris ultras hann ifatt.

Allt detta utspelades medan ni satt och tittade på Tottis straffar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in