Resultat: .
0%
röster
2011-05-10, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vet inte riktigt vad du har fått för dig, men det är ju inte något unikt för just Udinese. Kul med traditioner hur som helst.

Vilka mer klubbar låter debutanter bjuda hela laget på pizza? Det lär inte vara en vanlig tradition i dem större klubbarna vad jag vet.
Senast redigerad av hape 2011-05-10 kl. 21:15.
2011-05-10, 21:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Vilka mer klubbar låter debutanter bjuda hela laget på pizza? Det lär inte vara en vanlig tradition i dem större klubbarna vad jag vet.
Beror på vad som menas med 'större klubbar'. Men sådana traditioner är ju vanliga i NHL och säkert i PL, om inte jag minns fel kör åtminstone Arsenal med något sådant. Sen behöver det inte vara att just bjuda på pizza. Lägger du någon särskild värdering i just det?
2011-05-10, 21:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag förstod aldrig riktigt den här ständiga kritiken mot Milans försvar som fanns tidigare. Vi ser facit att de lyckades rida ur stormen riktigt bra. Nu minns jag inte riktigt vem som var skadad & när. Visst hade Bonera & Antonini några halvdana insatser men har för mig att det var vid lägen då det möblerats om rejält på mittfältet & backlinjen därmed sattes under press.
.

Förra året saknade Milan någon som skapade tryck (mentalt, fysiskt och fotbollsmässigt). Denna höst hade laget en sådan spelare.

Att ha spelare som Pato, Robinho, Pirlo, Seedorf och Inzaghi i en kombination med Gattusso och Ambrosini framför sig när ingen av dem spelar bra lär vara alla försvars mardröm. De offensiva föll ner och de defensiva gick upp.

Milans försvar förra året var en katastrof, men orsaken var inte backarnas. Underskatta inte Zlatans insats, att positionera laget rätt. Att han sedan ”lurade” spelare som Boateng eller Silva att göra sina livs bästa säsonger och fick Nesta att vara Nesta kan man prata om nästa år, Zlatans första utan ligaseger.
2011-05-10, 21:51
Medlem
Episkt att jag spelade in Jamie Oliver, när han grillar fisk på en ruffig gata i Palermo, på samma band som cup-dusten. För tankarna till gamla tiders djupare Serie A-program där det skulle lagas mat & hållas på.

Detta gillar jag
Blåsorkestern i plymförsedda hattar som river av Fratelli d`Italia innan match.
Den färgsprakande inramningen innan matchen.
Den inzoomade bruden med "överdrivet" porrigt rosa läppstift.
Att Fula Gubbens jakt på "Årets Serie A-frisyr" kan vara klar: Salvatore Sirigu.
Gammal hederlig visselkonsert när bortalaget anfaller.
Att Pirlo är tillbaka i gott slag.
Gallianis sanslösa enorma svarta påsar under ögonen. Brutal Bunga-Bunga i tre dygn?
Att ett tobaksbolag verkar ha framträdande roll på reklamskyltarna.
Att Migliaccio är namnet på en napolitansk ricottakaka från Paolo Robertos program.
Att Migliaccio är en grymt skön lirare/brunkare.
2011-05-10, 22:05
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Episkt att jag spelade in Jamie Oliver, när han grillar fisk på en ruffig gata i Palermo, på samma band som cup-dusten. För tankarna till gamla tiders djupare Serie A-program där det skulle lagas mat & hållas på.

Detta gillar jag
Blåsorkestern i plymförsedda hattar som river av Fratelli d`Italia innan match.
Den färgsprakande inramningen innan matchen.
Den inzoomade bruden med "överdrivet" porrigt rosa läppstift.
Att Fula Gubbens jakt på "Årets Serie A-frisyr" kan vara klar: Salvatore Sirigu.
Gammal hederlig visselkonsert när bortalaget anfaller.
Att Pirlo är tillbaka i gott slag.
Gallianis sanslösa enorma svarta påsar under ögonen. Brutal Bunga-Bunga i tre dygn?
Att ett tobaksbolag verkar ha framträdande roll på reklamskyltarna.
Att Migliaccio är namnet på en napolitansk ricottakaka från Paolo Robertos program.
Att Migliaccio är en grymt skön lirare/brunkare.

Vilket jävla underbart inlägg!

Angående Sirigu är han alla dagar i veckan min man vad gäller att efterträda Buffon, detta till övervägande del beroende på att han ser ut som en italiensk landslagsmålvakt.
2011-05-10, 22:21
Medlem
David Pruttons avatar
Det är sådana här kvällar man älskar, kvällsmatcher är verkligen något extra i Italien.
Skiter i att det är cupen, Palermo är verkligen fantastiska att skåda emellanåt.

Hade man inte haft sitt lag redan hade man kunnat förälska sig i Palermo, vilken propaganda.

En grymt härlig publik, de rosa tröjorna, en galen president med tränarföljetongen som grädde på moset.

2011-05-10, 22:56
Medlem
doedskarpens avatar
Underbar match i Palermo!

Matchen betydde mer för Palermo än för Milan och jag tycker dom vinner rättvist.

Sen att Milan nästan lyckas trycka in två bollar med sin 3-2-4 formation i slutet är fan helt absurt - det kan inte varit mer än ett par millimeter ifrån att Zlatan åter igen skulle bli så där fullständigt matchvinnande som han var gång på gång under hösten.
2011-05-11, 09:58
Medlem
Hmm, jag har tydligen fått en ny fetischism. Jag bläddrar igenom inlägg i det förlorande lagets Svenskafansforum. I måndags var det Juventus (som de stängde ner tämligen omgående) och igår så var det Milans tur. Stor humor. Pirlo fick jävligt mycket skit, och det rådde relativt stor enighet att det blir skönt att slippa honom nästa år...

Annars så var det kul att Palermo vann. Går inte att ta fel på den rosa glädjen efter matchen. Snabbt och tekniskt spel som definitivt hade kunnat utmana om CL-platser, om de inte vikit ned sig alltför många gånger.

Pato var usel, och Robinho har som vanligt jävligt svårt att sätta dit den. Trist eftersom Pirlo var på spelhumör och hade levererat om det hade funnits mottagare. Pirlo fick såklart bäst betyg på mittfältet av La Gazzetta. Faktiskt bara Ibra som fick bättre betyg, och hade han kunnat spela hela matchen så tror jag att matchen hade kunnat sluta annorlunda.

Kul att Allegri avslutade med 3-2-4 taktik. Värre än Leonardo!
2011-05-11, 11:36
Medlem
4522s avatar
Då var det i princip klart, Pirlo skriver på för Juventus. Känns det inte lite tråkigt? Jag hade mer än gärna sett honom avsluta sin karriär i Milan. Det här innebär väl även att van Drummel stannar en säsong till.

Affare fatto. Andrea Pirlo giocherà nella Juventus. Il regista del Milan, in scadenza di contratto, ha sottoscritto la proposta bianconera: s’era riservato di confrontarsi prima con i dirigenti del Milan, ai quali assegnava priorità, ma si siederà al tavolo solo per i saluti, pronto a un’esperienza nuova dopo dieci stagioni.
Senast redigerad av 4522 2011-05-11 kl. 11:45.
2011-05-11, 12:09
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Då var det i princip klart, Pirlo skriver på för Juventus. Känns det inte lite tråkigt? Jag hade mer än gärna sett honom avsluta sin karriär i Milan. Det här innebär väl även att van Drummel stannar en säsong till.

Affare fatto. Andrea Pirlo giocherà nella Juventus. Il regista del Milan, in scadenza di contratto, ha sottoscritto la proposta bianconera: s’era riservato di confrontarsi prima con i dirigenti del Milan, ai quali assegnava priorità, ma si siederà al tavolo solo per i saluti, pronto a un’esperienza nuova dopo dieci stagioni.

HAR INTE SETT NÅGONTING OFFICIELLT, HM, VART SER DU DETTA?
2011-05-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Jag är kluven. För visst har du rätt, men samtidigt så blir det ett spännande projekt att följa. Milan och Italien blev världens bästa lag, då de byggdes kring honom. Med Pirlo i laget så visar Juventus att de har ambitioner.
2011-05-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Bah, skippa Milan-snacket, ta det i La Liga-tråden istället. Kan ni inte berätta lite om Siena och Atalanta istället och deras möjligheter att hålla sig kvar i Serie A kommande säsong, vad har de för spelare som är intressanta/blivande storspelare/utropstecken? Tränarfronten? Är något av lagen storsatsande á la Malaga/Getafe? Hade varit kul att få höra lite göttiga anekdoter också.

Gick in på Football Italias hemsida, såg att de listade de 50 främsta utlänningarna i Serie A sedan 1980. På plats nr 50: Glenn Strömberg, Atalanta!

Strömberg var faktiskt riktigt jävla bra på sin tid & benämns "Midfield organiser" & "Fan favourite". Vafan alltså, är det någon titel man skulle velat ha framför andra så är det väl "Midfield organiser", bara smaka på ordet. Eller "Regista del centrocampo".

På plats 31 hittar vi en annan Atalanta-spelare, Paolo Montero från Uruguay. Stenhård back, egentligen mest känd från Juventus men han gjorde flera framgångsrika säsonger i Bergamo innan han flyttade till Turin. Storklubbarna brukar nog sällan värva direkt från Peñarol utan de flesta stora spelare därifrån tar vägen till toppen via någon lite mindre klubb. Jag hade väl Peñarol uppe i tråden häromdagen men den spelaren lyckades aldrig i Italien (har redan glömt namnet igen!! ).

I alla fall står det att Montero är den mest utvisade spelaren i Serie A & att han förlorade tre CL-finaler. Fast man får väl ändå räknas som en vinnartyp om man tar sig till tre finaler. Montero vann aldrig CL då han kom från Atalanta säsongen efter att Juve slog Ajax i finalen 1996.

"Alongside Ciro Ferrara he formed one of the best defensive partnerships the Peninsula has witnessed over the last 15 years".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in