Resultat: .
0%
röster
2011-02-08, 07:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Messi skulle fortfarande vara dominant men jag tror faktiskt inte han skulle snitta över 1 mål/match som han gör nu i Spanien. Såg du Atletico Madrids försvar i mötet med Barca i helgen? Fan sämre än Glik & Co i Bari.
Du har fan rätt de stod som apatiska barn inte konstigt att dvärgen får göra skit mål.
2011-02-08, 07:48
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
En eto'o i dagsform på ena kanten.. En Messi i Messiform på andra kanten... En sneijder mellan de och en Pazzini framför och jag säger bara hejsan fotbollsporr

Eto'o har f.ö. gjort sammanlagt 27 mål den här säsongen.. Jag säger bara buga er för kungslejonet.

Ja, han är ruggig, det är bara att erkänna.
Inte fan imponerar han alla gånger men han hugger fan som ett rovdjur.

Ändå känns han lite underskattad av den "stora massan".
2011-02-08, 11:26
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
En eto'o i dagsform på ena kanten.. En Messi i Messiform på andra kanten... En sneijder mellan de och en Pazzini framför och jag säger bara hejsan fotbollsporr

Eto'o har f.ö. gjort sammanlagt 27 mål den här säsongen.. Jag säger bara buga er för kungslejonet.

Det där hade luktat mumma. Pazzini är den spelaren som har imponerat mest på mig den senaste tiden. Trodde inte han skulle ha det så lätt att komma in i laget.
2011-02-08, 15:09
Medlem
Ferry31s avatar
Roma-Napoli och Juventus-Inter blir verkligen fint det kommande helg. Vad tror ni om dessa matcher? Jag fruktar att det blir målsnålt, men tror både Napoli och Inter tar hem det med var sin uddamålsseger.

Serie A ska sannerligen inte underskattas
2011-02-08, 15:59
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31

Endast en idiot underskattar Serie A.

Jag hade goda föraningar inför denna säsong, och bestämde mig för att prioritera upp Serie A och prioritera ned en massa annan skit. Detta beslut har visat sig helt riktigt, serien är jämn och händelserik, ett antal nya spelare har seglat upp på radarskärmen, det sparkas och poängbestraffas, dåliga lag spelar bra, bra lag spelar dåligt, osv. Tiden när Inter hade dödat serien i november ligger bakom oss.

I ärlighetens namn så ser väl de stora italienska klubbarna svagare ut än de brukar, i ett internationellt perspektiv, men det är skitsamma när man följer serien. Den som hängt över Allsvenska tabellen i några årtionden har lärt sig att skilja på nationell och internationell fotboll.

Dock har Milan och Inter åtminstone i teorin såpass bra trupper att de skulle kunna göra rätt bra resultat i CL även denna säsong. Skadeläget behöver dock förbättras... och så får Arrigo Sacchi ta en taxi genom stan och berätta för Leonardo vad försvarsspel är för något.

- F.G
2011-02-08, 16:27
Medlem
Fula Gubbens avatar
Etoo har alltid varit inihelvetes bra. Alltid.
2011-02-08, 18:07
Medlem
AC Milan-sidan på Facebook är flitiga med att uppdatera vad som händer. Idag kom det upp nya bilder från dagens träning på Milanello, där bl a Abate, Prince, Legrottaglie, Pirlo och Nesta var med. Bådar gott, har man tur kanske de kan spela i helgen mot Parma.

Och just ja..Parma, vem kommer inte ihåg Pirlos lyckoträff mot dom i höstas?

http://www.youtube.com/watch?v=3qrTrl-vE7U
2011-02-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Roma-Napoli och Juventus-Inter blir verkligen fint det kommande helg. Vad tror ni om dessa matcher? Jag fruktar att det blir målsnålt, men tror både Napoli och Inter tar hem det med var sin uddamålsseger.

Inter vinner 1-2.
Sen tror jag Napoli vinner. Helst vill jag inte att nåt av lagen vinner. Inte heller att nåt av lagen får poäng men jag avskyr Roma mer. Samt att Napoli är något bättre för stunden
2011-02-08, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Inter vinner 1-2.
Sen tror jag Napoli vinner. Helst vill jag inte att nåt av lagen vinner. Inte heller att nåt av lagen får poäng men jag avskyr Roma mer. Samt att Napoli är något bättre för stunden

Jag tror Roma är relativt revanschsugna men det jag oroar mig för är inte offensiven utan vem Ranieri väljer vid sidan om Juan, är det Loria så utökar Cavani garanterat sin ledning i skytteligan. Visserligen har man även Burdisso Jr. som är ett oprövat kort, han har enbart hoppat in nån enstaka match och gjort ett relativt bra intryck.

Scudetton är inte Romas iår, har väldigt svårt att se att dom hänger med Inter, tror däremot att man kommer ikapp Milan och knipper CL-plats.
2011-02-08, 19:26
Medlem
Citat:
Tack gud för att han inte dömde för världens fulaste Taddeis filmningsförsök.

Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag förstår, Taddei måste kompensera för att han inte kan lira fotboll. Visserligen fick han ett finger i ansiktet men att han ska rycka till så är självklart överdrivet och han fick ligga kvar utan att någon brydde sig, rätt åt honom.

Jag satt & snackade i telefon på slutet så jag hade inte koncentration på matchen då, men nu såg jag bedrövelsen på videoband. Fan, killen ligger ju & filmar när Inter gör mål!

Det är ju bortom bedrövligt. Alltså, han gör ju bara bort sig själv så förbundet tycker jag inte skulle ha bestraffat honom eftersom hans trams bara drabbar det egna laget. Däremot ska han ju inte spela mer i Roma efter det här. En långvarig petning för att statuera exempel hade varit på sin plats. Nu skjuter Cambiasso visserligen mot främre stolpen så det hade inte spelat någon roll, hade han dock siktat mot bortre så skulle Taddei kunnat blockera, men nej, han ligger i gräset & spelar pajas.

Någon som har ett bättre klipp? Här bryts det precis när det blir intressant. Frågan är om han får ett finger i ögat eller vad. Alla som någon gång fått ett finger i ögat inser ju att det inte resulterar i att kroppen flyger bakåt dock.

http://www.youtube.com/watch?v=u3aStjEHTrI
2011-02-08, 20:48
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Jag satt & snackade i telefon på slutet så jag hade inte koncentration på matchen då, men nu såg jag bedrövelsen på videoband. Fan, killen ligger ju & filmar när Inter gör mål!

Finger i ögat eller inte. Hade inte spelat nån roll om hela jävla handen hamnat innanför ögonlocket, man ska precis som du säger inte ligger där och grina när moståndarna är djupt nere i egna straffområdet. Är för fan pinsamt. Men ett signum för idioten. Totalt helt jävla värdelös. Och ligger alltid, alltid och grinar 10 gånger per match.
Och sen snackar vissa om hans oooootroliga lojalitet och klubbkänsla.

Loria är ju onekligen ett bekymmer. Riise och Cassetti likaså. Kvar är egentligen bara Juan, eftersom Rosi prioriteras lägre än... besten gjordes. Känns som Cavani och Lavezzi kan ha lekstuga till helgen... Vore dubbel förödelse.

För att spinna tillbaka på uppfostringsspåret, Brille...

Satt på sjukhuset hela Inter-Roma, och fick efter ett tag ett sms som löd: 2-4, Vucinic. Min 5-åring som tidigare sörjt Tottis frånvaro sa "Gjande Vusinis". En sekund senare kom 3-4-meddelandet och pöjken jublade och sa: "daje joma"...

Inget jävla Zlatansnack. Bara Roma. Världens mest fulländade uppfostran. Känns skönt. Tar det som ett enormt erkännande av min egna förträfflighet! Uttalet får jag fila på sen, får prioritera...

Å på lördag ser vi fotboll tillsammans igen. Inte läge att afrikanerna har lekstuga med oss då alltså!
2011-02-08, 22:10
Medlem
Lär bli intressant att se hur De Rossi kommer spela på mittbacken som det ser ut just nu. Kommer ihåg att han spelade nån match i katastrofloria-säsongen 08/09 som mittback då det var massor med skadebekymmer men jag kommer inte ihåg direkt hur han spela. Hur som helst får man hoppas att han spelar bättre än vad han har gjort på sin defensiva mittfältsroll de senaste 2 åren (med vissa undantag)...

Dock lär vårt mittfält bli totalt ägd känns det som. De Rossi är den enda som har någon slags skrämselfaktor i sig och när han går ner på mittbacken så blir det lilla Taddei och Simplicio samt gamle Perrotta och Brighi, som bara kan springa för det mesta i mittfältet. Dessa ska möta Napolis fem-manna mittfält med spelare som Maggio och Hamsik

Man får hoppas tridenten där uppe har en bra dag och att Vucinic briljerar lika mycket som i förra säsongens 2-2 match borta mot Napoli.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in