Resultat: .
0%
röster
2011-04-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
...
Några Sampdoria-fans här? Vilket jävla mörker...

- F.G
Två poäng på de senaste sju matcherna. Fritt jävla fall. Fullständig brist på den grinta och moral som t ex Lecce och Catania visat. Nästan att jag vill att de åker ut.

Samma sak med detta jävla rosafluffiga Palermo som ständigt viker ner sig. Vafan!

Cesena ligger under med två noll på bortaplan mot Palermo. mindre än 15 minuter kvar. Tar tre röda kort och gör två mål! Jag såg inte matchen, men det tyder på en jävla vilja. Sånt imponerar!

Hur spännande som helst inför matchen ikväll. Stora spelare har stigit fram i denna omgång. Gamla hjältar som tar sitt ansvar t ex Totti, Luca Toni, Caracciolo, Di Michele osv. Dags för Ibra att stiga fram? Det är i sådana här lägen som han ska visa sig.
Senast redigerad av Brille68 2011-04-10 kl. 17:24. Anledning: la till lite om Cesena
2011-04-10, 17:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vad som hände i nedflyttningsstriden var alltså att de 2 "stora" lagen som lyckats bli indragna, dvs Parma och Sampdoria, båda förlorade idag, samtidigt som alla konkurrenter i botten tog poäng. Starkt jobbat, grabbar.

Rykande färsk tabell signerad Fula Gubben, reservation för dålig huvudräkning.

Catania 36
Lecce 34
Sampdoria 32
Parma 32
-------
Cesena 31
Brescia 30
Bari 21

Catania är nästintill klara, vilket känns bra; de vann väl förra omgången om jag minns rätt, och fick oavgjort idag.

Matriciana time!

- F.G
2011-04-10, 17:31
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Vad som hände i nedflyttningsstriden var alltså att de 2 "stora" lagen som lyckats bli indragna, dvs Parma och Sampdoria, båda förlorade idag, samtidigt som alla konkurrenter i botten tog poäng. Starkt jobbat, grabbar.

Catania 36
Lecce 34
Sampdoria 32
Parma 32
-------
Cesena 31
Brescia 30
Bari 21

Catania är nästintill klara, vilket känns bra; de vann väl förra omgången om jag minns rätt, och fick oavgjort idag.

Matriciana time!

- F.G

Det blir tufft det här, väldigt tufft.
Jag vete fan om vi klarar det, enligt rapporterna var vi chanslösa idag med.

Serie B nästa år då, lika bra man förbereder sig.
(Får man hänga i denna tråden ändå tro?)

Avd. Måla fan på väggen samt försöka jinxa framtiden.
2011-04-10, 17:31
Medlem
Och Parma har Inter i nästa omgång, medans Sampdoria har Milan.
Samtidigt som Cesena har Bari hemma.
2011-04-10, 17:39
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:

Catania 36
Lecce 34
Sampdoria 32
Parma 32
-------
Cesena 31
Brescia 30
Bari 21

Matriciana time!

- F.G

Jävligt spännande där nere i träsket nu! Sampdoria är ju precis som vi har diskuterat och med tanke på dagens match ett lag i spillror och som det ser ut nu så åker man ner i Serie B med dunder och brak om inget annat händer, lite tråkigt ändå då det är ett klassiskt lag men vafan, lite grinta måste ju spelarna visa! Lecce stannar nog kvar och sen får vi se vilka det blir som åker ner utav Brescia, Cesena och Parma.
2011-04-10, 18:12
Medlem
FabioAugustos avatar
Njaej. Spelare som Maccarone och Guberti försöker och försöker och försöker men det vill sig liksom inte. Brist på självförtroende, anfallare och tydliga rollfördelningar snarare än grinta. De försökte med en 3-6-1 som passade spelarmaterialet bra, men de visste inte hur de skulle agera. Cavasin har gjort det betydligt sämre.

Jag tror egentligen att det enda som behövs är en Allegrityp som tränare och en till två nya startspelare så är detta ett lag för topp-10. En man som bygger laget bakifrån och är tydlig med vad han kräver av spelarna. Sedan har ju Palombo saknats nu på slutet vilket lett till att Gastaldello är ensam pådrivare.
Senast redigerad av FabioAugusto 2011-04-10 kl. 18:18.
2011-04-10, 18:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Njaej. Spelare som Maccarone och Guberti försöker och försöker och försöker men det vill sig liksom inte. Brist på självförtroende, anfallare och tydliga rollfördelningar snarare än grinta. De försökte med en 3-6-1 som passade spelarmaterialet bra, men de visste inte hur de skulle agera. Cavasin har gjort det betydligt sämre.

Jag tror egentligen att det enda som behövs är en Allegrityp som tränare och en till två nya startspelare så är detta ett lag för topp-10. En man som bygger laget bakifrån och är tydlig med vad han kräver av spelarna. Sedan har ju Palombo saknats nu på slutet vilket lett till att Gastaldello är ensam pådrivare.

Fast, hur förklarar du då det sanslösa fallet Sampdoria varit med om? Många kanske tillskriver firma Pazzano för stor roll men vi snackar ändå om ett lag som var nära att kvala in till Champions League och som nu är en poäng från nedflyttningssträcket. Det är en märklig resa och även om man inte räknar den sportsliga förlusten som särskilt stor så skickar det ut helt fel signaler att släppa sina mest tongivande spelare under samma mercato. Då visste man att loppet var kört, kanske inte att det skulle gå såhär illa men lik väl att det skulle bära av nedåt i tabellen.

Borell vill ju hävda att det finns politiska makter som innebär att Sampdoria aldrig kan åka ur. Jag köper hans resonemang men är ändå inte lika säker på att det verkligen ligger till på det viset. Till att börja med så har Garrone visat sig svag, supportrarna är inte särskilt nöjda och det känns som att hans maktposition ruckats en hel del under den här perioden.
2011-04-10, 18:48
Medlem
FabioAugustos avatar
Nja, var lite otydlig; kvalitetstappet var inte lika stort som resultaten på senare tid vill visa. Däremot var det ett tung psykologisk tapp också, samtidigt som varken Di Carlo eller Cavasin varit rätt män. Man har kvalitéerna men vet inte riktigt hur de ska fördelas. Samtidigt; Palombo skadad. Svårt att skriva i detalj på mobil, kanske ikväll.
2011-04-10, 19:16
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nja, var lite otydlig; kvalitetstappet var inte lika stort som resultaten på senare tid vill visa. Däremot var det ett tung psykologisk tapp också, samtidigt som varken Di Carlo eller Cavasin varit rätt män. Man har kvalitéerna men vet inte riktigt hur de ska fördelas. Samtidigt; Palombo skadad. Svårt att skriva i detalj på mobil, kanske ikväll.

I samma stund som man släppte Cassano och Pazzini förutspådde jag bottenstrid, för mig var det minst lika mycket ett tapp "mentalt" som rent spelarmaterialmässigt.
Och det har visat sig i efterhand att luften gick ur laget fullständigt.

Så jag ger dig halvt rätt, laget "är" bättre än vad resultaten visat, men onekligen försvann mer än Cassano/Pazzini i samband med mercaton.
2011-04-10, 19:27
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
I samma stund som man släppte Cassano och Pazzini förutspådde jag bottenstrid, för mig var det minst lika mycket ett tapp "mentalt" som rent spelarmaterialmässigt.
Och det har visat sig i efterhand att luften gick ur laget fullständigt.

Så jag ger dig halvt rätt, laget "är" bättre än vad resultaten visat, men onekligen försvann mer än Cassano/Pazzini i samband med mercaton.

Ingen riktigt ersättare hämtades in till någon av dom, Maccarone är visserligen underskattad men det är ingen spelare som bär ett lag och Macheda var bara en märklig värvning. Garrone kan knappast trott att Macheda skulle komma in och vara någon nyckelspelare. Det är en måltjuv utan någon större talang utanför boxen. Även om de har spelarna att ligga mycket högre upp än vad de gör nu.
2011-04-10, 19:44
Medlem
Låter dagens match vara en liten fingervisning om varför jag hellre ser De Sanctis än Viviano i landslaget

Drömmen lever!
2011-04-10, 22:12
Medlem
zachs avatar
Visst, man visade med försäljningarna av Cassano och Pazzini att man inte hade några ambitioner att etsa sig fast i toppen och visst, mentalt måste ju det varit en dödsstöt för de som är kvar men ändå...

Palombo, Semioli, Ziegler, Guberti, Curci, Lucchini, Maccarone. Känns som det finns en del som trots toppduons försäljning borde borga för en stabil mittenplacering.

Men bevisligen är det ju inte så, utan de ståtar med 2 poäng på de 8 senaste (varav de flesta kollegor i botten) vilket lett dom till att en poäng till godo på Cesena och det är ju faktiskt fantastiskt dåligt. 2 vinster sen jul talar ju för argumentet att det hände nåt kring nyår som förändrade hemskt mycket, men köper ändå inte försäljningen av De Två. Känns som man omyndigförklarar resten då. För ser man klubben som ett mittenlag så är de ändå rätt hyfsad rustad. På pappret iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in