Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
För att spinna tillbaka på uppfostringsspåret, Brille...
Satt på sjukhuset hela Inter-Roma, och fick efter ett tag ett sms som löd: 2-4, Vucinic. Min 5-åring som tidigare sörjt Tottis frånvaro sa "Gjande Vusinis". En sekund senare kom 3-4-meddelandet och pöjken jublade och sa: "daje joma"...
Inget jävla Zlatansnack. Bara Roma. Världens mest fulländade uppfostran. Känns skönt. Tar det som ett enormt erkännande av min egna förträfflighet! Uttalet får jag fila på sen, får prioritera...
Å på lördag ser vi fotboll tillsammans igen. Inte läge att afrikanerna har lekstuga med oss då alltså!
Lätt för dig att indoktrinera, nu råkar mina barn växa upp på en plats där matchen mellan Milan och Lecce kallas "Zlatan mot Ofere".
Annars måste jag säga att sonen håller stilen, med tanke på att Conti och Pirlo är hans största hjältar. Men för alla de småttingar som nu övergett La Liga och följer Serie A istället, så är Zlatan viktig. Och sonen tycker nog att det är lite häftigt att Serie A plötsligt (efter Inters triumf och Ibras återkomst) är inne hos kompisarna.
Ikväll vill jag se Giovinco, Cassano och Pazzini göra succé.