Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Från det ena till det andra, nu verkar det som att Mutu kan hamna i Cesena. Då är frågan Vivoli, går han till ett bättre eller ett sämre lag?
Frågan är kanske om Adrian Mutu egentligen har i ett större lag än Cesena att göra.
Jag fattar piken, starta gärna en egen tråd där ni kan braka loss rejält i det här ytterst ointressanta ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Får väl ta upp frågan här istället då, försökte i la liga forumet men de är helt efterblivna. Tänkte fråga någon där hur Getafe gjorde när de kom upp i högsta ligan, klubben startade ju som fan-klubb till Real. Var det läggmatcher mot Real eller lade man ner fan-grejen ganska fort? Undrar också ifall det finns några klubbar i Italien som har grundats som fan-klubb till ett annat lag, eller vad man ska säga, och som har lyckats relativt bra? Minst serie b tänker jag.
Jag har aldrig hört talas om något sådant. Överdriver du inte fan-klubbgrejen? Kan det inte vara så att klubben snarare startats i en stadsdel där det fanns stort intresse eftersom många höll på Real Madrid?
I Italien är det inte vanligt med storstadslag i serierna närmast under Serie A. Överhuvudtaget inga lag från städer som också har Serie A-lag. Även om Italien kan tyckas vara tätbefolkat så har man inte särskillt stora städer utan snarare mycket småstäder.
I Serie B är det bara Torino som är "lillebror" i sin stad.
I Serie C1 finns Hellas Verona (

) som är numero due i stan. Även Atletico Roma som är en senare sammanslagning av två Rom-klubbar. Juve Stabia & Nocerina kommer från förorter till Napoli (Castellammare di Stabia resp. Nocera Inferiore). Fast Nocera Inferiore ligger närmare Salerno, hela regionen kring Vesuvio är sammanväxt. Vid ett vulkanutbrott är frågan vilken sida skiten väller ner på. Bägge två är väldigt gamla klubbar som dock aldrig varit något vidare.
Fabio Quagliarellas skada gör ju att han missar den skållheta drabbningen ikväll på San Paolo mot sitt gamla lag Napoli. Annars kallas han ju "kungen av Castellammare" då han kommer därifrån.