Resultat: .
0%
röster
2010-11-24, 02:10
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Roma bjöd på andra målet och blev ganska nerpressade första halvleken. Trodde aldrig dom skulle vända men när Borriello reducerar tidigt i andra halvleken så ändras attityden i laget helt och förvandlas från 11 loja vargar till 11 hungriga vargar och kör hög press vilket satte målvakten Kraft och hans backlinje i flera svåra situationer.

Menez går från klarthet till klarthet och visar kämparanda som jag inte såg förra säsongen, inte nog med att han assisterade till reduceringen utan han var överallt på plan, defensivt såväl som offensivt. Med Vucinic på andra sidan så ser det mycket giftigt ut om båda är i form.

Sedan måste jag bara säga: Hur stora lungor har Riise egentligen? Norrmannen sprang fram och tillbaka konstant!

Frågan är vem ska axla Eto'os roll som målgörare, Milito måste komma igång nu annars så lär Inter sjunka längre ner i tabellen. Mycket tungt att bli av med honom i 3 matcher.

Jävligt välförtjänt däremot, jag tror faktiskt att jag hade unnat Inter klart mera om det inte hade varit för att man anställer benitez som tränare, jag hoppas att man man vågar satsa på någon yngre nu och inte en av dom äldre mätta spelarna.
2010-11-24, 09:09
Medlem
Men är Eto'o avstängd i CL också? Trodde att straffet innebärde 3 ligamatcher?
2010-11-24, 13:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag lägger ner Borriello-dissandet tills vidare, även om han ser ostadig och virrig ut ibland, så har han nu gjort ett antal viktiga mål för Roma, går inte att kräva så mycket mer av en avslutare.

Eto'os avstängning gäller enbart Serie A vad jag vet.

- F.G
2010-11-24, 14:53
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Men är Eto'o avstängd i CL också? Trodde att straffet innebärde 3 ligamatcher?

Nej, bara i ligan.
2010-11-24, 16:32
Medlem
Marcens avatar
Enligt Galliani kommer Milan med 95% säkerhet se likadant ut i januari. Trist tycker jag, då man skulle behöva rusta upp delar av försvaret. Mittfältet skulle också det må bra av en uppdatering.
2010-11-24, 16:46
Medlem
Jontalinens avatar
Minst en ytterback av hög klass, helst två. Milans 4-3-3 bygger mycket på ytterbackar som inte finns i klubben.

En central anfallare skulle väl inte skada heller.. kanske någon ung kille som kan varva Zlatan lite nu när Pippo blir borta ett tag.

Annars skulle väl mittfältet behöva ett ansiktslyft i vanlig ordning. Ambrosini, Gattuso och Pirlo håller fortfarande men vissa matcher behövs högre tempo. Boateng var ett bra tillskott.
2010-11-24, 17:41
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Nu är Eto avstängd och med en av världens sämsta tränare kommer Inter tappa ännu mer.
2010-11-24, 17:42
Medlem
Ozknybergs avatar
Snappade upp detta från Inter Per Sempre bloggen;

"Kwadwo Asamoah, the young midfielder from Udinese, is very close to becoming an inter player, according to Datasport.it.

Their transfer market expert, Alfredo Pedullá said following:

"Inter and Asamoah are very close to eachother - only details are between them, actually. In January, he will probably be an Inter player.The relationship between Inter and Udinese is very warm, and Obi or Biabiany could go on loan to the Friuli side."

Biabiany kan mer än gärna få gå iväg på lån men vill helst se Obi kvar, han har imponerat ganska mycket på mig hittills. Sen får vi se om det ligger någon sanning i detta rykte.
2010-11-24, 18:42
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Enligt Galliani kommer Milan med 95% säkerhet se likadant ut i januari. Trist tycker jag, då man skulle behöva rusta upp delar av försvaret. Mittfältet skulle också det må bra av en uppdatering.

Det är Zlatte som har fått Galliani och tro att han faktiskt har ett bra lag. Hade istället Zlatte varit i en svacka de sista matcherna som han avgjort nu hade förmodligen Milan värvat in iaf en vettig spelare.

Har inte sett den här Asamoah speciellt mycket men har man chans att slänga iväg Biabiany så måste Inter ta den.
2010-11-24, 18:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Snappade upp detta från Inter Per Sempre bloggen;

"Kwadwo Asamoah, the young midfielder from Udinese, is very close to becoming an inter player, according to Datasport.it.

Their transfer market expert, Alfredo Pedullá said following:

"Inter and Asamoah are very close to eachother - only details are between them, actually. In January, he will probably be an Inter player.The relationship between Inter and Udinese is very warm, and Obi or Biabiany could go on loan to the Friuli side."

Biabiany kan mer än gärna få gå iväg på lån men vill helst se Obi kvar, han har imponerat ganska mycket på mig hittills. Sen får vi se om det ligger någon sanning i detta rykte.

Känns inte särskilt troligt, vilken position skulle Asamoah ta? Knappast att han petar era innermittfältare i skrivande stund. Han är dock ung så på det sättet är det väl en bra investering. En del av det här inlägget är dock min lagtillhörighet som talar, jag vill inget hellre än att ha kvar honom i klubben och slipper mer än gärna medelmåttor som Biabiany och Obi även om förstnämnda spelare hade kunnat passa bra in.

Nu är det Coppa Italia fö helvete! Lecce ska krossas ännu en gång. Kung-Corradi spelar ju - kan bara sluta i succé.
Senast redigerad av 4522 2010-11-24 kl. 19:03.
2010-11-24, 18:59
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag lägger ner Borriello-dissandet tills vidare...

Men när hans bössa svalnar då jävlar ger vi oss på honom.

Å Roma ja... Va så förbannad efter första halvlek. Va fan har hänt med De Rossi? När tänker karln vakna? För två år sen va han ju topp 5, nu är han för fan medioker. Inga genombrott, ingen grinta, ingenting. Är samma som med Totti. Hans namn är för stort för att bara sättas på bänken. Men när han (dom) inte producerar så blir dom en belastning. Nu har inte Roma sååå stor bänk trots allt, så De Rossi tillhör väl forfarande en av våra bättre mittfältare, men inte som förr...

Och Menez ja... Han var inte alls lika imponerande igår som de senaste matcherna även om han så klart blixtrade till. Men verkar som många glömmer att han höll på att stänga matchen fullständigt när han gav bort 2-0 till bayern.

Fö, delägarskap brukar gälla tom 1 juli, alltså oftast en säsong. Och utvisningar i Serie A gäller i... Serie A. Skulle kunna tänka mig att ett stryptag el dyl kanske gäller world wide, men knappast en skalle.
2010-11-24, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Men när hans bössa svalnar då jävlar ger vi oss på honom.

Å Roma ja... Va så förbannad efter första halvlek. Va fan har hänt med De Rossi? När tänker karln vakna? För två år sen va han ju topp 5, nu är han för fan medioker. Inga genombrott, ingen grinta, ingenting. Och Menez ja... Han var inte alls lika imponerande igår som de senaste matcherna även om han så klart blixtrade till. Men verkar som många glömmer att han höll på att stänga matchen fullständigt när han gav bort 2-0 till bayern.

Fö, delägarskap brukar gälla tom 1 juli, alltså oftast en säsong. Och utvisningar i Serie A gäller i... Serie A. Skulle kunna tänka mig att ett stryptag el dyl kanske gäller world wide, men knappast en skalle.

Borriello gör inte mycket bra egentligen men han gör skitmål vilket man får vara nöjd över. Han kommer ofta i lägen där snabbhet och teknik krävs vilket han inte riktigt klarar av. Slutar oftast med att han blir av med bollen eller spelar tillbaka tillbaka till mittfältet. När han väl är inne i straffområdet så är hans fysik till stor fördel och han gör en del viktiga mål.

De Rossi, jag var minst lika förbannad som dig. Den killen förbryllar mig på alla sätt och vis. Jag kan inte sätta fingret på vad som är fel, han styr inte mittfältet på samma sätt som förra säsongen samt spelar bort bollen lite väl enkelt i vissa situationer. Det är kanske hans skägg som står i vägen?

Själv tyckte jag Menez var grym igår, bortsett från hans bjudning till 2-0. Han gav verkligen 110%, kämpade defensivt och skapade självmant läget för reduceringen. Vilken potential det finns i fransosen med den skumma frisyren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in