Resultat: .
0%
röster
2010-11-24, 19:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Det är Zlatte som har fått Galliani och tro att han faktiskt har ett bra lag. Hade istället Zlatte varit i en svacka de sista matcherna som han avgjort nu hade förmodligen Milan värvat in iaf en vettig spelare.

En rolig detalj i sammanhanget är att det var Ibrahimovic som ville att Milan skulle värva Robinho, vilket som bekant även skedde. Vad gick genom Ibras huvud? Som vanligt är det ett mysterium.

Angående Inter så instämmer jag i att både Biabiny och Obi ser misslyckade ut. De blåsvarta tvingas visa upp bänken redan i mitten på hösten, snarare än framåt våren, och bänken ser knappast bra ut. Anledningen till att jag frågar om spelarlån och regler kring detta är att jag som Genoa-vän är nervös för att Inter ska kalla hem Ranocchia och/eller Destro, vilket inte vore bra alls.

Ikväll är jag dock ganska säker på att Inter gör det man ska, helt enkelt för att man är Inter och Twente är... Twente.

Menez imponerar på mig, även om han är ojämn.

- F.G
2010-11-24, 19:19
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Det är Zlatte som har fått Galliani och tro att han faktiskt har ett bra lag. Hade istället Zlatte varit i en svacka de sista matcherna som han avgjort nu hade förmodligen Milan värvat in iaf en vettig spelare.

Ja, Galliani går omkring på rosa moln och tror att allt är frid och fröjd. Till slut har Zlatan en dålig dag, eller rent ut av skadar pga den hårda matchningen, då sitter man nog i skiten.

Edit: När Borriello ändå är på kartan, http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2226229/borriello-atervander-inte-till-milan

Han får gärna stanna i Roma...
Senast redigerad av Marcen 2010-11-24 kl. 19:21.
2010-11-24, 19:47
Medlem
4522s avatar
Fy fan, det värmer rejält i hjärtat när man hör kurvan skandera "Odio Napoli, odio Napoli, odio Napoli" redan ikväll. Hoppas hundarna får det hett om öronen i helgen.

Annars står det 0-1, det håller verkligen inte att spela med en smått korpulent Belardi i mål. Trots att skottet kom i samma hörn som han stod så missade han att mota bort bollen.
Senast redigerad av 4522 2010-11-24 kl. 19:55.
2010-11-24, 23:34
Medlem
1772s avatar
Vi får konstatera att det var en helt acceptabel helg.
Milan - Auxerre 2-0
Roma - Bayern München 3-2 (efter imponerande vändning)
Inter - Twente 1-0

Forza Serie A!
2010-11-24, 23:52
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Milan - Auxerre 2-0
Inter - Twente 1-0

Forza Serie A!

Jag håller med. Härligt att alla tre lag är vidare. Hoppas alla går långt för serie A
2010-11-25, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1772
Milan - Auxerre 2-0
Inter - Twente 1-0

Forza Serie A!
Roma är långt ifrån klara. Och de håller inte ens i slutspelet, hoppas på Basel.
2010-11-25, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Roma är långt ifrån klara. Och de håller inte ens i slutspelet, hoppas på Basel.

Basel måste slå Bayern samtidigt som Roma förlorar mot Cluj, långt ifrån klara? Nja inte direkt. Du kan hoppas på Basel men Roma kommer ta sig vidare tyvärr.
2010-11-25, 12:10
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Basel måste slå Bayern samtidigt som Roma förlorar mot Cluj, långt ifrån klara? Nja inte direkt. Du kan hoppas på Basel men Roma kommer ta sig vidare tyvärr.

Det räcker till och med om Roma kryssar...
2010-11-25, 12:52
Medlem
Shuyins avatar
Jag funderade lite kring Inter och den enda spelaren som har presterat bättre än förra året är ju vår allas Samuel Eto'o.

I fjol på 47 matcher (alla tävlingsmatcher inkluderade) så gjorde han 16 mål. I år har han hittills spelat 17 matcher och gjort 18 mål och toppar skytteligan i Champions League och Serie A. Trots detta så går laget sämre än på länge. Inte konstigt att man skallar till en motståndare då, kanske.

Jag såg inte Inters match i går, men såg någonstans att han återigen fick spela kant till förmån för Pandev denna gång. Återigen, hur fan tänker Benitez?

Håller också med om att varken Biabany eller Joel Obi är något att ha. I sämre lag hade deras svagheter avslöjats mer, hade Moratti ens en plan med en 2010-11 utan José Mourinho? Nå, än har han inte tryckt på den röda knappen, men nog börjar det att närma sig.
2010-11-25, 13:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag funderade lite kring Inter och den enda spelaren som har presterat bättre än förra året är ju vår allas Samuel Eto'o.

I fjol på 47 matcher (alla tävlingsmatcher inkluderade) så gjorde han 16 mål. I år har han hittills spelat 17 matcher och gjort 18 mål och toppar skytteligan i Champions League och Serie A. Trots detta så går laget sämre än på länge. Inte konstigt att man skallar till en motståndare då, kanske.

Jag såg inte Inters match i går, men såg någonstans att han återigen fick spela kant till förmån för Pandev denna gång. Återigen, hur fan tänker Benitez?

Håller också med om att varken Biabany eller Joel Obi är något att ha. I sämre lag hade deras svagheter avslöjats mer, hade Moratti ens en plan med en 2010-11 utan José Mourinho? Nå, än har han inte tryckt på den röda knappen, men nog börjar det att närma sig.

Kanske gällande Obi men knappast när det kommer till Bibiany. Han är en klassisk spelarstil som passar i mindre klubbar med lite bollinnehav och som hellre ligger på kontring. Får han även spela centralt så blottas inte hans tekniska begränsningar särskilt mycket. Killen var grym i Parma och hade även varit det i Udinese om han nu går dit.
2010-11-25, 15:24
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Kanske gällande Obi men knappast när det kommer till Bibiany. Han är en klassisk spelarstil som passar i mindre klubbar med lite bollinnehav och som hellre ligger på kontring. Får han även spela centralt så blottas inte hans tekniska begränsningar särskilt mycket. Killen var grym i Parma och hade även varit det i Udinese om han nu går dit.

Exakt, tänkte skriva just det du hann före med.
Bibianby passar fantastiskt illa just hos Inter bara.
2010-11-25, 15:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
passar fantastiskt illa just hos Inter bara.

Problemet ligger kanske delvis i hans namn, som ingen kan minnas korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Biabiany

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Biabany

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Biabiny

Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Biabiany