Resultat: .
0%
röster
2010-11-23, 13:51
Medlem
4522s avatar
Tre matchers avstängning för Eto'o, lite i minsta laget kan jag tycka.
2010-11-23, 16:42
Medlem
bajlatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Citat:
Inter Are Finished, But A New Calciopoli Could Make Them Win Again - Luciano Moggi

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2010/11/22/2226214/inter-are-finished-but-a-new-calciopoli-could-make-them-win

Herr Moggi är alltid lika härligt distinkt i sina uttalanden
2010-11-23, 16:59
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Som de flesta Juve- och Milansupportrar så har du väl fått smaka på farsans kuk för många gånger i din barndom för att kunna fungera normalt där uppe.

Kamma till dig!

För att nyansera debatten kring Zlatan lite... Säger inte emot om att han lyckats, är inte det, men känns som man måste försöka få ner diskussionen lite. Många här inne, och i Sverige i övrigt framförallt, verkar tro ligan bara består av ett lag. Och det laget bara en spelare.

Spelarranking Serie A 2010-11

6,95 Eto'o (Inter), Pastore (Palermo)

---

6,11 Ibrahimovic (Milan)

http://www.totalfootball.org/swe/home/news.asp?sid=144&mid=3&NewsId=29896
2010-11-23, 17:30
Medlem
Maaans avatar
zach, vad baseras den där listan på om jag får fråga?

Känns otroligt orimligt att Amauri en skulle vara i närheten av att figurera på en topp-rankinglista den här säsongen.
2010-11-23, 18:34
Medlem
Juventus tar hem det
2010-11-23, 20:27
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Inter Are Finished, But A New Calciopoli Could Make Them Win Again - Luciano Moggi

Känns lite mer som att:A new Luciano Moggi could make Juve win again.
2010-11-23, 20:30
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaan
zach, vad baseras den där listan på om jag får fråga?

Känns otroligt orimligt att Amauri en skulle vara i närheten av att figurera på en topp-rankinglista den här säsongen.
Skulle tro att den baseras på diverse tidningars snittbetyg. Amauri har spelat så få matcher att hans betyg sett till snitt inte är rättvist om man jämför med de som har spelat fler matcher..
2010-11-23, 20:48
Medlem
Fula Gubbens avatar
Eto'o missar bl a ligamatchen mot Lazio, där hade han nog behövts. En rejäl ansamling mörka moln över Inter för närvarande!

Har fortfarande inte fått något riktigt svar på min fråga om spelar-lån, var det en för svår fråga eller? Om en klubb kan kalla hem ett lån t ex i mid-season-fönstret, så skulle Inter kanske vara intresserade av att hala hem Destro, så som läget nu blivit.

Oops, nu är CL-matchen igång.

- F.G
2010-11-23, 21:52
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Har fortfarande inte fått något riktigt svar på min fråga om spelar-lån, var det en för svår fråga eller? Om en klubb kan kalla hem ett lån t ex i mid-season-fönstret, så skulle Inter kanske vara intresserade av att hala hem Destro, så som läget nu blivit.
Min känsla är att korttidslån a la tre eller sex månader är absolut vanligast i England, och att det i Italien verkar vara säsongsvis som gäller. Vad gäller delägarskapen så tror jag mig veta att de alltid gäller för åtminstone ett år.

Sen är det klart att de här avtalen liksom alla avtal går att tweaka och riva upp och förhandla om bäst parterna vill, men om den ena parten nu inte vill... Ja då blir det värre. Pacta sunt servanda, liksom.
2010-11-23, 23:52
Medlem
Skön kväll för il calcio. Att det ska sitta så förbannat hårt inne för Roma i CL då! Men jag är imponerad över deras vändning, stort att Totti fick avgöra också. Milan tog verkligen en stabil seger. Abbiati höll nollan för tredje matchen i rad nu. Såg inte matchen på Olimpico, men att döma av bilderna som rullades i studion verkade Ménez haft lekstuga.

I morgon avgörs Benitez öde. Blir spännande, och allt annat än tre poäng hemma mot Twente måste innebära kicken.

En fråga bara: Varför kan inte Gattuso göra mål? Har sett nästan varje match med Milan sen ett par år tillbaka och varje gång han kommer i avgörande lägen missar han. Det går verkligen inte för han framför mål. På wikipedia står det att han gjort 310 matcher för Milan sen 1999 - och mäktat med 7 mål. Det kan väl bara inte stämma? Jag vet att han är en sån spelartyp som inte har som uppgift att följa med upp i anfallen men det där facit verkar väldigt konstigt.
Senast redigerad av Calciatore 2010-11-23 kl. 23:58.
2010-11-24, 01:22
Medlem
fan va jobbigt för inter. massa skador och sen etoo.
2010-11-24, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Skön kväll för il calcio. Att det ska sitta så förbannat hårt inne för Roma i CL då! Men jag är imponerad över deras vändning, stort att Totti fick avgöra också. Milan tog verkligen en stabil seger.

Roma bjöd på andra målet och blev ganska nerpressade första halvleken. Trodde aldrig dom skulle vända men när Borriello reducerar tidigt i andra halvleken så ändras attityden i laget helt och förvandlas från 11 loja vargar till 11 hungriga vargar och kör hög press vilket satte målvakten Kraft och hans backlinje i flera svåra situationer.

Menez går från klarthet till klarthet och visar kämparanda som jag inte såg förra säsongen, inte nog med att han assisterade till reduceringen utan han var överallt på plan, defensivt såväl som offensivt. Med Vucinic på andra sidan så ser det mycket giftigt ut om båda är i form.

Sedan måste jag bara säga: Hur stora lungor har Riise egentligen? Norrmannen sprang fram och tillbaka konstant!

Citat:
Ursprungligen postat av ssl
fan va jobbigt för inter. massa skador och sen etoo.

Frågan är vem ska axla Eto'os roll som målgörare, Milito måste komma igång nu annars så lär Inter sjunka längre ner i tabellen. Mycket tungt att bli av med honom i 3 matcher.
Senast redigerad av J-dilla 2010-11-24 kl. 01:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in