Citat:
Ursprungligen postat av Villon
...Den här tråden är bäst.
Tror minsann det döljs en liten poet djupt inne i Villon...
Håller med dig till 200%, är ju helt sagolikt vilka inlägg!
Men personligen så lockas jag av mångfalden. Skulle jag bara vilja snacka Roma skulle jag stanna på Carlo Zampas forum (
Roma-Termini!) dagarna i ända, men här erbjuds nåt helt annat. Här kan ex Vivoli komma med någon anekdot man inte haft en aning om eller höra 4522 tillbe Di Natale som om han vore självaste Totti....

Men lika mycket är ju de mer taktiska inläggen värda, och är ju då inte så där vansinnigt viktigt om man kan spelartrupper från 80-talet eller inte. Stort intresse räcker jävligt långt.
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag känner ofta att jag skulle vilja ha både närmare känslomässiga band till ett enskilt italienskt lag och en närmre förståelse för den såväl den italienska kulturen som det italienska språket.
Finns säkert en jävla massa som vill bidra med tips nu (so feel free... är valfritt om just det där vill ses som en provokation och/eller uppmaning...

) men
Disamore som jag och Brille tjötat om är en utmärkt bok i många avseenden. På svenska dessutom. Joe McGinniss engelska bok om
Miraklet i Castel di sangro är en annan. Om man ska ge sig utanför planen så finns även mycket om Sicilianska Cosa Nostra som jag skulle vilja rekommendera, men har ingen boktitel i skallen, men en sökning på bokus eller adlibris efter Giovanni Falcone borde ge nåt, en åklagare som försökte störta maffian. Och givetvis Roberto Savianos
Gomorra (men fan inte filmen, den suger hästdrule) som behandlar motsvarigheten i Neapel - Camorran. Finns så klart jävligt mycket, och kan säkert missat nåt ovärderligt, men dom där rekommenderar iaf jag om man vill komma "närmare" Italien.