Resultat: .
0%
röster
2014-01-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodyle
Enligt en italiensk agent med insyn i PSG så verkar det som att det är i stort sett klart att PSG köper Pogba efter säsongen för 40-50 miljoner euro.

Vem ska Juve värva för att ersätta honom i sådana fall?
Kan väl hoppas att Veratti går åt andra hållet för Juves skull.
2014-01-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Italiensk duell

http://www.flickr.com/photos/patrick_castelli/9721716329/sizes/l/in/photostream/

FIAT Cinquecento vs E655 Caimano

Vilket lag blir vårens Cinquecento & vilka blir Kajmanen?

[...]

Du har såklart helt rätt i att Pjanic är oerhört viktig för Roma. Kolla på bilden ovan igen. Det är inte säkert att Kajmanen slår Fiaten. Ska man in i trånga utrymmen där försvaren gör så att det inte finns plats för någon räls så är Kajmanen körd.
Vill nog påstå att Nainggolan trumfar allt, även Fiaten.

http://i.imgur.com/Z2ocHY0.gif (Bilen kan med fördel bytas ut mot din Fiat).
2014-01-10, 00:47
Medlem
qhz.s avatar
Adryan är nu helt klar för Cagliari enligt Gazzettan. En bra värvning av Cellino där. Jag skulle ljuga om jag sa att jag sett mycket av Adryan, men av det jag sett så är det en riktigt duktig spelare som har en sjukt stor potential att kunna ta Cossus plats. Jag trodde faktiskt att han skulle gå till något större lag när han väl lämnade Brasilien. Det känns ändå som att Cagliari är ett bra steg att ta för att få känna på fotbollen i Europa och utvecklas. Han har ju minst sagt tid på sig. Det ska bli spännande att se mer av honom.

http://www.youtube.com/watch?v=r5XuoVCmCao

Ja, jag älskar Youtube. Hade jag varit sportchef hade jag nog värvat diverse juggar från dom mest obskyra småklubbarna efter en vända på Youtube.
2014-01-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Adryan är nu helt klar för Cagliari enligt Gazzettan. En bra värvning av Cellino där. Jag skulle ljuga om jag sa att jag sett mycket av Adryan, men av det jag sett så är det en riktigt duktig spelare som har en sjukt stor potential att kunna ta Cossus plats. Jag trodde faktiskt att han skulle gå till något större lag när han väl lämnade Brasilien. Det känns ändå som att Cagliari är ett bra steg att ta för att få känna på fotbollen i Europa och utvecklas. Han har ju minst sagt tid på sig. Det ska bli spännande att se mer av honom.

http://www.youtube.com/watch?v=r5XuoVCmCao

Ja, jag älskar Youtube. Hade jag varit sportchef hade jag nog värvat diverse juggar från dom mest obskyra småklubbarna efter en vända på Youtube.

Lysande qhz. Och jag får erkänna att jag gillar att vara omringad av Zeman.

Adryan!
http://www.youtube.com/watch?v=t1yzIeBRh5o
En kärleksaffär?

Kan bli hur bra som helst. Jag har tidigare resonerat lite kring att behålla stjärnor (Astori och Nainggolan) med ambitioner, kontra nya hungriga talanger. Från slutet av förra året:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Cellino borde kanske sälja dem, få in ca 30 miljoner euro, och köpa in ett par unga billiga brasilianare som har kapacitet och motivation att lyfta laget?

Jag är kluven. Inte minst för att jag verkligen gillar Nainggolan och vill honom väl. En stor spelare…

Adryan kanske kan ta över efter Cossu, men just nu handlar det om Eriksson är redo att ta över efter Nainggolan… Det troliga är dock att Dessena står före i tur. Kanske…

Testet kommer mot Juventus… Ingen förväntar sig seger, eller kanske ens poäng. Men man ska stå upp… bevisa att man är ett lag att räkna med även framöver…

Cagliari har hittills tagit poäng mot topplagen Roma, Napoli och Inter. Ligger trots det på en tämligen beskeden tolfte plats. Men om man ser närmare på tabellen kan man konstatera att Udinese ligger på plats 13, Milan på plats 11 och Lazio på plats 10. Ett ok gäng att ligga bland…
2014-01-11, 00:21
Medlem
Apropå Cagliari ryktas Pontus Jansson dit. Ersättare till Astori månne? Nu när Cagliari redan har två svenskar måste Sardinien stå högt i kurs om Jansson har Parma, Genoa och Sampdoria i övrigt att välja på. Åtminstone inbillar jag mig det.

Hade varit fränt med tre svenskar från start i ett Serie A-lag, när skedde det senast egentligen? Visst måste Bari, när det begav sig, kunnat mönstra ett gäng svenskar i sin elva med Sidleds-Danne i spetsen (apropå försvarande MFF:are)?
2014-01-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Apropå Cagliari ryktas Pontus Jansson dit. Ersättare till Astori månne? Nu när Cagliari redan har två svenskar måste Sardinien stå högt i kurs om Jansson har Parma, Genoa och Sampdoria i övrigt att välja på. Åtminstone inbillar jag mig det.

Hade varit fränt med tre svenskar från start i ett Serie A-lag, när skedde det senast egentligen? Visst måste Bari, när det begav sig, kunnat mönstra ett gäng svenskar i sin elva med Sidleds-Danne i spetsen (apropå försvarande MFF:are)?

Osäker på om de var tre på plan samtidigt? Någon som vet?

Däremot var Daniel Andersson kapten i Bari redan i ung ålder. Han var fan en gigant genom hela sin karriär .Även om hans bror var den som hämtade hem de största titlarna så är Daniel en ständigt underskattad spelare.

Men visst är det kanske lite häftigt att den vackra ön lockar till sig svenskar. Även om den svenska publiken i allmänhet ännu inte förstått att inse det.

För min del betyder det dock diddly.
http://www.youtube.com/watch?v=z_AhO9fcJpQ
2014-01-11, 01:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Osäker på om de var tre på plan samtidigt? Någon som vet?

I Bari var dom aldrig tre svenskar samtidigt. Däremot i Bologna.

Bologna-Bari 98/99

Kunde varit fem svenskar på planen men dansken Peter Knudsen fick spela istället för Yksel Osmanovski. Knudsen ger också Bari ledningen. Teddy Lucic hinner inte tillbaka på kanten efter att Giampiero Maini passat fel på mitten. Kanske var han inte lika säkerhetsspelande i unga år, Lucic, som han senare blev känd för. Han ligger högt upp i banan när Maini passar fel. Mauro Bressan kan enkelt hitta en fri Knudsen på kanten.

Den notoriske måltjuven Giuseppe Signori snor sedan ett mål från den alltid lika sevärde & avige Davide Fontolan. Beppe Signori är bra mycket mer på hugget än vad Baris försvarare är. Det där är inte riktigt något turmål. Vissa har det där i sig helt enkelt. Han vet var bollen kommer dyka upp.

2-1 är ett svenskt paradnummer. Lucic slår en lång frispark som Kennet Andersson nickar i krysset. Klippets höjdpunkt.

Sen är det kört för Bari som får två man utvisade. Först Daniel Andersson, vi får dock aldrig se för vad han skickas ut. Sydafrikanen Phil Massinga attackerar sedan domaren efter att Gianluca Zambrotta inte fått straff i kamp med Fontolan. "-Det här är inte Soweto Township", säger domare Cesare & plockar fram det röda.

Signori hinner filma lite som vanligt.

Ryssen Igor Kolyvanov sätter 3-1 för Bologna mot ett uppgivet Bari.

Jag har inte nämnt Klas Ingesson men ni fattar att han är den fjärde svensken.

http://www.youtube.com/watch?v=FAHlZCvHDcA
2014-01-11, 01:52
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Lysande qhz. Och jag får erkänna att jag gillar att vara omringad av Zeman.

Alla gillar väl Zeman?

Det är svårt det där med att bestämma sig för en avatarbild. Valet stod mellan att behålla den vindrickande Pirlo, ta en bild av Totti bara för att han är den störste av alla eller helt enkelt bara ta Zeman för att han är en lysande människa som upprätthåller det han tror på och vågar.

Valet ser ni själva.

Det är fan viktigt att våga och det finns alldeles för få människor som Zeman där ute. Sådana som tror på något och verkligen står för det ända tills man faller på sin egen tro och blir eventuellt blir arbetslös.

Sen finns det ju visserligen psykopater inom t.ex politiken och religionen som går till överdrift i sin tro och andra drabbas negativt. Jag vill någonstans tro att det inom fotbollen är mildare att starkt tro på det man tycker och främst det man gör.

Vid lite närmare eftertanke vette fan om det är så...

Samtidigt som många njuter när Zeman är i förarsätet så finns det säkert lika många människor som lider och då går det ju ändå att dra någon sorts parallell till psykopaterna inom politiken och religionen. Det går säkert att argumentera för att just Zeman också har en släng av någon psykisk åkomma. Men ska man sjunka så djupt i sitt analyserande så har nog fan vi alla ett och annat skelett gömda i våra garderober.

Jag respekterar i alla fall människor som Zeman. Som går till en klubb, som kör stenhårt på sin idé och skiter i vad andra tycker och tänker. Ibland lyckas man, ibland går det åt helvete. Oavsett resultat så är det enligt mig viktigast att man alltid står upp för sig själv. Det gör Zeman. Det har Zeman fan alltid gjort.

Han är en mästare!

Och som en liten parentes när jag ändå skriver om Zeman och hans storhet får man inte glömma att han har en del att brås på när det kommer till envishet och att ta sig från botten och sedan med hjälp av sin egen tro försöka ta sig till toppskitet. Cestmir Vycpalek, Zemans morbror, har ju också alltid varit en som trott på sin idéer från det att han satt i fångläger i forna sovjet under andra världskriget fram till att han hamnade på Sicilien och började med fotbollen och fisket där.
2014-01-11, 02:33
Medlem
Stivalis avatar
Angående Bologna-klippet & Zeman-snacket så kan det ju nämnas som anekdot att de som stod för Bolognas mål, förutom Kennet Andersson, bägge fick sina genombrott i Zemans Foggia. Giuseppe Signori & Igor Kolyvanov. Signori var ju stjärna & nyckelspelare när Foggia gick upp i Serie A & chockade ligan med sitt offensiva spel vilket renderade i begreppet "Zemanlandia". Sen var det dock Kolyvanov som var viktig profil då Signori lämnade medan Kolyvanov var med ända till slutet då man åkte ur.

De möttes alltså åter i Bologna efter att Signori haft sin storhetstid i Sampdoria & Lazio medan Kolyvanov fortsatt i Foggia under hela deras era.

Angående att tro på Zemans idéer så lär ju Kolyvanov ha bytt spelstil när han kom till Foggia. Han trodde helt enkelt helhjärtat på Zemans spel & accepterade att inte vara spjutspets utan istället utvecklas till en sådan där som ligger mer ute åt kanten i 4-3-3, strax bakom anfallaren, lite som Florenzi i Roma.
2014-01-11, 06:13
Medlem
qhz.s avatar
Just det. "Zemanlandia", det är vad jag snackar om.

http://www.youtube.com/watch?v=TJjcjQUo1eQ

Vissa saker är fan pliktskyldiga att dela med sig av till gamla och nya generationer. Sådant som aldrig får - eller för den delen - kommer att dö ut. Som till exempel Zemans fantastiska prestation i Foggia.

Funderar starkt på att ta en cigg till Zemans ära och kolla igenom Zemanlandia.
2014-01-11, 12:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
https://twitter.com/JuventusSverige/status/421638156316717058/photo/1
2014-01-11, 14:23
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
https://twitter.com/JuventusSverige/status/421638156316717058/photo/1

Hussfelts största idol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera