Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Lysande qhz.

Och jag får erkänna att jag gillar att vara omringad av Zeman.
Alla gillar väl Zeman?
Det är svårt det där med att bestämma sig för en avatarbild. Valet stod mellan att behålla den vindrickande Pirlo, ta en bild av Totti bara för att han är den störste av alla eller helt enkelt bara ta Zeman för att han är en lysande människa som upprätthåller det han tror på och vågar.
Valet ser ni själva.
Det är fan viktigt att våga och det finns alldeles för få människor som Zeman där ute. Sådana som tror på något och verkligen står för det ända tills man faller på sin egen tro och blir eventuellt blir arbetslös.
Sen finns det ju visserligen psykopater inom t.ex politiken och religionen som går till överdrift i sin tro och andra drabbas negativt. Jag vill någonstans tro att det inom fotbollen är mildare att starkt tro på det man tycker och främst det man gör.
Vid lite närmare eftertanke vette fan om det är så...
Samtidigt som många njuter när Zeman är i förarsätet så finns det säkert lika många människor som lider och då går det ju ändå att dra någon sorts parallell till psykopaterna inom politiken och religionen. Det går säkert att argumentera för att just Zeman också har en släng av någon psykisk åkomma. Men ska man sjunka så djupt i sitt analyserande så har nog fan vi alla ett och annat skelett gömda i våra garderober.
Jag respekterar i alla fall människor som Zeman. Som går till en klubb, som kör stenhårt på sin idé och skiter i vad andra tycker och tänker. Ibland lyckas man, ibland går det åt helvete. Oavsett resultat så är det enligt mig viktigast att man alltid står upp för sig själv. Det gör Zeman. Det har Zeman fan alltid gjort.
Han är en mästare!
Och som en liten parentes när jag ändå skriver om Zeman och hans storhet får man inte glömma att han har en del att brås på när det kommer till envishet och att ta sig från botten och sedan med hjälp av sin egen tro försöka ta sig till toppskitet. Cestmir Vycpalek, Zemans morbror, har ju också alltid varit en som trott på sin idéer från det att han satt i fångläger i forna sovjet under andra världskriget fram till att han hamnade på Sicilien och började med fotbollen och fisket där.