Resultat: .
0%
röster
2013-12-30, 00:04
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den största försvarsstjärnan inför VM 2006 var Nesta. Men sättet som Cannavaro steg fram och tog ledningen var jävligt imponerande.

Och Materazzi. Hans VM kan man fan skriva böcker om. Fullständigt jävla oväntat, men gjorde det på ett förväntat vis.

Hjältar. Profiler. Svårt att se de välkammade Barzagli & Bonera klara av jämförelsen.

Jo, jag vet. Just det var poängen, Cannavaro var ju faktiskt inte sedd som den stora försvarsstjärnan (men visst var han väldigt respekterad), men det var han som till slut stod där som turneringens allra bästa spelare.

Jag tror att det skulle vara till en fördel för Bonera att slå lite ur underläge.

Men självklart är han ingen Nesta, och inte heller någon Cannavaro. Men såsom han spelar just nu är han däremot det bästa komplementet till Barzagli.
2013-12-30, 00:12
Medlem
snillet_1s avatar
Bonera kommer givetvis inte starta i VM, är ni fulla?
2013-12-30, 00:13
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bonera kommer givetvis inte starta i VM, är ni fulla?

Jag tror såklart inte det. Det lär bli Juventustrion från start.

Men Bonera har imponerat på sistone, och fortsätter han på inslagen väg tycker jag han förtjänar en plats i laget.
2013-12-30, 00:18
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Men Bonera har imponerat på sistone, och fortsätter han på inslagen väg tycker jag han förtjänar en plats i laget.

Tycker det är patetiskt att ens spekulera i de banorna. Han har inte den grundklassen och har aldrig haft det. Att han gör ett par bra matcher i december är ingen vink alls för min del. Det är en medioker mittback. Kan inte jämföras med åldrande Nestas, Cannavaros eller Materazzis.

Personligen gillar jag inte heller den Juventus-backlinje som verkar given. Barzagli blir allt segare och både Bonucci och Chiellini brister i spelförståelse i mina ögon. Om inte DDR hade varit så sinnessjukt bra på mittfältet, och Marchisio (även Montolivo, ingen av de är ens nära DDR) så medioker, hade jag hellre sett DDR i backlinjen.
2013-12-30, 00:19
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Just det var poängen, Cannavaro var ju faktiskt inte sedd som den stora försvarsstjärnan (men visst var han väldigt respekterad), men det var han som till slut stod där som turneringens allra bästa spelare.

Jag tror att det skulle vara till en fördel för Bonera att slå lite ur underläge.

Men självklart är han ingen Nesta, och inte heller någon Cannavaro. Men såsom han spelar just nu är han däremot det bästa komplementet till Barzagli.

Du har såklart en poäng. Men samtidigt är försvaret lite annorlunda från resten av spelarna på planen. Särskilt de i mitten. De ska ha en närmast telepatisk kommunikation sinsemellan och med målvakten. Finns möjligheten så skulle det vara fint om alla kom från samma lag.

Jag hade i din uppställning valt att flytta in Chiellini, (som är ett mellanting av Cannavaro och Materazzi). Och för symmetrins skull kört Abate och De Sciglio på kanterna. Men inte minst Abate kan absolut ifrågasättas…

De Rossi är absolut ett alternativ i mitten

VM-finalen kan för övrigt sammanfatta Materazzis insats i VM. Orsakar straffen som ger Frankrike ledningen. Nickar själv in kvitteringen. Vinner den mentala matchen mot Frankrikes kapten så att han tar ett fullständigt onödigt rött kort. Sätter sin straff i straffläggningen. Skurk och hjälte.

Men han kan sin Calcio. Pappa Giuseppe var fotbollsproffs. Familjen följde med. Mamman dog tidigt. Pappan fortsatte som tränare.
2013-12-30, 00:22
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:

Bonera var en "talang" som aldrig blommade ut, tyvärr.
Han har inget i ett VM att göra. Lika bra att lägga ner de spekulationerna. Även om jag förstår din tanke.
2013-12-30, 00:40
Medlem
Citat:
Tycker det är patetiskt att ens spekulera i de banorna. Han har inte den grundklassen och har aldrig haft det. Att han gör ett par bra matcher i december är ingen vink alls för min del. Det är en medioker mittback. Kan inte jämföras med åldrande Nestas, Cannavaros eller Materazzis.
...
Samtidigt så får man se på alternativen. Som sagt hade jag hellre flyttat in Chiellini eller ned De Rossi. Men de som blivit kallade på sistone är väl Ogbonna och/eller Astori? De ger ju inte heller någon ökad trygghet, även om jag av naturliga skäl gillar Astori.

Bonera har gjort en bra säsong i ett minst sagt skakigt Milan, och skulle pga detta tillsammans med sin rutin kunna vara ett alternativ i truppen.

Jag tycker dock inte det. Men han är med i diskussionen.

Jag förstår absolut Calogeros tankar. Tyvärr...
2013-12-30, 11:53
Medlem
qhz.s avatar
Att jag har en förkärlek för defensiva innermittfältare med fantastiskt passningsspel sticker jag inte under stol med. Att sedan under en hel höstsäsong fått beskåda Franscesco Lodi på bänken eller i sjukstugan uppe i Genoa har varit rent ångestframkallande.

Lodi är för bra för att nöta bänk. Han ska spela i en mindre Piazza i den så kallade "Pirlo-rollen" , nu ser det ut att bli en il ritorno till Catania.

Frågan är vilken/vilka som mår bäst av en återkomst. Catanias avsaknad av kreativitet. Lodi spelar bäst "hemma" i det som är Södra Italien. Jag har skrivit det tidigare. Det skulle vara vackert om Lodi vände hemmåt och klarade salvezzan med Catania.

Går affären igenom kan det mycket väl bli den bästa värvningen under januarimercaton. Undrar hur formen är för Lodi i och med hans begränsade speltid.

Han kan ju dock få fart på Catania med sin passningar och sin smarthet. En perfekt man och ledare med en blick för spelet som behövs mer än någonsin kanske just på Sicilien.
2013-12-30, 15:01
Medlem
David.s avatar
Fantastiska hyllningar till Lodi. Jag är dock rädd att en återkomst till Etna skulle innebära slutet för den grekiska jättebabyn Tachtsidis italienska resa. För man kan väl omöjligen ha två sådana vänsterdojjor på plan samtidigt? Eller är det precis vad man ska ha? Ett innermittfält bestående av vänsterdojjor?

Tachtsidis - Lodi - Barrientos

Vänsterfotsfetischistens våta dröm?
2013-12-30, 18:01
Medlem
Ännu lite mer tämligen meningslös statistik från 2013.

37 omgångar spelades under kalenderåret. Cagliari hade fått 51 poäng. En sjundeplats. Före bl a Inter.

http://media.cagliaricalcio.net/nof-medias/u/l/ultimissime/jobs//allegatiArticoli/1388351936645.pdf

Och ja. Conti ”vann” såklart kampen om flest gula kort. 16.

*

För att istället återvända till il Mercato så är jag kluven angående att behålla ”stjärnor” i Cagliari. Astori var nog närmast att lämna i somras, medan Nainggolan nu ständigt befinner sig i rubrikerna.

Båda jagar en möjlighet att delta i VM i Brasilien. Något som är svårt om man spelar i Cagliari. Tyvärr.

Astori har underpresterat under hösten. Och Brasilien verkar alltmer avlägset. Nainggolan borde få en plats i det hypade Belgien, och skulle då ge dem en verklig chans att utmana. De saknar honom i laget, även om de inte har vett att begripa det. I Milan, Inter eller Roma skulle han med all sannolikhet få en plats.

Cellino borde kanske sälja dem, få in ca 30 miljoner euro, och köpa in ett par unga billiga brasilianare som har kapacitet och motivation att lyfta laget?

Jag är kluven. Inte minst för att jag verkligen gillar Nainggolan och vill honom väl. En stor spelare…
2013-12-30, 21:43
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Personligen gillar jag inte heller den Juventus-backlinje som verkar given. Barzagli blir allt segare och både Bonucci och Chiellini brister i spelförståelse i mina ögon. Om inte DDR hade varit så sinnessjukt bra på mittfältet, och Marchisio (även Montolivo, ingen av de är ens nära DDR) så medioker, hade jag hellre sett DDR i backlinjen.

Barzagli segare? Det var väll förra året han vann som årets back. Dessutom hade Juventus oerhört bra statistik när han spelar jämfört när han var skadad. Jag ser han som den mest stabile utav de tre Juventusbackarna. Han är en mur.
2013-12-30, 22:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Varför ha T-shirt? Tips för hur man använder olivolja:
http://www.youtube.com/watch?v=H9hYRlVxWQo

Frohe Weihnachten

Haha underbar video.

Gomez tränar åter med boll med Fiorentina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in