Ännu lite mer tämligen meningslös statistik från 2013.
37 omgångar spelades under kalenderåret. Cagliari hade fått 51 poäng. En sjundeplats. Före bl a Inter.
http://media.cagliaricalcio.net/nof-medias/u/l/ultimissime/jobs//allegatiArticoli/1388351936645.pdf
Och ja. Conti ”vann” såklart kampen om flest gula kort. 16.
*
För att istället återvända till il Mercato så är jag kluven angående att behålla ”stjärnor” i Cagliari. Astori var nog närmast att lämna i somras, medan Nainggolan nu ständigt befinner sig i rubrikerna.
Båda jagar en möjlighet att delta i VM i Brasilien. Något som är svårt om man spelar i Cagliari. Tyvärr.
Astori har underpresterat under hösten. Och Brasilien verkar alltmer avlägset. Nainggolan borde få en plats i det hypade Belgien, och skulle då ge dem en verklig chans att utmana. De saknar honom i laget, även om de inte har vett att begripa det. I Milan, Inter eller Roma skulle han med all sannolikhet få en plats.
Cellino borde kanske sälja dem, få in ca 30 miljoner euro, och köpa in ett par unga billiga brasilianare som har kapacitet och motivation att lyfta laget?
Jag är kluven. Inte minst för att jag verkligen gillar Nainggolan och vill honom väl. En stor spelare…